Miten syötte puuronne?
Yritän etsiä vinkkejä, joilla saada puurosta maistuvampaa ilman sokerikuorrutteita.
Kommentit (39)
Vuonna 2026 annan nyt sellaisen neuvon, jos joku lukee vielä tätä ketjua: kaurapuuro toimii pohjana kaiken kanssa. Olen kuullut aivan käsittämättömistä yhdistelmistä, että vain taivas on rajana ja se kuka uskoltaa testata. Puuron voi syödä sellaisenaan, mutta se on maultaan todella neutraali, että siihen voi lisätä makeaa, suolaista, hapanta, tulista, raikasta.. se on vain mistä itse pitää. Makeutta saadaan yksinkertaisesti marjoista ja hedelmistä, mutta myös hunajalla. Kaurapuuroon voi lisätä jopa lihaa.. tai tehdä vaikka tuorepuuron. Kaurapuuroa ei tarvitse syödä tavalla, joka on vähän liiankin tuttua. Kannattaa kokeilla muutakin. Suosittelen moista oikein lämpimästi. Puuro on pohja kaikelle muulle ja siitä saadaan hyvinkin ruokaisa.
Minulla on 2 dl puuroa, 2 dl pakastemustikoita ja 1 dl pakastevadelmia. Sokeria 0,5 rkl. Ja suolaa.
Jos on oikein nälkä, laitan mukaan 6-7 pähkinää.
Kaurapuuro. Runsaasti suolaa. Iso voisilmä. Täysmaito.
Ei koskaan mitään muuta, näin se on herkkua. Ei todellakaan mitään raejuustoa, hyi yök. Jos pakko olisi laittaa muuta niin vain marjat ovat hyväksyttävissä oleva lisuke.
Kiehautan veden 3 dl. Lisään 2 dl luomu kaurahiutaleita, ruokalusikallinen leseitä ja toinen vehnän alkioita. Lisään suolan, sekoitan, peitän kattilan pyyhkeellä ja annan hautua vartin verran. Lusikoin jonkun Isey Skyr juoman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan aina voisilmän kaurapuuroon! En ole edes lapsena tykännyt mistään makeasta kaurapuurossa - sain muuten kerran AV:lla haukut, kun kerroin tästä ;)
Mä en tykkää voisilmästä. Laitan puurooni voikorvan. Voineniä en käytä.
Kaurapuuro maitoon isoista hiutaleista. Päälle marjoja talvella pakkasesta ja kesällä tuoreena. Välillä itsetehdyn omenasoseen tai appelsiinimarmeladin kanssa. Voisilmää ei ole tullut laitettua aikoihin vaikka se on todella hyvää. Pitääkin kokeilla taas joku päivä.
Mannapuuron päälle itse tehty kiisseli tai marjoja. Riisipuuroon luumusoppaa tai ihan kaneli ja sokeri. Helmipuuro tulee syötyä jostain syystä hillolla.
Tuorepuuroreseptejä löytyy netistä ainakin miljoona. Myös muita. Siitä vaan kokeilemaan.
Rusinoita, siemeniä esim auringonkukka ja pellava, nokare voita ja herbamare.
En voi sietää hilloa tai tuoreita (makeita) marjoja puurossa, sillä se ei mielestäni ole jälkiruoka.
Veteen tehty kaurapuuro, suolaa mukaan. Soijalesitiiniraetta, raejuustoa, sekä vaihdellen mehukeittoa, marjoja, omenaa, banaania.