Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko voin pyytää aikuiselta lapselta vuokraa kotona asumisesta?

Vierailija
14.04.2012 |

tässä on kuvio:

aikuinen työtön lapsi asuu kotona. saa työttömyyskorvausta 400e käteen.

minun käteenjäävä tuloni on 1745e +asumistuki 120e.

vuokra on 860e.

olenko kohtuuton, jos pyydään/vaadin aikuista lasta osallistumaan vuokraan? millä summalla?

ei siis tarvitse maksaa mitään muuta kotiin, on kaikki käytössä niinkuin ennenkin.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin koko yhteiskunta säästää, kun kelan ei sitten tarvii maksaa sitä sulle.

Vierailija
2/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule jotain lisäkustannuksia. Siis esimerkiksi asuisit pienemmässä ja halvemmassa, jos häntä ei olisi nurkissasi asumassa. Lisäkustannuksiakin pitäisi tulla jotain 100 euroa ainakin, että viitsisin ottaa edes asian esille. Esim. jokin 15e vesimaksu kuukaudessa ei hetkauttaisi.

Mutta jos lapsen kaikki 400e menee kaljaan, niin kyllä vaatisin käyttämään siitä ainakin puolet asumiskustannuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinani 600 markkaa plus puhelinlaskun, elettiin lankapuhelinaikaa ja minä eniten puhuin. Olin osa-aikatyössä, tulot oli ehkä 1500 mk/kk.

Vierailija
4/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pyytäisin käymään kaupassa. Ja itse saisi maksaa puhelimet ja vaatteet sun muut sellaiset.

Vierailija
5/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulle jää käteen, kun laskut, asuminen ja ruoka on maksettu? Tuskin noilla tuoilla jää 400 euroa. Miksi sun pitäisi maksaa aikuisen ihmisen laskut ja ruoka ja sen jälkeen kituuttaa pienemmällä. Sä sentään käyt töissä eli mun järjen juoksulla sulle pitäisi jäädä enemmän käteen kuin sille, joka ei käy.

Et missään tapauksessa ole kohtuuton, jos edellytät aikuisen ihmisen osallistuvan omiin kuluihinsa.

Vierailija
6/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokran, sähkön ja kaikkien pakollisten maksujen(vakuutus, puhelimet ym) jälkeen 250e/kk käytettäväksi KOLMEN hengen ruokiin,hygieniaan,harrastuksiin ym.

tässä yhtälössä mielestäni mättäisi se, että minä joudun venyttämään tuota 250e riitettäväksi kaikille kolmelle, ja yksi (aikuinen lapsi) saisi mättää 400e vain ja ainoastaan itseensä=baarit ja humputtelu.

ap

Vierailija
7/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokran, sähkön ja kaikkien pakollisten maksujen(vakuutus, puhelimet ym) jälkeen 250e/kk käytettäväksi KOLMEN hengen ruokiin,hygieniaan,harrastuksiin ym.

tässä yhtälössä mielestäni mättäisi se, että minä joudun venyttämään tuota 250e riitettäväksi kaikille kolmelle, ja yksi (aikuinen lapsi) saisi mättää 400e vain ja ainoastaan itseensä=baarit ja humputtelu.

ap

ap

Vierailija
8/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos sinä ostat ruuat ja maksat esim. netin.

Sanoisin että vähintään 100e kuussa, ehkä enemmänkin, ihan siihen verraten, että kokoaikatyössä käyvänä perheen elättäjänä minulle itselleni jää "omaa rahaa" ainoastaan 200e kuussa.

Vierailija
9/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei harmita niin paljoa, että sillä on enemmän rahaa käytössään kuin sulla.

Vierailija
10/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sillä olisi varaa omaan kotiin ILMAN SOSIAALIHUOLLON LUUKKUA. sitä en aio lapselle opettaa. että potkin pihalle ja käsken elää yhteiskunnan rahoilla.

ap

Vierailija
11/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että vähintään 100e kuussa, ehkä enemmänkin, ihan siihen verraten, että kokoaikatyössä käyvänä perheen elättäjänä minulle itselleni jää "omaa rahaa" ainoastaan 200e kuussa.

no, oma vika kun olen näin köyhä:) työssä kuienkin käyn ja tienaan 2000e/kk ja elätän itseni ja perheeni.

ap

Vierailija
12/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole ollenkaan kohtuuton. lapsesi oppii että vuokraa pitää maksaa. voit myös pyytää jotain yhteissummaa vuokrasta ja ruoasta.

muuten teet karhunpalveluksen eikä lapsesi opi että kaikki maksaa.

aikuisen lapsen kuuluu maksaa menoista.

hänestä tulee vielä kuin eräs sukulaiseni joka ei maksa mistään mitään vaan lusmuaa kotona tekemättä mitään :/

Vierailija
13/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä aikuisella lapsella ole mitään motivaatiota edes yrittää lähteä omaan elämään tai työnhakuun kun täyshoito pelaa ja jää vielä 400e humputteluun.

Vierailija
14/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sillä olisi varaa omaan kotiin ILMAN SOSIAALIHUOLLON LUUKKUA. sitä en aio lapselle opettaa. että potkin pihalle ja käsken elää yhteiskunnan rahoilla.

ap

Mutta siis, pyydä se 120, jonka saat asumistukea. Ette sitten elä kukaan niin pahasti yhteiskunnan rahoilla, sitähän sä kysyit!

Vierailija
15/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta se ei vaan ole oikein kun on oma lapsi kyseessä. mutta osallistumista talouden töihin, pikku remppoihin, ruuanlaittoon, kaupassa käyntiin.

Vierailija
16/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, oma vika kun olen näin köyhä:) työssä kuienkin käyn ja tienaan 2000e/kk ja elätän itseni ja perheeni.

ap

Siksi olenkin sitä mieltä, että sinulla työssäkäyvänä olisi ehdottomasti oikeus omaan rahaan ja siksi kannustan vaatimaan nuorelta taloudellista osallistumista.

Terv. 9

Vierailija
17/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mutta siis, pyydä se 120, jonka saat asumistukea. Ette sitten elä kukaan niin pahasti yhteiskunnan rahoilla, sitähän sä kysyit!

itse ajattelen niin, että "yhteiskunnan rahoilla" elämistä on sossun luukulla lypsäminen. mielestäni se kelan luukulta saatu raha on "eriasia", joka kuuluu jokaiselle katsomatta onko köyhä vai ei, esim. lapsilisäty, asumistuki, työttömyyskorvaus. mutta toki sekin on siis yhteiskunnan rahaa. olet oikeassa:)

ap

Vierailija
18/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

itse ajattelen niin, että "yhteiskunnan rahoilla" elämistä on sossun luukulla lypsäminen. mielestäni se kelan luukulta saatu raha on "eriasia", joka kuuluu jokaiselle katsomatta onko köyhä vai ei, esim. lapsilisäty, asumistuki, työttömyyskorvaus. mutta toki sekin on siis yhteiskunnan rahaa. olet oikeassa:)

ap

Vierailija
19/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta se ei vaan ole oikein kun on oma lapsi kyseessä. mutta osallistumista talouden töihin, pikku remppoihin, ruuanlaittoon, kaupassa käyntiin.

Aivan varmasti?

Olisiko sinusta ok, että sinä venytät penniä, jotta aikuinen lapsesi saa juoda ja hummata itseensä 400e/kk?

Vierailija
20/51 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi tosi pahalta. Kodin ja sen huolta pitävien aikuisten symboolinen arvo on paljon enemmän kuin se rahallinen arvo. Asiat tärkeysjärjestykseen. Jos lapsi vielä 25 vuotiaana asuu kotona ottaisin yhdessä puheeksi.

Ja tiedän että 18 vuotias on "täysi-ikäinen". Silti on nyt kyse lapsen kodista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä