Mitä ajattelette äidistä joka kieltää tyttäreltään vaatteidensa lainaamisen sillä perusteella
että teini-ikäisen tyttären hiki haisee niin hirveältä? Saako tuollaista perustetta mainita ääneen?
Kommentit (16)
Ja että se haju vain on sietämätön?
vaikka apteekin tuotteista.
Se teini-iän hienhaju on kyllä kammottavaa, ja teini on todennäköisesti siitä itsekin ihan tietoinen, mutta niiden tehokkaiden tuotteiden löytäminen voi olla vaikeaa.
kai niitä voi omiakin käyttää. en oo ikinä tajunnu tätä.
Ja että se haju vain on sietämätön?
Ensin pitää saada hienmuodostus kuriin.
on minusta todella loukkaava. Minä en kyllä lainaile tyttärelleni muuten vaan vaatteita, ei siihen mitään erityisiä perusteluja tarvita että äidin vaatteet on vain äidin käytössä, samoin kuin tyttären vaatteet vain hänen.
Ei osaa kommunikoida tilanteen vaatimalla tavalla. Aiheuttaa tyttärelleen turhaa painetta ja rikkoo välit lapseensa, jos muutenkin puhuu tuolla tavoin.
Äiti voisi ottaa aiheen puheeksi hienotunteiseksi ja opastaa teinitytärtään peseytymään useammin ja käyttämään (ostamaan) deodorantteja.
meillä ei kyllä mene edes vielä perille, jos sanoo että mene suihkuun kun haiset niin hirveälle. Että vielä hienotunteisesti pitäis sanoa...
voi tyttärelle sanoa noin. Meillä ainakin puhutaan asiat asioina eikä niitä kierrellä ja kaarrella. Mulla myös teini-ikäinen tytär, jolta tosin nyt tuo hieltä haisemisvaihe on jo ohi (17v). Todellakin olen sanonut että lemuat ihan järkyttävän pahalta, mee suihkuun. Ei meillä sellaisesta kukaan loukkaannu.
Saatan myös sanoa että kamala paita sulla, tai sulle ei kyllä sovi hiukset noin. Samanlailla tietenkin sanon myös kehut. Miksi ihmeessä pitäisi lässyttää läheisilleen.
Vaatteita saatan joskus lainailla.
Niin joo, olen ihan korkeakoulun käynyt.
Ostan tytölle omat ja itselleni omat vaatteet. Selittäisin, että jokaisella ihmisellä on oikeus joihinkin omiin tavaroihin joihin muut eivät koske. Siksi meillä ainakin kaikki tytöt saavat omat vaatteensa ja meikkinsä. Minunkaan omiani ei tarvitse poikkeustapauksia lukuunottamatta lainailla. Näin pysyy rauha talossa.
Minä en lainaa vaatteitani, koska ne ovat minun ja tyttärelläni on omat vaatteet. En minäkään hänen vaatteitaan lainaa.
on nyt jutun ydin kateissa tässä ketjussa. Sehän ei ole vaatteiden lainaaminen tai lainaamattomuus, vaan se miten tuo äiti suhtautuu tyttönsä murrosikään. Kieltämättä voisi olla vähän positiivisempikin suhtautumistapa. Ruumiin eritteet voi olla vaikea juttu murrosiässä.
on nyt jutun ydin kateissa tässä ketjussa. Sehän ei ole vaatteiden lainaaminen tai lainaamattomuus, vaan se miten tuo äiti suhtautuu tyttönsä murrosikään. Kieltämättä voisi olla vähän positiivisempikin suhtautumistapa. Ruumiin eritteet voi olla vaikea juttu murrosiässä.
kierrellen asioista sitten pitää puhua? niinhän siirretään sukupolvelta toiselle tällaisia mystisiä asioita joista muka ei suoraan saa sanoa.
Ei varsinkaan murrosikäiselle nuorelle!
Äiti voisi vaan opettaa tytärtään käyttämään pesuun vettä ja saippuaa ja ostaa kunnon dödöä ja sanoa vaikka, että ostetaan sinulle lisää OMIA vaatteita ettei tarvitse äidin mummovaatteita käyttää.
tuollaisen asian sanoa nätistikin. Jos sanoo inhoavansa jonkun hajua, niin siinä sitä siirretään sukupolvelta toiselle heikkoa minäkuvaa. Pitää olla hyvänhajuinen ja osata piilottaa normaalit elintoiminnot häveliäästi, että tulee tykätyksi.
Ja tuo ap:n mainitsema tytärhän ilmeisesti saisi lainata äitinsä vaatteita, jos ei hiki haisisi niin pahalta. Jokainen tietysti itse päättää kelle vaatteita lainaa tai lainaako ollenkaan. Mutta jos on vaikka kaksi tytärtä ja toinen ei saa lainata vaatteita pahan hajunsa takia, niin onhan se jo melko ikävää. - nro 13
kierrellen asioista sitten pitää puhua? niinhän siirretään sukupolvelta toiselle tällaisia mystisiä asioita joista muka ei suoraan saa sanoa.
joka siitä hielle haisemisesta sanoo, ennenkuin kaverit.
Ei osaa kommunikoida tilanteen vaatimalla tavalla. Aiheuttaa tyttärelleen turhaa painetta ja rikkoo välit lapseensa, jos muutenkin puhuu tuolla tavoin.
Äiti voisi ottaa aiheen puheeksi hienotunteiseksi ja opastaa teinitytärtään peseytymään useammin ja käyttämään (ostamaan) deodorantteja.