Jos vanhemmat tappavat itsensä, miten lapset siitä selviää?
Nyt kun on puhuttu siitä, että miksi pitää koko perhe listiä, eikä lapsia jätetä elämään. Niin miten uskotte lasten selviävän henkisesti vanhempien menetyksestä? Jonkun onnettomuuden vielä ymmärtää, mutta vanhempien oman käden kautta tehty murha, miten siitä selviää.
Itse en ole selvinnyt oman lapsuuteni traumoista. Joskus tuntuu, että parempi olisi ollut kuolla silloin. Päällepäin varmaan olen monen mielestä selvinnyt, mutta ottaa koville, kun ei voi avoimesti kertoa mitä meidän perheen sisällä on tapahtunut. Monet ovat kyselleet tahattomasti suvustani, jos olen kertonut totuuden kysyjälle, niin aina on kyseiset henkilöt alkaneet välttelemään. Nykyään sitten sepittelen satuja, miten vanhempani ovat kuolleet.
Se tulee olemaan loppuelämän riesa, elää sellaisen asian kanssa. Kun luulee selvityvänsä ja osaavan elää sen asian kanssa, niin eikö kohta taas joku muistuta siitä. Hetken onni muuttuu pian mustaksi. Olisi kiva kuulla, miten muut ovat selvinneet tällaisesta menneisyydestä. Miten puhutte muille ihmisille asiasta, jos kysyvät?
Kommentit (2)
jos on siis aikeissa päättää päivänsä niin kannattaa samalla tappaa lapset koska eivät kuitenkaan selviytyisi traumoista kunnialla.
Olen pahoillani puolestasi :( vaikka en voi omalla kokemuksellani tietää miltä sinusta tuntuu.
Oletko saanut ammattiapua ja jos, niin onko sitä ollut tarjolla riittävästi?
Tuohon välttelyyn olen minäkin törmännyt, kun vastaa johonkin "rankempaan" kysymykseen ei toivotusti tai ennalta-arvaamattomasti. Minusta se kertoo siitä, ettei ihmisiä oikeasti kiinnosta muuta kuin ne omat asiat ja murheet. Kuitenkin pidän parempana sitä että pystyt puhumaan avoimesti, kuin että pidät kaiken sisälläsi.