Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 3 päivää viikossa kerhossa on lapsille parempi kuin sama päiväkodissa?

Vierailija
14.04.2012 |

Päiväkodin hoitajan mielestä meidän pitäisi ottaa isompi lapsi pois päiväkodista kun vauva syntyy, ja laittaa hänet seurakunnan kerhoon, joka on 3 päivänä/viikko.

Olin juuri kysynyt mahdollisuudesta jatkaa osapäivähoidossa 11 päivää/kuukausi, mistä tulee viikossa 2-3 hoitopäivää. Siis häh??? En tajua miksi päiväkodin hoitajan mielestä on parempi viedä lapsi vieraaseen paikkaan ihan samaksi ajaksi, kuin olisi ollut tutussa päiväkodissa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa lapset ovat viisi päivää viikossa kahdeksan tuntia kerrallaan. Ryhmä ryhmäytyy, syntyy omat sisäpiirin leikit. Ryhmässä tapahtuu valtavasti niiden 2-3 päivän aikana, joita "kerhotoimintaa" hakeva lapsi ei ole paikalla. Vaikka ryhmä olisi tuttu, vaatii lapselta suuria sosiaalisia taitoja pysyä ryhmän mukana.

lto

Vierailija
2/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lyhennettyä työviikkoa. Siihen on suhtauduttu ihan positiivisesti, ja siksi ihmettelenkin.

Päiväkodissa lapset ovat viisi päivää viikossa kahdeksan tuntia kerrallaan. Ryhmä ryhmäytyy, syntyy omat sisäpiirin leikit. Ryhmässä tapahtuu valtavasti niiden 2-3 päivän aikana, joita "kerhotoimintaa" hakeva lapsi ei ole paikalla. Vaikka ryhmä olisi tuttu, vaatii lapselta suuria sosiaalisia taitoja pysyä ryhmän mukana.

lto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin et kuppaa minua veronmaksajana ruvelle...

Jätä tekemättä laspia joe et edellisiäkään jaksa hoitaa... teevee veronmaksaja edelleen

Vierailija
4/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän niinkun tuo eka vastaaja sanoi. Kerhossa kaikki lapset ovat "samassa veneessä". Kerhopäivät ovat lyhyitä ja niissä on toimintaa, leikkiä jne. vain pieni evästauko.

Päiväkodissa ei välttämättä "tapahdu" mitään juuri sinä päivänä tai hetkenä, kun lapsesi on paikalla. toisaalta saattaa olla jotain pidempiä projekteja, esim. että edellisenä päivänä on aloitettu jotain, jota jatketaan seuraavana päivänä..

lisäksi päiväkodissa jyllää pöpöt, lapset ovat väsyneitä, koska päivät on pitkiä jne.. kerholaiset ovat iloisia ja pirteitä, koska kerhoa on harvemmin. hauskempia leikkitovereita siis.

Vierailija
5/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä seurakunnan kerhonohjaajien koulutusta. Ehkä heillä ei sitten ole niin isot palkat kuin päiväkodin hoitajilla. Hoitomaksu kyllä on isompi päiväkodissa, mutta hinta ei olekaan minulle pääsyy, vaan se ettei lapsen tarvitsisi vaihtaa hoitopaikkaa vauvan syntymän takia.

ja silloin et kuppaa minua veronmaksajana ruvelle...

Jätä tekemättä laspia joe et edellisiäkään jaksa hoitaa... teevee veronmaksaja edelleen

Vierailija
6/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaisit sen lapsesi nyt itse, kun kerran olet kotiin jäämässä. Näin vapautuisi hoitopaikka sitä OIKEASTI tarvitsevalle.

Subjektiivinen päivähoito-oikeus on jostain niin syvältä!

Vierailija
7/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta isompi lapsi on paivahoidossa kun uusi vauva syntyy. jotenkin aivan jarjeton systeemi. lapsen aiti on kotona ja lapsi viedaan hoitoon... yritan ymmartaa, mutta en pysty.

Vierailija
8/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon parempi kuin päiväkodissa? Et vastannut kysymykseen.

etta isompi lapsi on paivahoidossa kun uusi vauva syntyy. jotenkin aivan jarjeton systeemi. lapsen aiti on kotona ja lapsi viedaan hoitoon... yritan ymmartaa, mutta en pysty.

Vierailija
9/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassamme hoitopaikan voi irtisanoa määräajaksi korkeintaan vuodeksi, jos perheeseen syntyy vauva.

Ei vapaudu paikkaa vaikka otan lapsen kotiin, sori :)

hoitaisit sen lapsesi nyt itse, kun kerran olet kotiin jäämässä. Näin vapautuisi hoitopaikka sitä OIKEASTI tarvitsevalle.

Vierailija
10/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitseva lapsi pääsee hoitoon. Kerhossa sitä ongelmaa ei ole.

Vierailija
11/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset kun aina tahtovat talloa kanssasisarensa..Subjektiivinen päivähoito-oikeus on tehty helpottamaan naisia ja ketkä siitä haluavat luopua muut kuin naiset..Huh huh.

Jatkat ehdottomasti päiväkodissa sen 3 x vko! Äläkä välitä muista urputtajista, naisethan hyppii silmille

Vierailija
12/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassamme hoitopaikan voi irtisanoa määräajaksi korkeintaan vuodeksi, jos perheeseen syntyy vauva.

Miksi et vain irtisano kokonaan? Ihme tyyppi...

Vierailija
13/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin hoitajan mielestä meidän pitäisi ottaa isompi lapsi pois päiväkodista kun vauva syntyy, ja laittaa hänet seurakunnan kerhoon, joka on 3 päivänä/viikko.

Olin juuri kysynyt mahdollisuudesta jatkaa osapäivähoidossa 11 päivää/kuukausi, mistä tulee viikossa 2-3 hoitopäivää. Siis häh??? En tajua miksi päiväkodin hoitajan mielestä on parempi viedä lapsi vieraaseen paikkaan ihan samaksi ajaksi, kuin olisi ollut tutussa päiväkodissa?

ja lapsesi veisi hoitopaikan joltain muulta lapselta, jonka vanhemmat käyvtä työssä !!!

eli tottakait lapsen paikka on KOTONA!

ja virikkeeksi riittää se kolemtuntia pari kertaa vikkossa KERHOSSA!!

Vierailija
14/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotipaikoista on huutava pula. Ihan älytöntä, että paikan saa pitää jos on ite kotona??

Vierailija
15/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ehkä kaksi oikeaa vastausta, ihme palsta.

Suomalaiset naiset kun aina tahtovat talloa kanssasisarensa..Subjektiivinen päivähoito-oikeus on tehty helpottamaan naisia ja ketkä siitä haluavat luopua muut kuin naiset..Huh huh.

Jatkat ehdottomasti päiväkodissa sen 3 x vko! Äläkä välitä muista urputtajista, naisethan hyppii silmille

Vierailija
16/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täällä meillä päin päiväkodit ovat niin täynnä, että paikat tarvitaan niille lapsille, joiden vanhemmat ovat oikeasti estyneitä hoitamaan lapsia päivällä eli töissä. Päiväkoti on päiväkoti, ei mikään päiväkerho.

Vierailija
17/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti tarvitsevalta ja kerhon maksat sinä itse eivätkä veronmaksajat. Kunnallinen hoitopaikkahan maksaa noin 1000 - 1300 eur/kk.

Vierailija
18/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi ryhmässä YKSI PAIKKA VAPAAANA ; )))))

et voi olla noin yksinkertainen...huah

kyllä sinne uusi lapsi otetaan , SORI NYT VAAN: )))

kato kun tarhassa on monta lasta, joka vuosi lähtee joku kouluunkin : )

ja uusi mamma raskautuu: )

joku voipi vaikka muuttaakin, ihan vaikka maalle :))

eli VAPAUTUU PAIKKA SITÄ OIKEASTI TARVITSEVALLE LAPSELLE, KUN KAIKKI LUUSERIT OTTAAA KULLANNUPPPUNSA IHAN OMIIN HELMOIHINSA KIUKUTTELEEN!

Vierailija
19/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli VAPAUTUU PAIKKA SITÄ OIKEASTI TARVITSEVALLE LAPSELLE, KUN KAIKKI LUUSERIT OTTAAA KULLANNUPPPUNSA IHAN OMIIN HELMOIHINSA KIUKUTTELEEN!

Vierailija
20/31 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi