Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla ei ole mitään käsitystä normaalien ihmisten tuloista tai kulutuksesta..

Vierailija
15.04.2012 |

Joku tuossa lainanlyhennys ketjussa kertoi, ettei ole paljon jos viisi henkiselle perheelle jää kuussa tonni elämiseen. Siis ruoat + laskut + asumiskulut eivät kuuluneet tuohon tonniin. 1000 € ihan vain kulutukseen. Kuussa. Viisi henkeä. Ei paljon??!!

Olen köyhä, joo, ja vaikka kuinka yritän kouluttautumisen jälkeen saada töitä, ei onnistu. Olen aina elänyt "köyhyysrajalla" tuntematta itseäni köyhäksi. Jos jää jonain kuuna 100 € ylimääräistä, olen onnellinen. Useinkaan ei jää. Silti niin mulla kuin kolmella lapsellani on aina ollut ehjät ja uudet vaatteet, ruokaa, tarvittavat harrastusvälineet ym.

En vaan tajua, mihin ihmisillä menee niin helvetisti rahaa. No, asumiseen ja ruokaan. Ne ymmärrän. Ja autoon, mikä tietenkin on kaikilla PAKKO olla.

Jos ja kun jonain päivänä alan tienata edes 2000 € kuussa, tunnen itseni varmaan miljonääriksi.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan oma mnokasi, jos 1000 euroa kuussa kulutukseen ei tunnu paljolta. On ihan sinun oma valintasi, että haluat elää noin kalliisti.

Mutta jos saat kaiken mitä haluat ja nimenomaan haluat elää tuolla tavalla, niin eihän sinulla ole mitään valittamisen aihetta. Jos taas haluaisit säästää vaikkapa kesämökkiin, niin siihen sinulla on kyllä mahdollisuus muuttamalla kulutustottumuksiasi.

Vierailija
22/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se paljon auta vaikka on parempikin palkka, toisilla vain on sellainen elämäntyyli että kaikki laitetaan menemään mitä tulee. Samaa noudatettu opiskeluaikana ja jatkuu läpi työelämän, sitä enemmän kuluttavat mitä enemmän on tuloja, eikä sillä tietysti ole mitään väliä vaikka näin tekevät niin kauan kuin eivät joudu työttömiksi tai tulotaso ei muuten romahda.

200e per naama ekstraa ei nyt ole niin hirveästi, jos lapsilla on vaikka liikuntaharrastuksia, niiden kausimaksut, matkat ja välineet eivät ole halpoja. Aikuisille vaikka kuntosalin jäsenyys, teatteri, lehtiä, kirjoja ym. pientä ja äkkiä saa menemään useammankin satasen. Tai vastaavasti pärjää ilmankin, jos ei ole varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla