Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluiko alkoholi lapsuudenperheesi joulunviettoon?

Vierailija
19.11.2005 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei koskaan jouluna kotona juotu kuin lasilliset viiniä ruuan kanssa joulunaikaan, eikä juoda vieläkään. Eikä ole nyt omassa perheessänikään edes keskusteltu aiheesta (että voiko jouluna juoda).

Joulu on parasta aikaa lasten ja vanhempien kesken, yhdessäoloa. Lapset voivat valvoa niin kuin jaksavat, aikaa vietetään tietty lahjojen, vardinkin pelejen parissa, KOKO PERHE. Silloin ei alkoholi tule edes mieleen.

Vierailija
2/12 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli kaatokännissä ennen iltaa ja alkoi sitten haastaa riitaa isäni kans. Tosi kivat joulu muistot mulla :-(

Sen takia en oikeen jaksa tänä päivänäkään iloita joulusta.

Tänä päivänä en siedä enää yhtään juomista jouluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt vit**taa kun appiukko on joka joulu ihan kännissä.=(Kiva viedä lapset katselemaan sitä sekoilua ja jos et vie niin tulee hirveä riita ja minä olen se kamala miniä joka on pilannut pojan elämän ja olen itsekäs kun en vie lapsia näytille...l=(

Alkanut joulukin jo ahdistamaan...

Vierailija
4/12 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole yhtäkään hyvää joulumuistoa ja lienee siitä johtuen en pidä joulusta ollenkaan. Mielelläni hyppäisin yli koko juhlan.

Vierailija
5/12 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina siihen asti että isä sammui

loppuilta saatiin sitten olla rauhassa

Vierailija
6/12 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla juomatta ja piste. Kyllä ne nyt yhden päivän vuodessa ilman viinaa voi olla. Aikuiset jouluna juhlivat lasten ehdoilla. Näin opetti äitini ja ilmeisesti isoäitini ja hänen edeltäjänsä. Jatkan perinnettä omille lapsilleni.

Vierailija
7/12 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei minulla ole yhtäkään hyvää joulumuistoa ja lienee siitä johtuen en pidä joulusta ollenkaan. Mielelläni hyppäisin yli koko juhlan.

Ihan samalailla minäkin mielellään hyppäisin yli koko juhlan.

T.4

Vierailija
8/12 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa perheessä voitaisiin hyvinkin ottaa vähän viiniä jouluruoan kanssa, juhla-ateriasta kun on kyse. Toistaiseksi ei ole ollut tapana - tai ei olla muistettu koko viinejä muilta jouluhässäköiltä.

Vierailija
9/12 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi kuului valitettavasti jokaiseen päivään, juhlapyhiä unohtamatta. Isä jatkaa edelleen juomistaan, mutta ei kuulu elämääni enää..

Vierailija
10/12 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jatkuu sama käytäntö. Joskus on viinipullo ollut, josta on voitu lasilliset juoda, ei enempää. Vaikka miehelläni tuppaa välillä överiksi menemään, on hän pystynyt joulut ja muutkin juhlapyhät olemaan juomatta. Jopa uudenvuodenaatto, vappu ja juhannus vietetään meillä selvin päin.

Vierailija
11/12 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi inhosin joulua monta vuotta. Omien lasten myötä taas joulurauha ja -ilo löytyivät :)

Vierailija
12/12 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aikuisena on sitten mukavaa juoda 1-2 lasia viiniä ruuan kanssa mm. jouluna, ja muulloinkin silloin tällöin. Normaalia tervettä suhtautumista alkoholiin eikä mitään tarvetta raivoraittiuteen.