oletko ostanut ja maksanut matkan verkosta?
ois kysyttävää. Ostin just lennot ja maksamisen kanssa mietin että kuinka tietää menikö se luottokortille tai pankkikortille, ettei mennyt molemmista??? Koska ensin piti antaa VISAN nrosarja ja turvakoodi mutta sitten jouduin pankkisivulleni ja piti laittaa koodin ja hyväksyä. Mistä sit meni?
Kommentit (11)
Kuulemma pelkän Visan käyttöön on liittynyt sen verran paljon huijauksia, että monet tahot ovat siirtyneet moiseen tuplavarmistukseen.
ainakin nordea varmistaa nettiostoksia pankkitunnuksilla. ihan normaalia, visalla maksoit. tuo varmennus on vaan sun turvaksi.
se pankkisivu on vain varmistuksen takia. trust me:-)
että olen hyväksynyt ne pankkitunnarilla, vaikuttaa ihan normaalilta eli Visalla menee
hotellit vaativat silti luottokorttitakauksen.
Esim kaupunkimatkoilla normikäytäntö.
ois kysyttävää. Ostin just lennot ja maksamisen kanssa mietin että kuinka tietää menikö se luottokortille tai pankkikortille, ettei mennyt molemmista??? Koska ensin piti antaa VISAN nrosarja ja turvakoodi mutta sitten jouduin pankkisivulleni ja piti laittaa koodin ja hyväksyä. Mistä sit meni?
Nyt tunaroit pahemman kerran. No tiliotteesta näet menikö tuplana. On niin pieni summa, että jos meni vaikea saada takaisin. Kuullostaa troijalaisen touhuilta jos noi joduit pankin sivuille ykskaks. Virustorjunta kunnossa?
Nyt tunaroit pahemman kerran. No tiliotteesta näet menikö tuplana. On niin pieni summa, että jos meni vaikea saada takaisin. Kuullostaa troijalaisen touhuilta jos noi joduit pankin sivuille ykskaks. Virustorjunta kunnossa?
Pankkitunnukset ovat vain maksun varmistukseen, meni siis luottokortilta. Jos JOSTAIN IHME SYYSTÄ menisi kahteen kertaan, saat taatusti omasi takaisin esittämällä tositteen jos on tuollainen verkkokauppa joka maksun varmistaa.
Itse olen monta kertaa ärsyyntynyt kun olen vaikka töissä ollut ostamassa alesta jotain verkkokaupasta ja sitten maksu torppaa siihen, että ei ole pankin turvalukuja mukana. arggh, vaikka tiedän sen olevan omaksi parhaakseni.
Ostan jatkuvasti verkosta, osa varmistaa pankkitunnareilla, osa ei. Ei ole koskaan ollut mitään onglemaa. Ja siis ostoslistalla lentoja, vaatteita, piilolinssejä, kosmetiikkaa, junalippuja...Suomesta ja ulkomailta.
mutta kato nettipankista onko hävinny tililtä rahat, sillä se selviää. visalta se varmaan sen silti otti.
Minulla Nordean kortti varmentaa pankkitunnuksilla ostokset. OP ei.
Ja hei, eletään vuotta 2012; aika moni on ostanut matkoja verkosta, ihan onnistuneesti.