Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän erilainen "teini"äiti...

Vierailija
17.04.2012 |

Olin juuri ja juuri 18-vuotias kun toivottua lasta aloin odottamaan. Tiesin silloin, kun raskaaksi tulin kihlatun toimesta, että jäisin yksin lapseni kanssa. Ja loppujen lopuksi mies jaksoi olla perheessä mukana siihen asti, että lapsi oli n. 6 kk vanha.

Olen pärjännyt hyvin omilla pienillä tuloilla lapseni kanssa, enkä kadu päätöstäni saada lapsi. Ei haittaa, vaikka ei pääse niin usein kavereiden kanssa viettämään iltaa. Olen todella onnellinen lapsestani ja hoidan hänet parhaani mukaan. Kävin koulut loppuun, juoksin päiväkodin ja töiden väliä keväästä talveen, joulun jälkeen siirryin opiskelemaan kouluun takaisin ja sain valmistumispaperit. Meillä menee lapsen kanssa hyvin, ja on ihana nähdä kuinka lapsi kasvaa ja kehittyy.

Joten lopetetaas yleistäminen, kuinka teiniäidit on hirveitä, luusereita, niiltä pitäisi lapsi ottaa huostaan, pistävät mummot hoitamaan lasta jn. Minä en ole sellainen äiti!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellaista kun se itselleen tekee.

Kaiken maailman luuserit voisivat ottaa oppia ap:sta.

Vierailija
2/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäinen on täysi-ikäinen, voi mennä naimisiin, ostaa talon, muuttaa ulkomaille ilman vanhempiensa lupaa, ajaa ajokortin, äänestää jne. Siis nuori ja vastuullinen aikuinen. Pitääkin toimia sen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun lastani isovanhemmat hoiti aika useinkin. En pidä itseäni tästä syystä luuserina. Itsepä tahtoivat hoitaa.

Vierailija
4/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistystä on aina ollut ja tulee aina olemaankin, sille vaan ei voi mitään. Koeta opetella sivuuttamaan se.

Minä olen tuo alemmassa ketjussa 15v ekan saanut, omillani olen ollut siitä saakka ja olen edelleen, vanhempien helmoihin ei ole ollut ikävä. Yh olin toki, harvat teinisuhteet ylipäänsä kestää, saati sitten jos kuvioissa on lapsi. Nyt olen kolmekymppinen eukko, eka lapsi teini-iässä ja liuta lapsia tuon jälkeen on tullut, ja kaikkien kanssa olen hyvin pärjännyt.

Alussa käytin paljon yhteiskunnan tukia hyväksi, kun ei muutakaan vaihtoehtoa ollut. Opiskelin, pääsin töihin ja nyt maksellaan sitten veroja. Oikein olan takaa. Niinkuin kaikki muutkin, jotka ei ole kultalusikka suussa syntyneet.

Hyvin menee, mutten silti suosittele teinivanhemmuutta kenellekään, parhain olisi tietysti opiskella vaikkapa puoleen väliin ensin, sen verran haastavaa on lasten hoidon ohella opiskella!

Vierailija
5/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitä sanotte, niin minusta 18-19 -vuotias ei ole teiniSen ikäinen on täysi-ikäinen, voi mennä naimisiin, ostaa talon, muuttaa ulkomaille ilman vanhempiensa lupaa, ajaa ajokortin, äänestää jne. Siis nuori ja vastuullinen aikuinen. Pitääkin toimia sen mukaan.

nineTEEN.

Vierailija
6/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän elää elämäänsä muut ja hän sodassa.

Muut tuomitsevat ja arvostelevat häntä. Se kertoo heikosta itsetunnosta.

Ap:lla on luultavasti hyvin stressaantunut aivotoiminta ja hän on arvaamaton läheisilleen. Hän on äärimmäisen arvaamaton liikenteessä ja on aina asetelmissa muut vastaan hän.

Kaiken tämän voi päätellä hänen aloituksestaan. Ja loppupäätelmä on ettei ap ole täysin terve ihminen mieleltään. Toivon ap:lle parantumisia ja tsemppiä terveyden tielle.

Suurin osa ihmisistä elää omaa elämäänsä eikä jaottele muita luusereiksi. Omassa elämässä on tarpeeksi puurtavaa. Vain harva kerkeää tuomitsemaan muiden tyyliä elää yhteistä elämäämme, jossa olemme vaikutuksissa toisiimme.

Vierailija
7/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini-ikä = teenage = thirteen to nineteen.

Vierailija
8/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdeksäntoista on englanniksi nineTEEN. En pidä täysi-ikäistä enää teininä. Minusta teiniys päättyy 17-vuotiaaseen.

Vierailija
9/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on luultavasti hyvin stressaantunut aivotoiminta ja hän on arvaamaton läheisilleen. Hän on äärimmäisen arvaamaton liikenteessä ja on aina asetelmissa muut vastaan hän.

Kaiken tämän voi päätellä hänen aloituksestaan. Ja loppupäätelmä on ettei ap ole täysin terve ihminen mieleltään. Toivon ap:lle parantumisia ja tsemppiä terveyden tielle.

Suurin osa ihmisistä elää omaa elämäänsä eikä jaottele muita luusereiksi. Omassa elämässä on tarpeeksi puurtavaa. Vain harva kerkeää tuomitsemaan muiden tyyliä elää yhteistä elämäämme, jossa olemme vaikutuksissa toisiimme.

Ei susta ihan psykologia tai profiloijaa tule :D Ihan tiedoksi olen psyykkisesti/henkisesti sekä fyysisesti ihan moitteettomassa kunnossa. Ihmisellä on oikeus loukkaantua, kun kaduilla tullaan sanomaan, että olet pilannut elämäsi. Ihmisellä on oikeus loukkaantua, kun täällä on monta ketjua kuinka teiniäidit ovat hirveitä.

Teinihän tosiaan tulee englanninkielestä, mutta se yleistäminen on ihan turhaa.

Vierailija
11/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdeksäntoista on englanniksi nineTEEN. En pidä täysi-ikäistä enää teininä. Minusta teiniys päättyy 17-vuotiaaseen.

Asia tuli selväksi -ei tarvitse toistaa sitä enää.

Vierailija
12/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettää aikaa varmasti paljon yksin ja kaikki pyörii itsensä ympärillä...

Tiedoksi ap:lle että ei meitä terveitä ihmisiä kiinnosta pöpipää teiniäitien elämä. Tässä on jokaisella omakin elämä elettävänä.

Vierailija
13/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taitaa vielä tuola myöhemminkin tämä tyyppi analyysejään jakaa. No jospa hänelle tulee siitä hyvä mieli.

Ei susta ihan psykologia tai profiloijaa tule :D Ihan tiedoksi olen psyykkisesti/henkisesti sekä fyysisesti ihan moitteettomassa kunnossa. Ihmisellä on oikeus loukkaantua, kun kaduilla tullaan sanomaan, että olet pilannut elämäsi. Ihmisellä on oikeus loukkaantua, kun täällä on monta ketjua kuinka teiniäidit ovat hirveitä.

Teinihän tosiaan tulee englanninkielestä, mutta se yleistäminen on ihan turhaa.

Vierailija
14/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi te yksinäiset äidit ette voi tajuta, että lapsi ansaitsee isän? se on niinku normaalia, että lapsi saa sekä miehen, että naisen mallin.

itsekkyydellä ei ole mitään rajaa. "meillä menee lapsen kanssa hyvin". musta on ikävää, että lapsella ei ole isää jokapäiväisessä elämässä.

Vierailija
15/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi 18-vuotiaana äidiksi tullut. Olin seurustellut lapsen isän kanssa 15-vuotiaasta, ja minulle on ihan aina ollut selvää, että abortti ei ole vaihtoehto (ns sosiaalisista syistä). Lapsi oli kuitenkin ihan toivottu, kun huomasin 17-vuotiaana olevani raskaana :)

Nyt on ikää 37 vuotta, esikoisemme on vuosien aikana saanut sisaruskiakin. Opiskeltu ollaan perheellisinä, mina amk-tutkinnon, mies amiksen. Töissä ollaan ja veromme maksetaan. Itse olemme lapsemme hoitaneet- mutta sillä en ylpeile. Olisihan se hienoa jos lapsilla olisi myös välittävät isovanhemmat! Ja paljon helpommalla olisimme päässeet jos olisimme saaneet lapsemme vasta opintojen jälkeen (esim). Mutta ihan kivaa tämänkin elämä on ollut :)

Vierailija
16/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalla satasella + lapsilisällä? Kukaan muu ei anna euroakaan ja maksa elämääsi?

Vierailija
17/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalla satasella + lapsilisällä? Kukaan muu ei anna euroakaan ja maksa elämääsi?

Lapseni olen pienillä tuloilla elättänyt tähänkin asti ja elätän eteenkin päin. Töitä olen hakenut, mutta ei vielä ole tärpännyt. En jaksa mennä muilta kinuamaan, että lainatkaa vähän rahaa. Kaupassa katson, että lapsi saa kaiken mitä tarvitsee, itse voin elää pelkällä kahvilla ja kaurapuurolla. Lapseni sentään syömonipuolisesti kotiruokaa, enkä siitä itse kehtaa paljoakaan ottaa, että lapsi saa ruokaa tarpeekseen.

Vierailija
18/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lapsiperheiden ja/ tai opiskelijoisen elättämiseen! Opiskelijat ovat muuten ainoa ryhmä, jonka oletetaan elävän velkarahalla (opintolaina). Toimeentulotukea maksetaan juopoille jotka vuosia makaavat kotona, ja kun juovat itsensä sairaalaan, niin yhteiskunta maksaa kalliit hoidot.

Lapsiin sijoittaminen on sijoittamista tulevaisuuteen- ja perhettä tukemalla (kaikin tavoin) autetaan kaikken paraiten lasta kehittymään terveeksi yksilöksi.

Voi kateuden määrää......

Vierailija
19/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että isä lähtee saman tien lätkimään, eletään tuilla ja yritetään rääpiä opintoja kasaan?

Joillain kuuluu tietysti mukaan vielä jatkuva biletys, hyvä jos sulla ei.

Vierailija
20/29 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että isä lähtee saman tien lätkimään, eletään tuilla ja yritetään rääpiä opintoja kasaan?

Joillain kuuluu tietysti mukaan vielä jatkuva biletys, hyvä jos sulla ei.

Kun sain lapsen, kaverit lähtivät ja harva ystävä jäi. Kun jäin kaksin lapsen kanssa, ystävällä meni monta kuukautta, että sai mut edes kysymään äidiltäni, että ottaa lapsen hoitoon ja käyn ystävän kanssa edes kahvilla ilman lasta. Millä rahalla sitä bilettää kun sitä rahaa ei edes ole ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä