Mikä on hyvä ja helppo, ei ällömakea kermakakun täyte?
Pitäis leipoa lapsen synttäreille kakku. Jotenkuten osaan pohjan tehdä, ja pursottaa kyllä kermat päälle (:D) mutta mitä ihmettä mä lykkään sinne kerroksien väliin... muutakuin kermaa? Mielellään jotain yksinkertaista ja raikasta.
Onko jotain hyvää hilloa suositella? tai jotain levitettä? Mitä? Tai jotain muuta? Help!
Mä oon leipomishommissa ihan uusavuton, jauhopeukalo keskellä kämmentä.
Kommentit (18)
tavallista maitorahkaa, vaikka kuningatarmarjasekoitusta pakkasesta (tai mansikkaa tai ihan mitä tahansa) ja vatkaan pari desiä kermaa sekaan, sekoitan rahkaksi ja jos on liian löysää pistän vähän liivatetta jämäköittämään. Saa just niin makeeta kun haluaa kun säätää itse sokerin määrän rahkaan.
yli ymmärryksen :D
ap
ja laitoin väliin Lemon Curdia, se on semmoista hillon tapaista sitruunatahnaa. Se on makeaa mutta raikasta, eikä ollenkaan hapanta mitä sitruuna yleensä on. ja tuli muuten tosi hyvää kakkua!
Makeuttamaton omenasose, jos tuntuu liian happamelle, niin voi lisätä vähän sokeria. Sitten tosiaan joku kermarahka.
tavallista maitorahkaa, vaikka kuningatarmarjasekoitusta pakkasesta (tai mansikkaa tai ihan mitä tahansa) ja vatkaan pari desiä kermaa sekaan, sekoitan rahkaksi ja jos on liian löysää pistän vähän liivatetta jämäköittämään. Saa just niin makeeta kun haluaa kun säätää itse sokerin määrän rahkaan.
yli ymmärryksen :D
ap
Jämäkäksi niin yleensä sitä liivatetta ei tarvi:)
Yleensä teen suhteella
1purkki maitorahkaa
1½dl kermaa vatkattuna jämäkäksi
2-3dl jotain marjoja pakkasesta
sokeria maun mukaan
Pitäis onnistua:) Liivatepaketeissa on takana ihan rautalangasta väännetyt ohjeet myös niitten käyttöön:)
ja laitoin väliin Lemon Curdia, se on semmoista hillon tapaista sitruunatahnaa. Se on makeaa mutta raikasta, eikä ollenkaan hapanta mitä sitruuna yleensä on. ja tuli muuten tosi hyvää kakkua!
vaikka rahkaan ja kermavaahtoon ja lätkis sitten pelkästään tätä seosta kerrosten väliin? Vai kaipaisko vielä jotain, jos niin mitä?
ps. mistä tollasta lemon curdia löytää, pienistä perusruokakaupoistakin?
ap
Kerma-rahka on hyvää, sitä näkyy saavan valmiinakin kaupasta (valion maustettu rahka valkoinen). Ja jos olet tumpelo leipomisessa, niin banaaniviipaleet on helppoja, samoin vauvojen hedelmäsoseet. Tai säilykemandariinit. Mutta hilloja älä laita, ne on ällömakeita kaikki!
mansikkarahkaa kakkujen täytteeksi, enkä käytä liivatetta. Täytyy vaan vatkata kerma kunnolla.
Teen Blå Bandin Vanhan Ajan Vaniljakastikkeesta kakuntäytettä pakkauksen ohjeen mukaan (1 pussi kastikejauhetta+2,5 dl maitoa) ja sekoitan sen 2 dl:n vaahdotettua kermaa.
Kostutan kakkupohjan omenatuoremehulla ja laitan kerman kanssa täytteksi kirpeähköä omenasosetta (kotitekoista tai Meritalon omenahilloa)
Meillä yleensä aina hillona Dronningholmin boysenmarjahillo ja sitten murskattua säilykepääsynää toisessa kerrosvälissä. Kermavaahdon kanssa.
Jos jaksat ja sulla on pakastemansikoita, keitä niistä itse hyytelösokerin kanssa hillo. Tosi hyvää.
Myös säilykekirsikoista tulee hyvä, kirpeä hillo kakun väliin.
Päärynöiden lisäksi raikkautta tuo säilykemandariininlohkot.
enköhän mä näillä jotakin saa aikaiseksi.
ap
että paljon kakkuja leiponeena, en itse oikein enää välitä rahka täytteistä. Maistuu ihan että ois jotain jugurttia/ valmisrahkaa tungettu väliin. Tai sit vaan oon niin kyllästynyt tohon iän ikuiseen rahkatäytteeseen. Myös tulee ihan hyvää jos laittaa esim kermaa,vadelmia/mansikkaa ja sulattaa valkosuklaata sinne vaahtoon ja se myös jämäköittää sitä massaa. Ja vaniljiakreemijauheella tai vaniljakastikejauheella saa kermasta jämäkämpää. Mutta siis suosittelen sitä lemon curdia+kermaa mitä eilen laitoin kakkuun
Ja jos olet ihan avuton, niin osta se kakku mielummin kuin että tarjoat jotain sinnepäin olevaa tekelettä.
on kermavaahto ja vadelmahillo johon sekoitettu 2pss pakastevadelmia (muista kuumentaa ensin). Raikas eikä liian makea. :P
Myös sitruunakiisseli on hyvää. Kinuskipäällinen.
Miehen sisko tunkee aina rahkaa kakkujen väliin. Yök. Ennemmin kermavaahtoa, johon ei laita niin paljon sokeria.
Veikkaan, että kakusta tulee aika mauton, jos et mitään hillontapaista siihen laita. Mutta valitse joku ei-niin-makea hillo tai sitten kuten joku sanoi, keitä itse marjahyytelö.
Banaania ei ainakaan, siitä tulee ällön imelä kakku.
Sehän on pelkkää sokeria!
Lapset tuskin tykkää sitrustahnoista ja kiisseleistä. Aikuiset voi tykätä.
Sehän on pelkkää sokeria!
Lapset tuskin tykkää sitrustahnoista ja kiisseleistä. Aikuiset voi tykätä.
Kannattaako kommentoida jos ei tiedä mistään mitään?
Sitruunatahna on hillomaista makeaa muttei äklöä, vaan raikasta. Ja syöväthän lapset kiisseliä päiväkodissakin?