Huomenna tulee lastensuojelusta kotiin
Voinko antaa heille lapset suoraan mukaan? Olen yrittänyt hakea apua 3-vuotiaalle erittäin haastavalle lapselle neuvolasta ja perheneuvolasta. Joka paikassa löytävät minusta vikaa,eivät ota todesta että poikaa edes kukaan tutkisi. Aina on syy minussa. Alan olla oikeasti loppu. Ei vaan jaksa. Kaikki päivät menee pojan kanssa tapellessa.
Kommentit (11)
tapauksessa ja säästyy virka-apupyynnön verran verorahoja kun suosiolla sossutantoille lapsesi mukaan laitat.
Saat itsellesi helpomman elämän ja vapaudut jatkuvasta syyllisyys-kierteestä ja miettimästä mitä teit väärin.
Äidissä on aina vikaa, vaikka kaikkesi yrität, se ei riitä.
haukut lapsisi hirviökakaraksi ja uhota lähteväsi vetämään perseet kun kauhukakarasta eroon pääset.
Suosittelen, muuten joudut olemaan kyyläyksen ja syyllistämisen alla vuosikausia ja lisäksi lapsi pilaa elämäsi.
häiriöt. Meillä olivat taustalla todella haastavassa käyttäytymisessä ja diagnosoin ne vasta itse nyt, kun kuopus on myös todella allerginen. Esikoisella tosin helpotti nyt kouluiässä. Luulen, että adhd:kin on usein diagnosoimatonta allergiaa alle kouluikäisellä.
tapauksessa ja säästyy virka-apupyynnön verran verorahoja kun suosiolla sossutantoille lapsesi mukaan laitat.
Saat itsellesi helpomman elämän ja vapaudut jatkuvasta syyllisyys-kierteestä ja miettimästä mitä teit väärin.
Äidissä on aina vikaa, vaikka kaikkesi yrität, se ei riitä.
Kukaan muu kuin neuvola yms ei epäile etteikö lapsella olisi neurologisia ongelmia. Sen verran haastavaa on käytös koko ajan. Myöskään yhtään kasvatusvinkkiä en ole saanut. Istun lapsen kanssa sylikkäin yhteensä tunteja päivässä kun en saa muuten rauhoittumaan. Ap
Ja eniten harmittaa se kun minua ei uskota missään kun näen nuoremmassa niin paljon samoja ongelmia. Vanhemman lapsen kanssa olin myös "huono äiti" kunnes lapsi sai diagnoosin. Ahdistaa. Ap
Vai millaista apua toivot? Tutkimuksiinhan voi mennä yksityselle - tutkisin myös allergiat. Mites perhetyö, lastenhoitoapua sieltä?
Kukaan muu kuin neuvola yms ei epäile etteikö lapsella olisi neurologisia ongelmia. Sen verran haastavaa on käytös koko ajan. Myöskään yhtään kasvatusvinkkiä en ole saanut. Istun lapsen kanssa sylikkäin yhteensä tunteja päivässä kun en saa muuten rauhoittumaan. Ap
Saako sieltä apua mutta en jaksaisi enää yhtään sitä syyllistämistä. Ja ei meillä ole kuin tapaturmavakuutus. Haluaisin että joku kuuntelisi ja ymmärtäisi eikä tuomitsisi kaikkia ratkaisujani.
Sitä on ehkä turha odottaa. Ehkä, jos pääsisit juttelemaan jonkun oikeasti pätevän psykologin kanssa. Tosin he usein kirjoittelevat sellaiset tarinat papereihin, että niistä on hankala päästä eroon.
Suosittelen siksi avun hakemista ymmärryksen sijaan.
Meidän toisella on pelkkiä allergioita ja mitään ymmärrystä ei todellakaan kunnalliselta tule, ihan samaa tuubaa meille tulee, kuin teillekin.
Saako sieltä apua mutta en jaksaisi enää yhtään sitä syyllistämistä. Ja ei meillä ole kuin tapaturmavakuutus. Haluaisin että joku kuuntelisi ja ymmärtäisi eikä tuomitsisi kaikkia ratkaisujani.
Ja sitten voit ainakin huokaista helpotuksesta, jos lapsi oirehtii sijaishuollossakin syy ei ainakaan ole sinun.
Et kai tappele 3-vuotiaan kanssa? Ei ihme että on vaikeaa. Ja uhmaikäisen kanssa ei tapella, ei itse asiassa kenenkään kanssa.
Ja jos jonkun lapsi olisi yhtäkkiä sijaishuollossa, se
jo aiheuttaa oirehtimista.
Suoraan mukaan ottavat vain jos on kiireellinen huostaanotto.