Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 3 päivää viikossa kerhossa on lapsille parempi kuin sama päiväkodissa?

Vierailija
14.04.2012 |

Päiväkodin hoitajan mielestä meidän pitäisi ottaa isompi lapsi pois päiväkodista kun vauva syntyy, ja laittaa hänet seurakunnan kerhoon, joka on 3 päivänä/viikko.

Olin juuri kysynyt mahdollisuudesta jatkaa osapäivähoidossa 11 päivää/kuukausi, mistä tulee viikossa 2-3 hoitopäivää. Siis häh??? En tajua miksi päiväkodin hoitajan mielestä on parempi viedä lapsi vieraaseen paikkaan ihan samaksi ajaksi, kuin olisi ollut tutussa päiväkodissa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täätä ei kannata moisia kysellä..Vähän kuin onko sectio synnytys. Eli puhu järkevien normaalien ystäviesi/ tuttaviesi kanssa! Ja teet kuten parhaaksi näet. Täällä vaan haukutaan ja parjataan ja vastatataan kaikkeen muuhun kuin itse kysymykseen.

Vierailija
22/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on lasten säilytyspaikka, toinen taasen harrastus, jonka tarkoitus on tarjota seuraa ja laadukasta varhaiskasvatusta eli virikkeitä ja tekemistä lapsille. Jo henkilökunnan pätevyyskin on eri luokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan toiminta kustannetaan kirkollisverolla, jota maksavat kirkon jäsenet. He maksavat sitä tukeakseen kirkon toimintaa, johon kuuluu mm. lapsityö, nuorisotyö, vanhustyö jne.

Nostan kyllä hattua seurakuntien tekemälle lapsityölle. Aivan valtavan hienoa työtä ja "ilmaista". Aina olen maksanut kirkollisveroa, mutta vasta lasten myötä päässyt todella nauttimaan hienosta ja täydellä sydämellä tehdystä työstä jota kirkko ja seurakunta tarjoavat. Ainakin täällä meillä päin voi antaa vain nöyrimmän kiitoksen.

23

Vierailija
24/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmäytymisen ja leikkien kannalta. Lisäksi kerhossa lapsi saa erilaisi virikkeitä koska se 3 tuntinen käytetään kokonaan kerhotoimintaan (leikit, laulut, askartelut yms), evästaukoa lukuunottamatta. Päiväkodissa menee iso osa ajasta syömisiin, pissatuksiin, pukemisiin yms. Tuntuu, että oman lapseni (4-v) pk: ssa aamupäivällä on aika lyhyt aika mitään ns. hyödyllistä ohjelmaa ja esim. askartelua ja muuta ohjattua toimintaa todella vähän. Vien ja haen lasta epäsäännöllisesti joten olen aika hyvin perillä siitä mitä mihinkin aikaan tapahtuu.

Meillä kokemusta kerhoista ja pk: sta ja valitsisin ehdottomasti kerhon lapselle jos olisin itse kotona.

Vierailija
25/31 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerho vain kolme tuntia eri asia kun kokonainen päivä päiväkodissa. Jos taas viet lapsesi VAIN aamupäiväksi päiväkotiin j sitten haet kotiin syömään ja nukkumaan SILLOIN olen kanssasi samaa mieltä että tuttu paikka parempi.

Vierailija
26/31 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa on ainakin ammattilaisa töissä kun taas seurakunnan kerhossa voi olla kuka vaan Maija vetämässä kerhoa. Minä en niihin kerhoihin omaa muksuani veisi. Siellä saavat hakata toisiaan ja kukaan ei edes puutu siihen. Lisäksi vielä ne jeesus laulut ja rukoilut. Puistattavaa...

Vierailija
27/31 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ovat juuri siihen tarkoitukseen suunniteltuja. Päiväkodit taas ottavat lapsen "säilytykseen" vanhempien työn tai opiskelun ajaksi. Itse olen ollut tyytyväinen lasteni kerhoihin. On jotenkin rauhallisempaa meininkiä ja lapset vaikuttavat tasapainoisimmilta kuin päiväkodeissa. Lapset eivät myöskään sairasta niin paljon, koska eihän kukaan sairasta lasta "harrastuksiin" tuo ja sitähän nuo kerhot ovat, kiva harrastus lapselle ja pieni hengähdystauko aikuiselle.. Meidän muksut ainakin tykkää ja ompa sieltä löytynyt lapsille kivoja kavereitakin. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
28/31 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassamme hoitopaikan voi irtisanoa määräajaksi korkeintaan vuodeksi, jos perheeseen syntyy vauva.

Ei vapaudu paikkaa vaikka otan lapsen kotiin, sori :)

No tottakai vapautuu. oletko ihan tollo?

Tietysti siihen ryhmään otetaan lapsi lapsesi tilalle. Vai meinaatko että, jos ryhmän 21 lapsetsa 10 jää vuodeksi pois niin ryhmä pidetään vuoden 11 paikkaisena... not.

Meillä saa paikan jäihin neljäksi kuukaudeksi aj siksikin aikaa ryhmä täytetään toisilla. Hoitopaikkatilanne elää koko ajan, joten kyllä ne palaavat lapset jotenkin taas hoitoon sijoitetaan.

Vierailija
29/31 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin 4 v esikoista äitiysloman alun päiväkodissa, kun mulla oli riskuraskauden vuoksi 2-3 kertaa viikossa lääkäri. Mulla alkoi äitiysloma kesäloman jälkeen ja vaikka poika oli tutussa ryhmässä, niin hän oli yhtäkkiä pihalla kuin lumiukko. Toi kakkosen vastaus oli just oikea, lapsi ei päässyt juttuihin mukaan ja kaikki oli kesken kun oli vaan osan aikaa siellä.

Vauva syntyi, me pidettiin siinä taukoa ja mä siirsin pojan kerhoon. Helsingissä esim voi laittaa päivähoitopaikan kahdeksi vuodeksi keskeytykseen. Jos niin tekee, on etusijalla kaupungin kerhoon, joka on vielä maksuton. Aivan loistavaa.

Vierailija
30/31 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 päivää kuukaudessa hoidossa oleva lapsi putoaa ryhmän ulkopuolelle hyvin suurella todennäköisyydellä. Ehkä sellaisella kolme viikkoa neljästä paikalla pysyy jotenkuten kaveriporukoissa.

Kerhossa kaikki ovat samalla viivalla ja ryhmäytyvät keskenään.

Enkä ole ksokaan kuullut, että seurakunta ainakaan omassa kunnassani palkkaisi Maija Meikäistä hommiin vaan heillä on koulutettuja lastenohjaajia.

Kun taas päiväkodeissa voi jopa lastentarhanopettajana olla täysin alalle kouluttamaton henkilö!

Lisäksi lapsesi vie paikan tarvitsevalta ja laskee päiväkodin tilastoja huonolla läsnäoloprosentillaan.

Vierailija
31/31 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä täytyy olla vakituisilla työntekijöillä lastenohjaajan koulutus.

Sijaisuuksia voi kait tehdä kuka vaan alalle soveltuva, niin seurakunnassa kuin päiväkodissakin.

Kerhossa se toiminta on lapsilähtöistä ja suunniteltu niin että lapsi on siellä vaan sen kolme tuntia ja se aika olisi mielekästä. Tarhassa taas vastaavasta ajasta menee osa turhiin vessajonoihin ja osissa pukemisiin kun mennään ulos, että lapset joutuu turhaan istuu ja odotella muita valmistuvaksi.

Ja vielä kun kerhossa kaikki on sen 3 tuntia niin monesti lapset ystävystyy ja lähtevätkin sitten kaverilleen jatkamaan leikkejä kerhon jälkeen, mikä on lapselle kivaa kun saa rauhassa jatkaa leikkiä sitten kotonaan tai kaverin kotona ja tätä ei kyllä päiväkoti lapsilla musta ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi