Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole käyny gynellä 4 vuoteen...

Vierailija
16.04.2012 |

Pitäisi varmaan mennä. En käytä ehkäisyä, joten olen unohtanut koko homman.

Mahtaako tulla saarna lääkäriltä, kun on näin pitkä väli...?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole käynyt kuuteen vuoteen. Sterilisaatio on tehty ja rahat aina tiukilla. Täällä ei ole kunnan lääkärissä gyneä.

Vierailija
22/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn gynellä vain viiden vuoden välein vaihtamassa kuparikierukan uuteen. Papa-koetta en ole otattanut koskaan, sillä olen käsittänyt että kohdunlaulan syöpään tarvitaan sitä aiheuttava virus, jota minä taas en ole voinut saada.

Etkö ole koskaan ollut kenenkään kanssa sukupuoliyhteydessä? Se on ainut tapa millä olet voinut papillooma-virukselta välttyä. Mutta jos et harrasta seksiä ja olet vielä neitsyt, miksi sinulla on kuparikierukka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn gynellä vain viiden vuoden välein vaihtamassa kuparikierukan uuteen. Papa-koetta en ole otattanut koskaan, sillä olen käsittänyt että kohdunlaulan syöpään tarvitaan sitä aiheuttava virus, jota minä taas en ole voinut saada.

Etkö ole koskaan ollut kenenkään kanssa sukupuoliyhteydessä? Se on ainut tapa millä olet voinut papillooma-virukselta välttyä. Mutta jos et harrasta seksiä ja olet vielä neitsyt, miksi sinulla on kuparikierukka?

Vierailija
24/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi saada jo synnytyksessä äidin alapäästä.

Vierailija
25/34 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se syöpä iskeä vaikka keuhkoihinkin. Äidin ystävä kuoli 40v:nä keuhkosyöpään vaikkei edes tupakoinut. Turhaan ramppaatte jollain lesbo hoitajilla ihailtavana, ellei se ole joku sairas fantasia. :) Itse olisin onnellinen jos saisin myooman, sinnepähän lähtisi kohtu ja kaikki vaivat eikä tarttis käydä ikinä persettä näyttämässä jollekin keski-ikäiselle muijalle! Voihan se syöpä silti tulla, mutta sitten tulkoon! Ja sitäpaitsi pelkään käydä koska ensimmäinen kerta oli erittäin traumaattinen koska lääkäri oli erittäin mekaaninen ja tyly ensikertalaiselle.

Vierailija
26/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oireile ennenkuin on jo levinnyt pitkälle. Eli siitä salakavala tauti, mutta suht yleinen kuitenkin.

Mutta oma valintahan se on, kuinka usein haluaa käydä gynellä. Itselläkin venähti lähes viiteen vuoteen, joka on liikaa... muutama kuukausi sitten kävin, eikä lääkäri tosiaankaan mitään saarnaa siitä pitänyt. Että varaahan vain aika ap!

Vierailija
27/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöpä on, sittenpähän kuolen.

Vierailija
28/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatan joka kerta papan ja ultralla katsotaan että kaikki on ok. Pieni vaiva ja hinta siitä että saa mielenrauhaa.

Vierailija
29/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika herkästi tarttuvaa laatua käsittääkseni, on jopa väitetty että joku olisi yleisestä vessasta sen saanut. Kuka tietää onko totta.

Vierailija
30/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 23 v. Pitäisi kyllä varmaan mennä.

Pillerit sain pari vuotta sitten terveyskeskuksesta, siellä kyllä alapää tutkittiin.

Vierailija
31/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus on niin epämiellyttävä että käyn niin harvoin kuin vaan pystyn. Ehkä jotain kerran kolmessa vuodessa.

Vierailija
32/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ok, tuossa tapauksessa on toki pieni häviävän pieni mahdollisuus, että minulla olisi tietämättäni ollut papilloomavirus kohta 26 vuotta. :D

No niin. Tilanne on kuitenkin se, että vanhempani aloittivat seurustelun teineinä eivätkä ole olleet sukupuoliyhteydessä muiden kuin toistensa kanssa. Äitini papa-tuloksissa ei ole koskaan ollut mitään häikkää. Minä aloitin seurustelun 18-vuotiaana ja parisuhteessamme tilanne on sama kuin vanhemmillani. Tästä voi laskea, millaisella todennäköisyydellä minulla on HPV-virus. ;D Nyt alkaa tietysti koputus siitä, kuinka kokeissa on rampattava siitä huolimatta, koska toinen voi pettää tai valehdella. Tästä päästäänkin kysymykseen, miksi ikinä pitäisin yhtä sellaisen kanssa, johon en luota.

Ja en sanonut viestissäni, etten ikinä lääkärissä kävisi. Kerran kävin terveyskeskuksessa, kun hiivatulehduksesta ei tahtonut tulla loppua. Määräsi suun kautta otettavan reseptilääkkeen ja hiivatulehdus lähti.

Mutta varmuuden vuoksi en kyllä lääkärille tai tutkimuksiin mene. YTHS:lla aikoja saisi ainakin odottaa ikuisuuden eikä se haarojen levittäminen toisen pällisteltäväksi nyt niin mukavaa ole, että sitä tekisi säännöllisesti ilman oikeaa syytä.

Vierailija
33/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikää 28 vuotta ja olen kerran käynyt pillereiden takia terveyskeskuksen gynellä. Siitä on varmaan kahdeksisen vuotta. Papaa ei ole koskaan otettu.

Vierailija
34/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen ihminen kuoli munasarjasyöpään ja se on niin kavala ja kamala sairus, että siksi käyn säännöllisesti kontrollissa.

Näin sairastamisen alusta loppuun. Ne kamalat tuskat ja kivut ja riutumisen :(

Nyt mulla on paukkunu laskettuaika ohi, niin varasin just ajan yksityiselle, et tsekkaa kohdunsuun tilanteen ja ronklaa niin ronskisti paikkoja, et synnytys käynnistyis. En jaksa enää tän mahan kanssa. Olen lopen uuvahtanu. Ja supistuksiakaan ole näkyny pariin viikkoon ollenkaan. Jospa ne nyt alkais.

Papakokeessa ei mitkään munasarjasyövät selviä, sori vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme