Jos koomakulutus on 1850 kcal ja syön 1500 kaloria / vrk, niin miksi paino ei putoa?
Liikuntaa harrastan (reipasta kävelyä) 3-4 krt viikossa parin tunnin ajan. Paino ei silti putoa. Ruokavalioni on proteiinipainoitteinen, eilisen ruuat:
Raejuustotonnikalamunakas ja kahvit.
Kukkakaali-broilerimuhennos
Kurpitsansiemeniä pari kourallista
Mozzarellajuustopallo
Vettä ja vettä.
Kalorit eiliseltä 1412.
Mikä voi olla syynä kun näin on mennyt jo 2 kk eikä paino putoa? Tai saattaa pudota kilon mut se tulee jo seuraavaan aamuun mennessä takaisin. Sokerit, viljat, leivät, perunat, riisit ja pastat on poissa ruokavaliosta.
Voiko pco olla syynä, joka todettiin 2 vuotta sitten? Miten voin pudottaa painoa? Ehkäisynä nyt kortsu mutta kierukkaa olen menossa huomenna hakemaan, millaisia vaikutuksia sillä on odotettavasti painoon?
Millekään pussikeittodieetille mua ei saa. Ylipainoa on 40 kg.
Kommentit (10)
peruskulutus on arvioitu väärin.
lasket syömäsi kalorit väärin.
Peruskulutus on 25 kcal / painokilo. Tämä siis normaalilla ihmisellä, joka ei istu paikoillaan ihan koko päivää, muttei aktiiviliikukkaan.
Jos painat esim 60kg niin päivän kulutuksesi on 1500 kcal. Lihava kuluttaa siis enemmän kuin laiha. Liikunnalla on buustaava merkitys energiankulutukseen.
Vähennä syömistä edelleenkin, max 1000 kcal / päivä. Tällä tavalla olettaisin, että paino alkaa pudota pikkuhiljaa. Tsemppiä!
tehdä laihdutuksestä erittäin vaikeaa. Silloin usein peruskulutus on paljon pienempi kuin mitä se iän ja painon mukaan laskennallisesti keskivertoihmiselle olisi.
Valitettavasti, jos painosi ei putoa 1400 kcal keskimääräisellä päiväsyömisellä, se tarkoittaa että kulutat oikeasti vain tuon verran, ja että siitä täytyisi vielä kalorinsaantia laskea että lähtisit laihtumaan. Kiloklubin foorumilla on muuten keskustelua PCO(S) ja laihtumisasiasta, tosi vaikeaa monella on.
Näyttää siltä että yrität tehdä molempia yhtäaikaa..
Siis karppaatko vai lasketko kaloreita? Näyttää siltä että yrität tehdä molempia yhtäaikaa..
Minäkin laihduttelin jossain vaiheessa karppaamalla mutta valitettavasti kuuluin niihin joilla edes tiukka karppaus ei tehnyt sitä että paino automaattisesti laskisi vain hiilarimääriä säätelemällä. Paino lähti laskemaan vasta kun tosiaan aloin punnita ruokia ja laskea kaloreita ja rajoittaa kalorinsaannin 1200 kcal / päivä. Onnekkailla kroppa säätää itse nälänhallinnan kautta kalorinsaannin sopivaksi proteiini- ja rasvarikkaalla ruokavaliolla, mutta kaikilla valitettavasti ei.
Itselläni saman aiheuttaa keväisin siitepölyallergia ja/tai siihen käyttämäni Xyzal, jonka tuotetiedoissa mainitaan painonnousu yhtenä mahdollisena haittavaikutuksena. Painoni on noussut 1,5 kiloa kahden viime viikon aikana, vaikka olen syönyt joka päivä 1500-1600 kcal. Normaalisti painoni pysyy tuolla ruokailulla paikoillaan eli se vastaa normaalia kulutustani, vaikka liikun päivittäin keskimäärin tunnin. Olen kokenut Kalorilaskurin käyttäjä ja punnitsen ruokani, joten en usko arviointivirheeseen.
Laihdun laskemalla kalorimäärän noin 1400:aan, jota alle en nälän takia oikein pysty pidempään elämään. Paitsi keväisin en laihdu 1400:llakaan. Kun kerran laihdutin keväällä,painoni pysyi 9 viikkoa samana, vaikka söin joka päivä 500 kcal vähemmän kuin kulutin.
Vaikka ketju vanha onkin niin pakko sanoa että älkää herranjumala kukaan kuunnelko tuota vinkkiä että pudota lisää kaloreita. Syy miksei paino ole tippunut on se että aineenvaihdunta on niin jumissa liian vähäisen ravinnonsaannin takia että kroppa säästää kaiken mahdollisen rasvan energiansaantia varten ettei lähde henki ja ekana se energia otetaan lihaksista, sen jälkeen rasvasta. Laihduttaessa tulee syödä hyvin ja terveellisesti tai paino ei tipu.
Miten ois ihan ajanvarausta ravitsemusterapeutille? Joku tossa yhtälössä mättää ja pahasti..
Mulla on ihan sama tilanne ja epäilen että syynä on pco. Tällöin peruskoulutus on ihan tutkitusti normaalia pienempi ja usein insuliiniresistenssiä, mikä vaikeuttaa laihtumista entisestään. Itse laihdun vain, jos vien kalorit tosi alas, tuhannen pintaan. Ketokarppaus toimii myös. Ylipainoinen en ole, mutta kaikki yhtään ylimääräinen on vyötäröllä :(
http://kutri.net/laihdutus/laihdutus-lahtee-paasta/jumitus/
näitä kutrin sivuja laihdutuksesta ja jumituksesta.