NYT SITTEN IHAN JOKAINEN VASTAA!!, että saadaan miehen kanssa väittely päätökseen!!
Niin mieheni joi kaksi lasillista kaupan simaa, jossa 0,7% alkoholia. Mies on ihan normaalipainoinen ja syönytkin tänään normaalisti. No joi tosiaan pari lasia simaa, ja alko kuulema päässä heittää kauhesti!! Sanoin, että älä esitä, mutta tyyppi vaan kattoo itteesä peilistä ja väittää, että hänellä ihan silmät seisoo päässä. Rupes lauleskeleen kauheesti ja ihmetteli kun nous niin päähän toi sima. Vaikutti ihan keskenkasvuselta kakaralta, joka esittäis olevansa humalassa! Voi luoja!!
Niin nyt on sit kauhee väittely, kun minä sanon, että ei tuommoinen voi mitenkään päähän nousta, ja toinen väittää kivenkovaan vastaan!
Niin, että miten on? Voiko se muka nousta? Ja en ole mikään provo, vaikka tässsätapauksessa ehkä jopa toivoisin olevani..
Kommentit (54)
Tuolla oli alkoholilaskuri, johon syötin tiedot: juoja mies, paino 80kg, juontiaika 18.00-18.30, joi 5dl 0,7% vahvuista juomaa. Testi antoi tulokseksi:
"Noin hitaasti lipitettäessä maksa ehtii polttaa alkoholin sitä mukaa kun sitä juodaan." :D Ihan niin kuin minäkin arvelin.
Kertoo aika paljon suhteesta, että siinä väitellään tällaisesta asiasta. Eikä kerro hyvää.
Eli olo voi olla humalainen, vaikka promillet olisivat mitättömät.
kerran työpaikan lounasruokalassa join lasin kotikaljaa ruuan kanssa ja se kihahti päähän. Ihan uskomaton juttu, hetken oli olo kuin olisi pieni hiprakka päällä. En vieläkään ymmärrä tuota asiaa.
Tuolla oli alkoholilaskuri, johon syötin tiedot: juoja mies, paino 80kg, juontiaika 18.00-18.30, joi 5dl 0,7% vahvuista juomaa. Testi antoi tulokseksi:
"Noin hitaasti lipitettäessä maksa ehtii polttaa alkoholin sitä mukaa kun sitä juodaan." :D Ihan niin kuin minäkin arvelin.
Ihan vertailun vuoksi: tuossa 5 desissä simaa (arvioin kaksi lasia olevan sen verran) on 4 grammaa alkoholia. Iso lonkero/siideritölkki/kaljatuoppi eli 5dl/4,7% sisältää 24g alkoholia. Tuo sima vastaa siis siitä kuudesosaa eli alle desiä kaljaa tai siideriä. Siitä tuskin tulee huppeliin edes ala-asteikäinen ensikertaa maistava. ;)
Jos nyt yhtään oikein laskin, kyseisessä simassa on desissä alkoholia suunnilleen saman verran kuin ruokalusikallisessa keskiolutta. Jos siis mies olisi juonut kolme desiä juomaa, jossa on keskaria 3 rkl ja loput vettä, se menisi samalla tavalla päähän.
Niin mieheni joi kaksi lasillista kaupan simaa, jossa 0,7% alkoholia. Mies on ihan normaalipainoinen ja syönytkin tänään normaalisti. No joi tosiaan pari lasia simaa, ja alko kuulema päässä heittää kauhesti!! Sanoin, että älä esitä, mutta tyyppi vaan kattoo itteesä peilistä ja väittää, että hänellä ihan silmät seisoo päässä. Rupes lauleskeleen kauheesti ja ihmetteli kun nous niin päähän toi sima. Vaikutti ihan keskenkasvuselta kakaralta, joka esittäis olevansa humalassa! Voi luoja!!
Niin nyt on sit kauhee väittely, kun minä sanon, että ei tuommoinen voi mitenkään päähän nousta, ja toinen väittää kivenkovaan vastaan!
Niin, että miten on? Voiko se muka nousta? Ja en ole mikään provo, vaikka tässsätapauksessa ehkä jopa toivoisin olevani..
Taitaa olla maksa aika finaalissa jos näin on. Kannattaisi käydä maksatesteissä. Maksasyöpä voi myös aiheuttaa tuota. Vakavasta asiasta kuitenkin kyse.
sellainen koe ole joskus tehty, jossa testiryhmälle juotettu mukamas alkoholijuomia, vaikka oikeasti laseissa ollut pelkästään alkoholitonta. Silti porukka ruennut hetki "ryyppäämisen" aloitettuaan käyttäytymään kuin humalaiset, vaikka eivät ole oikeasti olleet humalassa.
Tietääkö joku? Joskus jostain muistaakseni lukenut...
Minun teoriani on siis se, että miesreppana vain luulee olevansa kännisssä! Kumpikin ovat oikeassa ;)
Kokeilimme eräällä kurssilla sitä ja olin itse siinä ryhmässä, joka "joi" vaikkei juonut. Ja tunsin olevani kännissä, vaikken mitenkään voinut olla.
Minusta ap on täysin väärillä jäljillä laskeskellessan, voiko hänen miehensä olla kännissä juotuaan tietyn määrän. Miksi hänelle on tärkeää olla oikeassa? Miksei hän tyydy olemaan onnellinen?
Minusta on tärkeää ottaa oma kumppani tosissaan. Jos mieheni sanoo olevansa kännissä/rakastunut/surullinen/sairas/vihainen, kyllä minä lähden siitä, että tämä tunnetila on totta, enkä lähde väittelemään siitä, voiko noin tuntea.
että verensokerin raju nousu aiheuttanut hiprakkaisen olon.Itsellä myös vaihtelee paljonkin; joskus humaltuu lasillisesta viiniä joskus saa epäillä että on tullut juoneeksi pullotettua vettä.
Jos ei ole maksa paskana. Sittenhän tietysti voi, jos maksa ei toimi ollenkaan.
mutta mulla ainakin nousee päähän alkoholittomat punaviinit ym. En juo ollenkaan ja olen pienikokoinen, joten sekin varmasti vaikuttaa.
Mutta kiva jos on hauskaa...:)
Juo sinakin muutama lasi simaa niin voitte tanaan hullutella humalassa ja huomenna yhdessa parannella krapulaa.
No kokeilin nyt sitten itekki, saman verran join ja täytyy kyllä sanoa, että ei kyllä kertakaikkiaan tunnu missään. Ja miehen maksassa ei kyllä voi olla mitään vikaa..
Sanassa täällä on kaksi l-kirjainta.
Tulehan huomenna raportoimaan kuinka meni ja mistä lähtien ruoka alkoi taas pysyä sisällä.
Tulee pikku hiprakka OLO lasillisesta kotikaljaa. Monta krt kokeiltu.
Maksan ei pitäis olla finaalissa :)
T. Nainen 50 kg
Hullulla halvat huvit! ;)
ja sitäpaitsi, oletko mitannut sen kaupan siman todellisen alkoholiprosentin. Jospa se pullossa ilmoitettu lukema ei olekaan ihan oikea?
Pistä mies tekemään niitä ns. kännitestejä, kuten laittamaan etusormi nenänpäähän silmät kiinni, kävelemään suoraan tietty askelmäärä ja mitä kaikkia niitä nyt onkaan. Sillähän se kännin todellinen aste selvinnee näppärästi kotioloissa. Muista kirjata ylös jokainen testi ja siitä saatu tulos! Niin ja hauskaa perjantai-iltaa (joka taisi juuri vaihtua lauantain puolelle)! :D
sellaista näkyi olevan kaupoissa.
ei voi nousta. Ehkä hän on muuten hyvällä tuulella.