Kertokaa mulle mitä tekisin, työ, raskaus ym ym.
Henkisesti oon jo aika loppu, kotona vaan mietin miten jaksan päivstä toiseen, mies tekee reissuhommia, minä vuorotyötä. Lapset on ryhmiksessä kun itse olen töissä. Nyt on rv 21 jaolen aivan loppu. Tänään pitäisi yövuoroon mennä, mutta nyt jo hirvittää. Lapsille tulee tiuskittua kun itse olen niin poikki. Toisaalta itse työ n mukavaa ja viihdyn muuten mutta nyt vain väsyttää.. APUA!
Kommentit (7)
Hanki apua, jos mahdollista. Voisitko tehdä päivävuoroa, onko työpaikalla järjestelymahdollisuuksia? Älä odota itseltäsi, mieheltäsi tai lapsiltasi liikaa vaan katso armon ja rakkauden silmin. Pidä huoli terveellisistä elämäntavoista ja nuku mahdollisimman paljon. Rentoudu, tee joka päivä yksin ja lasten kanssa jotakin kivaa.
Sano esimiehelle suoraan, että olet väsynyt. Kysy, olisiko mahdolslita tehdä vain päivävuoroa.
Käy työterveyshuollossa juttelemassa.
Onko sinulla isovanhempia tai sukulaisia tai ystäviä, jotka voisivat joskus ottaa lapsia hoitoon, jotta saisit levätä? Kysy rohkeasti apua, jos vain joku on.
Karsi ylimääräiset menot minimiin ja lepää.
Ja en tämän raskauden aikana ole kyllä jaksanut ajatellakkaan mitään harrastuksia. Pitää ruveta soittelemaan neuvolaan.
Kerro asiasta neuvolassa ja pomolle. Jos et saa vuoroja kevyemmiksi niin kysy saikkua. On sinulle, mahavauvalle ja muille lapsille dduksi että lepäät, uupumus ja stressi vaikuttaa sikiöönkin. Itse vaihdan juuri työaikoja 25% lyhyemmiksi että jaksan loppuraskauden, muuten olisin myös ottanut saikkua. Ei ole hyvä jos jatkuvasti vituttaa ja on uupunut olo. Toivottavasti saat asiasi kuntoon!
Tämä on vaan niin vaikeaa, kun toisaalta ei haluaisi työnantajalle tehdä sitä että hakee saikkua, toisaalta huomaa että oikeasti olen väsynyt (itkettää, masentaa, en näe missäänmitään valoa)
ei haluaisi työnantajalle tehdä sitä että hakee saikkua,
niin ei tällaista pidä miettiä. On kaikkien, myös työnantajan , etu että pidät itsestäsi huolta.
mittauttaa hemppari, hae saikkua.