Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyhyet naiset!

Vierailija
14.04.2012 |

Onko teille ollut elämässä haittaa siitä, että olette lyhyitä (alle 155cm). Tyttöni jää melko pieneksi, siksi meitin tätä. Vai onko pienikokoisuudesta jopa hyötyä? Joku kertoi aiemmin, että on suosittu miesten keskuudessa...

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä en tiedä: pituus vai luonne, ehkä molemmat? Minulla myös 5 lasta, kaikki kulkevat "alakäyrillä". Älä huoli yhtään, kaikki tulee menemään varmasti hyvin! Minä olen aika ollut poikien suosiossa, joten lyhyydestä on ollut ainakin sen suhteen hyötyä! Tosin en osaa nähdä itseäni edes lyhyenä, ihan normimittainen olen omasta mielestäni :) Kaikkea hyvää perheellenne, tulevaisuus on varmasti hyvä!

Vierailija
2/35 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lisäksi akateemisesti koulutettu ja suhteellisen arvostetussa esimiesasemassa, joten lapsenne pärjää kyllä jos on pärjätäkseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä tyttöni pärjäävän, hän on myös mukava luonteeltaan ja älyäkin riittää. Silti on mukavaa lukea rohkaisevia juttuja, kiitos : )

Vierailija
4/35 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 155 cm...miehistä ei ole ikinä ollut pulaa, päinvastoin :)

Ainoa (oikeasti ainoa!) haitta minun elämässäni liittyy kaupassakäyntiin. En ylety ottamaan ylimmiltä hyllyiltä tavaraa, ja lapsen nostaminen kärryyn ja pois on vähän vaikeaa.

Pyydän reippaasti apua niiden ylhäällä olevien tavaroiden kanssa, joten eipä sekään hirveästi häiritse :)

Vierailija
5/35 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ja mummoni olivat molemmat alle tuon rajasi eivätkä pituudestaan kärsineet mua hujoppia enempää. Hyllyille ei yllä kotona eikä kaupassa mutta sitä varten on miehet ja jakkarat joten nälkään eivät kuolleet. Korkkarit on vielä kivempia lyhyillä ja kenkiä muutenkin saa halvemmalla kun pieniä kokoja jää yli, sama vaatteissa jos on kooltaan pituuttaan vastaava. Mitäs muuta... No ei ota lentokoneessa edessä istuvan penkki polviin enkä, kuten totesitkin, ole kuullut että miehet yleensä valittaa lyhyydestä. Joskus otetaan huomioon jossain joukossa niin ettei jää jalkoihin :D

Vierailija
6/35 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 158

Vierailija
7/35 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut myös ihan suoraa selän takana haukkumista siitä, että pituuteni vuoksi en sovellu ammattiini opettajaksi.

Lisäksi ärsyttää, että ei voi syödä miten haluaa, kun vuorokausikulutus on pienempi kuin normaalipituisella. Pienikin lihominen näyttää ällöttävältä.

Kaupan ylähyllyjen tavarat ovat käytännössä kiellettyä osastoa jos olen kaupassa yksin. Samoin "hienommissa" kaupoissa saa toisinaan sellaista alaspäin katsovaa palvelua verrattuna siihen, miten normaalipituisia tai pitkiä ihmisiä palvellaan. Lyhyys näyttää jotenkin oudolta.

Valmisvaatteiden löytäminen on vaikeaa. varsinkin housujen. Ja edelleen jos sattuu olemaan ylipainoa, niin mikään vaati ei näytä päällä hyvältä. Lyhyet jalat tarkoittavat sitä, että saappaat eivät istu kunnolla sääristä, kun saappaiden muotoilu ei osu oikealle kohdalle.

Mutta eniten ehkä ärsyttää se, että aikuisenakin joutuu kuulemaan ihmisiltä itsestään luonnehdintoja tyyliin "tappi", "pätkä", "tamppi" jne. Vaikka tiedänkin, että noiden sanojat ovat idiootteja, jotka taatusti haukkuvat muita ihmisiä sitten jonkun muun ominaisuuden kannalta, niin noihin sanoihin samalla sisältyy se vihjaus, että lyhyys tekee minusta huonomman tavalla tai toisella.

Mutta, jos lapsestasi on tulossa lyhyt, niin eipä sille mitään voi. Etsi etukäteen paikkoja, joista voi tilata farkkuja lyhyellä lahkeenpituudella ja yritä tukea lapsen itsetuntoa kaikilla tavoilla. Yläkouluiässä asialla ei vielä ole niin merkitystä, kun lapset ovat muutenkin erilaisissa vaiheissa murrosikää, siitä vanhempana vasta nuo haitat alkavat näkyä.

Vierailija
8/35 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lisäksi akateemisesti koulutettu ja suhteellisen arvostetussa esimiesasemassa, joten lapsenne pärjää kyllä jos on pärjätäkseen!

No enpä olekaan osannut tätä akateemista koulutustani liittää pituuteeni (siis lyhyyteeni), pitääkin aloittaa. Kiitos tästä!

Vierailija
9/35 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään keikkaa siten, että olisin nähnyt esiintyjänkin, ellen ole ollut paikalla todella ajoissa ja tunkenut eturiviin. Ja vaikka yrittää etsiä paikan, jossa ei ole ketään edessä, niin yleensä juuri siihen eteen haluaa sitten tunkea joku ihminen.

Vierailija
10/35 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen pituuskin arvostetaan sen mukaan miten miehet siihen suhtautuu?? Ihanko oikeesti, vuonna 2012? Vituttaa että teidän kaltaisia ihmisiä on olemassa.

Vierailija
11/35 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut myös ihan suoraa selän takana haukkumista siitä, että pituuteni vuoksi en sovellu ammattiini opettajaksi.

Lisäksi ärsyttää, että ei voi syödä miten haluaa, kun vuorokausikulutus on pienempi kuin normaalipituisella. Pienikin lihominen näyttää ällöttävältä.

Kaupan ylähyllyjen tavarat ovat käytännössä kiellettyä osastoa jos olen kaupassa yksin. Samoin "hienommissa" kaupoissa saa toisinaan sellaista alaspäin katsovaa palvelua verrattuna siihen, miten normaalipituisia tai pitkiä ihmisiä palvellaan. Lyhyys näyttää jotenkin oudolta.

Valmisvaatteiden löytäminen on vaikeaa. varsinkin housujen. Ja edelleen jos sattuu olemaan ylipainoa, niin mikään vaati ei näytä päällä hyvältä. Lyhyet jalat tarkoittavat sitä, että saappaat eivät istu kunnolla sääristä, kun saappaiden muotoilu ei osu oikealle kohdalle.

Mutta eniten ehkä ärsyttää se, että aikuisenakin joutuu kuulemaan ihmisiltä itsestään luonnehdintoja tyyliin "tappi", "pätkä", "tamppi" jne. Vaikka tiedänkin, että noiden sanojat ovat idiootteja, jotka taatusti haukkuvat muita ihmisiä sitten jonkun muun ominaisuuden kannalta, niin noihin sanoihin samalla sisältyy se vihjaus, että lyhyys tekee minusta huonomman tavalla tai toisella.

Mutta, jos lapsestasi on tulossa lyhyt, niin eipä sille mitään voi. Etsi etukäteen paikkoja, joista voi tilata farkkuja lyhyellä lahkeenpituudella ja yritä tukea lapsen itsetuntoa kaikilla tavoilla. Yläkouluiässä asialla ei vielä ole niin merkitystä, kun lapset ovat muutenkin erilaisissa vaiheissa murrosikää, siitä vanhempana vasta nuo haitat alkavat näkyä.

Oletko alle 130 cm pitkä vai onko sulla vain itsetunnon kanssa ongelmia? Muuten vuodatuksesi on nimittäin käsittämätön toisen lyhyen naisen näkökulmasta katsottuna.

Vierailija
12/35 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylie Minogue, Jennifer Love Hewitt, Shakira, Christina Aguilera, Olsenin kaksoset.... Kaikki on miesten suosiossa.

Vierailija
13/35 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen pituuskin arvostetaan sen mukaan miten miehet siihen suhtautuu?? Ihanko oikeesti, vuonna 2012? Vituttaa että teidän kaltaisia ihmisiä on olemassa.

Oletettavasti mun tyttärestä tulee myös lyhyt koska äitinsä ja äidinpuoleiset sukulaisnaiset on lähes kaikki lyhyitä, mutta en koe arvottavani lastani yhtään mitenkään sen takia että osaan kokemuksesta ajatella, ettei suurin osa miehistä ainakaan häntä hyljeksi pituuden takia. Mistään ei saa etsiä mahdollisesti positiivisia puolia enää?

Vierailija
14/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärrä tämän keskustelun pointtia nyt yhtään. Mikä lie kiihkoilija.

Vierailija
15/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on miesten suosiossa, niin eiköhän se johdu habituksesta ja ulkonäöstä kokonaisuudessaan, eikä pituudesta. Minäkin olen lyhyt, eikä siitä muuta haittaa ole kuin että kaupan ylimmältä hyllyltä jää tuotteet ostamatta ja että kotona keittiön yläkaapit ovat turhia.

Vierailija
16/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on myös auktoriteettia jos niin haluavat, ainakin meillä esimies on nainen ja lyhyt.

Mies

Vierailija
17/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä/huonoja puolia lyhyessä mitassa on. heti joku teilaa positiivisten asioiden kertomisen. Ja muiden suhtautuminen kyllä on jokaiselle peili, miten arvostetaan ja pidetään, se on tosiasia.

Vierailija
18/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä/huonoja puolia lyhyessä mitassa on. heti joku teilaa positiivisten asioiden kertomisen. Ja muiden suhtautuminen kyllä on jokaiselle peili, miten arvostetaan ja pidetään, se on tosiasia.

Vierailija
19/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut naisia jotka oikeasti toivoisivat olevansa tosi lyhyitä, koska kokevat että se tekisi heistä erityisiä positiivisella tavalla. Lyhyys voi siis myös olla jotain todella positiivista.

Vierailija
20/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät naiset, kyse on siitä kuinka itse artvostatte itseänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi