Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten syötte puuronne?

Vierailija
01.09.2013 |

Yritän etsiä vinkkejä, joilla saada puurosta maistuvampaa ilman sokerikuorrutteita.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veteen tehty kaurapuuro, suolaa mukaan. Soijalesitiiniraetta, raejuustoa, sekä vaihdellen mehukeittoa, marjoja, omenaa, banaania.

Vierailija
22/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2026 annan nyt sellaisen neuvon, jos joku lukee vielä tätä ketjua: kaurapuuro toimii pohjana kaiken kanssa. Olen kuullut aivan käsittämättömistä yhdistelmistä, että vain taivas on rajana ja se kuka uskoltaa testata. Puuron voi syödä sellaisenaan, mutta se on maultaan todella neutraali, että siihen voi lisätä makeaa, suolaista, hapanta, tulista, raikasta.. se on vain mistä itse pitää. Makeutta saadaan yksinkertaisesti marjoista ja hedelmistä, mutta myös hunajalla. Kaurapuuroon voi lisätä jopa lihaa.. tai tehdä vaikka tuorepuuron. Kaurapuuroa ei tarvitse syödä tavalla, joka on vähän liiankin tuttua. Kannattaa kokeilla muutakin. Suosittelen moista oikein lämpimästi. Puuro on pohja kaikelle muulle ja siitä saadaan hyvinkin ruokaisa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 dl puuroa, 2 dl pakastemustikoita ja 1 dl pakastevadelmia. Sokeria 0,5 rkl. Ja suolaa.

Jos on oikein nälkä, laitan mukaan 6-7 pähkinää. 

Vierailija
24/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinipuuroa Smoothiena Blenderistä.

Vierailija
25/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusikalla.

Vierailija
26/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen Puuron Airflyerissä. Heti perään Maggisbeggikset. Namskis.

Vierailija
27/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro. Runsaasti suolaa. Iso voisilmä. Täysmaito.

Ei koskaan mitään muuta, näin se on herkkua. Ei todellakaan mitään raejuustoa, hyi yök. Jos pakko olisi laittaa muuta niin vain marjat ovat hyväksyttävissä oleva lisuke.

Vierailija
28/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

villasukat kädessä lattialta kourin tulikuuman puuroni

Vierailija
29/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raejuustoa, siemensekoitusta, marjoja.

Vierailija
30/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusikalla.

Vierailija
31/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki kakskaksinen antaa ohjeen

Vierailija
32/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiehautan veden 3 dl. Lisään 2 dl luomu kaurahiutaleita, ruokalusikallinen leseitä ja toinen vehnän alkioita. Lisään suolan, sekoitan, peitän kattilan pyyhkeellä ja annan hautua vartin verran. Lusikoin jonkun Isey Skyr juoman kanssa. 

Vierailija
33/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan aina voisilmän kaurapuuroon! En ole edes lapsena tykännyt mistään makeasta kaurapuurossa - sain muuten kerran AV:lla haukut, kun kerroin tästä ;)

Mä en tykkää voisilmästä. Laitan puurooni voikorvan. Voineniä en käytä.

Vierailija
34/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro maitoon isoista hiutaleista. Päälle marjoja talvella pakkasesta ja kesällä tuoreena. Välillä itsetehdyn omenasoseen tai appelsiinimarmeladin kanssa. Voisilmää ei ole tullut laitettua aikoihin vaikka se on todella hyvää. Pitääkin kokeilla taas joku päivä.

Mannapuuron päälle itse tehty kiisseli tai marjoja. Riisipuuroon luumusoppaa tai ihan kaneli ja sokeri. Helmipuuro tulee syötyä jostain syystä hillolla.

Vierailija
35/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipuuroon kaneli ja sokeri. Kaurapuuroon voisilmä.

Vierailija
36/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorepuuroreseptejä löytyy netistä ainakin miljoona. Myös muita. Siitä vaan kokeilemaan. 

Vierailija
37/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusinoita, siemeniä esim auringonkukka ja pellava, nokare voita ja herbamare. 

En voi sietää hilloa tai tuoreita (makeita) marjoja puurossa, sillä se ei mielestäni ole jälkiruoka. 

Vierailija
38/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro mikrossa, sekaan mansikkahilloa ja maitoa.

Vierailija
39/39 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusikalla.