Vähän erilainen "teini"äiti...
Olin juuri ja juuri 18-vuotias kun toivottua lasta aloin odottamaan. Tiesin silloin, kun raskaaksi tulin kihlatun toimesta, että jäisin yksin lapseni kanssa. Ja loppujen lopuksi mies jaksoi olla perheessä mukana siihen asti, että lapsi oli n. 6 kk vanha.
Olen pärjännyt hyvin omilla pienillä tuloilla lapseni kanssa, enkä kadu päätöstäni saada lapsi. Ei haittaa, vaikka ei pääse niin usein kavereiden kanssa viettämään iltaa. Olen todella onnellinen lapsestani ja hoidan hänet parhaani mukaan. Kävin koulut loppuun, juoksin päiväkodin ja töiden väliä keväästä talveen, joulun jälkeen siirryin opiskelemaan kouluun takaisin ja sain valmistumispaperit. Meillä menee lapsen kanssa hyvin, ja on ihana nähdä kuinka lapsi kasvaa ja kehittyy.
Joten lopetetaas yleistäminen, kuinka teiniäidit on hirveitä, luusereita, niiltä pitäisi lapsi ottaa huostaan, pistävät mummot hoitamaan lasta jn. Minä en ole sellainen äiti!
Kommentit (29)
Olin juuri ja juuri 18-vuotias kun toivottua lasta aloin odottamaan. Tiesin silloin, kun raskaaksi tulin kihlatun toimesta, että jäisin yksin lapseni kanssa. Ja loppujen lopuksi mies jaksoi olla perheessä mukana siihen asti, että lapsi oli n. 6 kk vanha.
Olen pärjännyt hyvin omilla pienillä tuloilla lapseni kanssa, enkä kadu päätöstäni saada lapsi. Ei haittaa, vaikka ei pääse niin usein kavereiden kanssa viettämään iltaa. Olen todella onnellinen lapsestani ja hoidan hänet parhaani mukaan. Kävin koulut loppuun, juoksin päiväkodin ja töiden väliä keväästä talveen, joulun jälkeen siirryin opiskelemaan kouluun takaisin ja sain valmistumispaperit. Meillä menee lapsen kanssa hyvin, ja on ihana nähdä kuinka lapsi kasvaa ja kehittyy.Joten lopetetaas yleistäminen, kuinka teiniäidit on hirveitä, luusereita, niiltä pitäisi lapsi ottaa huostaan, pistävät mummot hoitamaan lasta jn. Minä en ole sellainen äiti!
pidät itseäs erilaisena kun muut (otsikko jo kertoo sen) eli sun tapas on jotenkin erilainen, muista poikkeava? eikö se tarkoita et muut tekee toisin?
Täällä palstalla riehuu jos jonkinmoista "hullua" niinkuin 7 ja 13.
Ei elämä mene aina niinkuin toivoo ja silti jotkut, niinkuin aloittaja, pärjäävät elämässään ja hoitavat itse asiansa kunnialla. Minusta se on hienoa!
Luusereita ja henkisesti köyhiä kyllä löytyy lapsista ja koulutuksesta sekä työpaikasta riippumatta, ollaanhan noita surullisia perhetragedioita saatu taas lukea vuoden sisään.
Heti, jos joku pärjää ihan keskiverto mukavasti, niin ollaan lyttäämässä ja etsimässä vikoja ja saivartelemassa. Pärjääminen ei ole synonyymi varallisuudelle!
Muutamalla satasella + lapsilisällä? Kukaan muu ei anna euroakaan ja maksa elämääsi?
Lapseni olen pienillä tuloilla elättänyt tähänkin asti ja elätän eteenkin päin. Töitä olen hakenut, mutta ei vielä ole tärpännyt. En jaksa mennä muilta kinuamaan, että lainatkaa vähän rahaa. Kaupassa katson, että lapsi saa kaiken mitä tarvitsee, itse voin elää pelkällä kahvilla ja kaurapuurolla. Lapseni sentään syömonipuolisesti kotiruokaa, enkä siitä itse kehtaa paljoakaan ottaa, että lapsi saa ruokaa tarpeekseen.
Vai miten voit väittää itse elättäväsi lapsesi, jos yhteiskunta maksaa kulusi?
Muutamalla satasella + lapsilisällä? Kukaan muu ei anna euroakaan ja maksa elämääsi?
kuin lapsiperheiden ja/ tai opiskelijoisen elättämiseen! Opiskelijat ovat muuten ainoa ryhmä, jonka oletetaan elävän velkarahalla (opintolaina). Toimeentulotukea maksetaan juopoille jotka vuosia makaavat kotona, ja kun juovat itsensä sairaalaan, niin yhteiskunta maksaa kalliit hoidot. Lapsiin sijoittaminen on sijoittamista tulevaisuuteen- ja perhettä tukemalla (kaikin tavoin) autetaan kaikken paraiten lasta kehittymään terveeksi yksilöksi. Voi kateuden määrää......
eli oletuksena on, että hänellä itsellään on tuloja eikä kyse ole tulonsiirroista.
Minusta on naurettavaa kehuskella olevansa erilainen teiniäiti ja pärjäävänsä tuloillaan, jos oikeastaan yhteiskunta elättää.
Aloittaja on ihan asialinjalla mielestäni Täällä palstalla riehuu jos jonkinmoista "hullua" niinkuin 7 ja 13.
Ei elämä mene aina niinkuin toivoo ja silti jotkut, niinkuin aloittaja, pärjäävät elämässään ja hoitavat itse asiansa kunnialla. Minusta se on hienoa!
Luusereita ja henkisesti köyhiä kyllä löytyy lapsista ja koulutuksesta sekä työpaikasta riippumatta, ollaanhan noita surullisia perhetragedioita saatu taas lukea vuoden sisään.
Heti, jos joku pärjää ihan keskiverto mukavasti, niin ollaan lyttäämässä ja etsimässä vikoja ja saivartelemassa. Pärjääminen ei ole synonyymi varallisuudelle!
7 taisi osua oikein kohteeseensa ja 13 huomasi saman, millainen ap oikein onkaan.
Ap on tyypillinen liikaa av:lla viettävä mamma. Hän kuvittelee ulkomaailman olevan hyökkäävä. Hänelle ulkomaailma tosiaan onkin hyökkäävä, koska ulkomaailma on = Aihe vapaa.
Eikä ihme että hän on niin sodassa muiden kanssa ja käyttää sanoja: Luuseri, perjätä, omillaan, teiniäiti, hullu.
Ap:lla on pahoja ongelmia pääkopassaan ja meidän tehtävänä on vakuuttaa hänelle ettemme silti vihaa häntä tai halveksi häntä. Hän kaipaa apua ja etenkin lapsensa vuoksi apu on äärimmäisen tärkeää. Myös av:lla ap voisi viettää vähemmän aikaa.
ikäriskistä huolimatta. Se on ihan sama, paljonko te kerrotte menestystarinoita teiniäideistä, mutta muistaakseni teiniäitien lapsilla on 11-kertainen mahdollisuus ajautua esim. nuorisorikollisuuteen. Ja tässä ei ole edes siitä teininä saadusta lapsesta kyse vaan mistä tahansa lapsesta, kunhan äiti on ensimmäisen saanut alle 20-vuotiaana. Aika tylyä vai mitä? Uskon, että teiniäideissä on monia hyviä, mutta valitettavasti monet ääliöt aloittaa myös lapsenteon nuorempana kuin fiksummat ikätoverinsa ja tekevät niitä lapsia vielä enemmänkin.
Ja hui kamala, opiskelin toista ammattia kun sain ensimmäisen.
Mutta asiaan. Minusta tuntuu että täällä vain ne muut vuosia kouluja käyneet ja työmeressä miljoonansa ansainneet kadehtivat sitä että joku voi vähilläkin varoilla olla onnellinen. Ja vielä antaa lapselle hyvän kodin.
Te voitte olla vaikka mitä mieltä siitä milloin ne lapset tulee tehdä, mutta kun elämä ei kaikilla mene niin, ei sitten millään!
Että isä lähtee saman tien lätkimään, eletään tuilla ja yritetään rääpiä opintoja kasaan?
Joillain kuuluu tietysti mukaan vielä jatkuva biletys, hyvä jos sulla ei.
Kun sain lapsen, kaverit lähtivät ja harva ystävä jäi. Kun jäin kaksin lapsen kanssa, ystävällä meni monta kuukautta, että sai mut edes kysymään äidiltäni, että ottaa lapsen hoitoon ja käyn ystävän kanssa edes kahvilla ilman lasta. Millä rahalla sitä bilettää kun sitä rahaa ei edes ole ?
jos ei tee töitä. Sitä varten ne lapset kannattaa tehdä myöhemmin, sitten kun on opinnot suoritettu ja työ, josta sitä rahaa saa. Silloin voi elää mukavammin.
jos ei tee töitä. Sitä varten ne lapset kannattaa tehdä myöhemmin, sitten kun on opinnot suoritettu ja työ, josta sitä rahaa saa. Silloin voi elää mukavammin.