Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko olla työkyvytön

Vierailija
15.04.2012 |

jos kykenee hoitamaan nelilapsisen perheen, remontin ja hillittömän liudan elukoita?

T. työkyvyttömyyseläkeläisen naapuri

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse raataa kuin hullu ja hyvä kun mitään jää kulujen jälkeen käteen kun toinen lorvii kotona ja selkeästi kykenee päivän askareet tekemään.

ms-taudin kanssa raja kulkee siinä, että jos ei työpäivän jälkeen jaksa enää tehdä mitään muuta, ei enää ole työkykyinen.

Kyse on semmoisesta tilanteesta että ihminen jaksaa mennä töihin ja hoitaa työnsä, mutta kotona ei enää jaksa tehdä yhtään mitään.

Ei semmoinen ole mitään elämää, että jaksaa olla hereillä vain työpäivän ajan ja kaiken vapaa-ajan viettää nukkuen.

Tämmöinen henkilö jaksaa kyllä eläkkeelle päästyään normaalisti hoitaa kotiaskareet. Voimia ei vaan riitä sen enempään.

Vierailija
2/18 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää kun eristää itsensä sen verran että voi säännöstellä muiden ihmisten kanssa toimimisen aiheuttamaa painetta. Nykyään työelämässä ei oikein oli välimallia niille jotka ei kestä normaalimenoa. Se ei tarkoita sitä, etteikö itsekseen eläessä pystyisi toimimaan jopa ihan hyvinkin. Ongelmat alkaa sitten kun joutuu työelämän paineeseen eikä ole mahdollista säännöstellä rasitustaan ja palautumistaan sellaiseksi että sen kestäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla kateellinen siitä että toisella on joku hankala sairaus ja siksi ei voi tehdä normaalia työpäivää????????? Kyllä mäkin pystyn tekemään joitain hommia, näyttämään siltä että ei mulla ole mitään hätää. Mutta samalla vedän särkylääkkeitä ja kun pääsen sisätiloihin niin laitan esim. kuumapussin selkään helpottamaan oloa. Otan lisää lääkettä, voivottelen jne. Yöllä saatan valvoa kipujen kanssa pitkät ajat jne. Mutta sitten on taas hetkiä että teen vaikka mitä koska en pysty olemaan vain paikoillaan. Vaikkakin sillä seurauksella että kivut pahenee.....

Vierailija
4/18 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyylä.

Vierailija
5/18 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää silmällä katsoen, onko kaikki kunnossa vai.

t. työkyvyttömyyseläkkeellä oleva

Vierailija
6/18 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo joku naapurisi oma asia sulle kuulu, joten mitäpä jos hankkisit itsellesi elämän?

Vierailija
7/18 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen suorituskyky voi olla alentunut niin että työkyky on alempi kuin sen 60% "normaalityökyvystä". Työkykyä on silti usein jäljellä, voi olla jopa sen n. 40% normaalista.

Kaikki sairaudet ja vaivat eivät näy päälle. Vaikka naapurisi ei haluaisi sitä sinulle kertoa, hän voi olla masentunut/kärsiä ahdistushäiriöstä, hänellä voi olla kognitiivisia ongelmia (tiedonkäsittely, ymmärrys, varhainen dementia esimerkiksi), vaikea kipuoireyhtymä jonka vuoksi joutuu syömään jatkuvasti kolmiolääkkeitä jotka puolestaan saattavat estää ajamisen ja aiheuttaa sellaista haittaa että työkyky alenee.

Voi olla että naapurillasi on useita näitä erilaisia ongelmia lievänä, jolloin kokonaisukuormitus voi jo täyttää sairaseläkkeen rajan.

Hyvä että naapurisi käyttää aikansa ja jäljellä olevan toimintakykynsä hyvin ja yrittää olla toimelias.

Sinulle sen sijaan melkein toivon että itse sairastuisit! Ehkä sitten alkaisit ymmärtää paremmin millaista on olla sairas.

Vierailija
8/18 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuollaiselle haaskalinnulle mistään asioistaan avautua alkaisikaan, sunkaltaisille varmasti ihan takuulla viimeiseksi.

Vierailija
9/18 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse raataa kuin hullu ja hyvä kun mitään jää kulujen jälkeen käteen kun toinen lorvii kotona ja selkeästi kykenee päivän askareet tekemään. Mitä tässä nyt lapsilta olen kuunnellut niin hyvin jaksaa emäntä tehdä kaiken mahdollisen. Jostain nuppiongelmasta ilmeisesti on kyse, sellaisen kuvan lasten puheista sain.

t. se naapuri

Vierailija
10/18 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin otan osaa, ap, en palkkaisi sinua tehtäviin jossa vaaditaan yleistä ymmärryskykyä, suhteellisuudentajua ja elämänkokemusta. Parempi että pysyt niissä hommissa mitä nyt näköjään henkesi pitimeksi teet.

Ap, ymmärrän että elämässä moni asia vituttaa välillä itse kutakin. Mutta yritä kasvaa ihmisenä ja päästä eroon noista kateuden tunteista sairasta ihmistä kohtaan. Olen tavannut monia kaltaisiasi. Vastenmielistä.

Tosiaan, toivotaan että sinäkin sinne sairasläkkeelle pian pääset! Tai mitä jos ajaisit naapurin päälle niin hän ei pääsisi niitä päivittäisiä toimiaan hoitamaan? Loppuisi sinultakin kateuden aiheet!

Vierailija
11/18 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea tuosta sairaseläkeläisestä puhutaan. Kukaan ei vain tunnu tietävän tarkasti mikä sillä on vialla, ihan normaalisti tuo käyttäytyy kun tavataan koulun juhlissa tai paikallisessa kaupassa.

Se täällä kyllä tiedetään että se on suunnilleen supernainen, hoitaa yksinään kotinsa remontin, lapsensa ja jessus sitä eläinlaumaa. Varmaan hankkii kohta vielä lehmiäki joukon jatkoksi kun kaikkea muuta siellä jo suunnilleen onkin.

Ihmetyttää että mikä se sellanen vika oikeasti voi olla että päivät pitkät voi kotasalla puuhata vaan töihin asti ei voi mennä. Ettei vaan olisi työnvieroksuja. Ja kyllä tuo ihan sujuvasti autoakin ajaa.

Vierailija
12/18 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki ihan oma elämä. Se helpottaa kummasti.

Vierailija
13/18 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta, eikö ap?

Vierailija
14/18 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noin aktiivinen ihminen on sairaseläkkeellä.

Vierailija
15/18 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2012 klo 00:38"]

kestää kun eristää itsensä sen verran että voi säännöstellä muiden ihmisten kanssa toimimisen aiheuttamaa painetta. Nykyään työelämässä ei oikein oli välimallia niille jotka ei kestä normaalimenoa. Se ei tarkoita sitä, etteikö itsekseen eläessä pystyisi toimimaan jopa ihan hyvinkin. Ongelmat alkaa sitten kun joutuu työelämän paineeseen eikä ole mahdollista säännöstellä rasitustaan ja palautumistaan sellaiseksi että sen kestäisi.

[/quote]Juuri näin.Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja voin itse säädellä paljonko

olen ihmisten kanssa tekemisissä.Fysiikassa ei ole vikaa (lähen kohta 20km sauvakävelylle)

En vaan enää voi sietää auktoriteetteja enkä kusipäitä muutenkaan.

Vierailija
16/18 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykyvyttömyyseläke pitäis lopettaa se on niin vääriin että alle 30 on eläkkeellä. se on niin väärin. se on kiusaamista kun alle 30 näärätään eläkkeelle

Vierailija
17/18 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2012 klo 00:33"]

itse raataa kuin hullu ja hyvä kun mitään jää kulujen jälkeen käteen kun toinen lorvii kotona ja selkeästi kykenee päivän askareet tekemään.

ms-taudin kanssa raja kulkee siinä, että jos ei työpäivän jälkeen jaksa enää tehdä mitään muuta, ei enää ole työkykyinen.
Kyse on semmoisesta tilanteesta että ihminen jaksaa mennä töihin ja hoitaa työnsä, mutta kotona ei enää jaksa tehdä yhtään mitään.
Ei semmoinen ole mitään elämää, että jaksaa olla hereillä vain työpäivän ajan ja kaiken vapaa-ajan viettää nukkuen.
Tämmöinen henkilö jaksaa kyllä eläkkeelle päästyään normaalisti hoitaa kotiaskareet. Voimia ei vaan riitä sen enempään.

Tiedän mistä puhut. Oma diagnoosi ei tosin ole ms, vaan siitäkin epämääräisempää (lääkäreiden mielestä) joten työssä jatketaan ja kotiin päästyään olen zombie. nimimerkillä masennusta odottaessa

Vierailija
18/18 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on voittanut lotossa jättipotin, työkyvyttömyys on vain peitetarina.