Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naistenklinikalla lapsettomuushoidoissa käyneet...

Vierailija
13.04.2012 |

Millaisia kokemuksia klinikan lääkäreistä? Ovatko olleet asiallisia?

Mulla oli tänään niin eriskummallinen kokemus IVF-punktion ajoitusultrassa, että ajattelin kysellä, onko muilla mennyt siellä kaikki hyvin lääkäreiden kanssa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisia olivat. Meillä oli Anna jotain... Asiallisen lisäksi ammattitaitoinen, kun tuo 3,5-vuotias ivf-poitsu just nukahti :)

Alkaako sukunimi J- kirjainta seuraavalla kirjaimella?

Ehkä?

Vierailija
22/38 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin Naistenklinikalla hoidossa kolmisen vuotta sitten ja valitettavasti taisin lähteä sieltä itkien lähes joka kerta - en lapsettomuusahdistuksen takia vaan lääkäreiden töykeyden. Kiire aiheuttaa ihmisten kireyttä. Meidän onni oli lähete Väestöliittoon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin Naistenklinikalla hoidossa kolmisen vuotta sitten ja valitettavasti taisin lähteä sieltä itkien lähes joka kerta - en lapsettomuusahdistuksen takia vaan lääkäreiden töykeyden. Kiire aiheuttaa ihmisten kireyttä. Meidän onni oli lähete Väestöliittoon...

No mä tilitän tänne, kun en oikein muuallekaan keksi. Siis olin aamulla ivf-punktion ajoitusultrassa ja kyseinen lääkäri ei puhunut minulle juuri mitään, ehkä pari sanaa koko käynnin aikana. :O Kaksi oikein mukavaa hoitajaa oli huoneessa ja he hoitivat kaiken puhumisen minulle. Lisäksi tämä lääkäri katseli minua nenän vartta pitkin, kun olin alapää nakuna tutkimuspöydällä valmiina ultraukseen. En oli IKINÄ gynekäynneillä tai vastaavilla kokenut mitään tuollaista.

Ihan ihmeellinen koko visiitti :(

t:ap, joka on jo konkari näissä lapsettomuushoidoissa, eli siitä ei ole kyse

Vierailija
24/38 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tilitän tänne, kun en oikein muuallekaan keksi. Siis olin aamulla ivf-punktion ajoitusultrassa ja kyseinen lääkäri ei puhunut minulle juuri mitään, ehkä pari sanaa koko käynnin aikana. :O Kaksi oikein mukavaa hoitajaa oli huoneessa ja he hoitivat kaiken puhumisen minulle. Lisäksi tämä lääkäri katseli minua nenän vartta pitkin, kun olin alapää nakuna tutkimuspöydällä valmiina ultraukseen. En oli IKINÄ gynekäynneillä tai vastaavilla kokenut mitään tuollaista. Ihan ihmeellinen koko visiitti :( t:ap, joka on jo konkari näissä lapsettomuushoidoissa, eli siitä ei ole kyse

Vierailija
25/38 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ikävä kokemusta.

2 kuukautta sitten tehtiin ivf hoito punktiot, ja otti 40 munarakkuloita. Sain 12 alkioita ja tietenkin kamala hyperestimulaatio. Lääkäri oli määränyt törkeä hormonit annos ja kun minä kysyin miksi hän suutui ja vastasi koska olet lian vanha, ole 38v.

Nyt joku toinen virhe tapahtui ja en edes pystynyt vielä tehdä alkion siirto. Inhoan lääkäreiden ylimielisyyttä mutta jos en saa vastauksia nopeasti olin luvannut julkista tämä juttu.

Vierailija
26/38 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla täsmälleen samat kokemukset. Lähetettä Väestöliittoon myöten...

Vierailija
27/38 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas vanhaa ketjua! Millaisia kokemuksia ihmisillä on nyt - vuonna 2018?

Vierailija
28/38 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas vanhaa ketjua! Millaisia kokemuksia ihmisillä on nyt - vuonna 2018?

Vierailija
29/38 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kokemuksia naistenklinikalta 2018. Ensimmäinen lääkäri oli ihana ja luottamusta herättävä. Viimeisin ihan hirveä. Ei minkäänlaista taitoa kohdata minun tunteita ja pelkoja hoidosta. Rupesi suorastaan vittuilemaan ja sen sijaan että olisi rauhoitellut, uhkaili että hoito pitäisi siirtää jos minulla on negatiivisia fiiliksiä! Siis mitä?! Mihin ne ahdistukset yksin kotona murehtiessä häviäisi vaikka odottelisi maailman tappiin? Kyllä se on heidän tehtävä tukea myös henkistä puolta eikä todeta että vain niitä jotka onnistuvat vetämään kovan maskin päälle käynneillä, voidaan hoitaa. Ettei vaan vahingossakaan he joudu auttamaan henkisen puolen käsittelyssä.

Käynnistä jäi hirveä ahdistus ja koko hoito ahdistaa edelleen ja nyt vielä pelkään että joudun uudestaan sen empatiakyvyttömän lääkärin vastaanotolle.

Vierailija
30/38 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Lääkäri kirjoitti kiireessä lääkkeet miehelleni eikä apteekki antanut niitä, kun selvä virhe. Tämän jälkeen lääkäri on toistuvasti kiukutellut tai uhkaillut jopa hoidon keskeyttämisellä käyttäytyen täysin ylimielisesti ja meistä virheitä hakemalla hakien. Ilmeisesti ei kestänyt sitä, että joku kollega joutui hänen reseptimääräyksiään korjaamaan. Tekisi mieli nauhoittaa seuraava käynti ja lähettää esimiehelle, mutta pitäisi vissiin olla nauhoitettavan suostumus, joten jää tekemättä. Täytyy yrittää pärjätä asiallisesti vaan. Hoitajat on olleet kivoja, etenkin se pistoksia neuvonut.

Vierailija
31/38 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä tulos meillä naikkarilta, kaksi tervettä lasta. Palvelu tylyhköä mutta tehokasta, sopii minulle. Sama juttu synnytyksissä, kiireinen tyly meno mutta homma hoitui. Sopii minulle, en pidä mistään ylimääräisestä hoivasta vierailta ihmisiltä, asiattomuuksia en kokenut. 

Kokemuksia  lapsettomuushoidoista myös yksityispuolelta, liikaa voivottelua ja heti psykologille ohjaamista. 

Niin komppaan tätä. Tottakai hyvä mieli myös siksi kun meillä myös naisten klinikan polilta tuloksena kaksi lasta. Yksityisellä oli tuhertelua vuosia ja juurikin tätä asian henkisen puolen vatvomista. Joo masensihan se mutta eikai masennusta aina tarvitse vatvoa ja hoitaa kun sille on selvä syy. Ainoa älyttömyys oli joku erikoistuva lekuri kuka oli sitä mieltä että lapsettomuutta ei pitäisi hoitaa kun se voi periytyä tms., tuli ilmi kun keskusteli hoitsun kanssa ja luuli etten minä ja 8 muuta punktio. jälkeem samassa huoneessa pököttelevää kuullut.

Vierailija
32/38 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2019 kokemuksia kellään? Miten nopeasti on homma edennyt?

Täällä odotellaan ensikäyntiä klinikalle, terveysasemalta on lähete ok.

Vierailija
33/38 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan tämä on muuttunut, hoitoja tehdään nyt HUS Lisääntymislääketieteen yksikössä

Vierailija
34/38 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme myös jonossa ensikäynnille marraskuisella lähetteellä. Juuri sain tiedon että jono on tällä hetkellä 5-6 kk.

Vierailija
35/38 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymien vähenemisessä kannattaa ottaa tämäkin asia huomioon, vaikka kyse olisi pienestä prosentista. Toisaalta aivan varmasti tämä kiire ja paine kohdistuu myös Naistenklinikalla synnyttäviin, ja siitähän onkin juttua paljonkin.

Yhteiskunnan kannattaisi panostaa tähänkin puoleen.

Vierailija
36/38 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuoreempia kokemuksia? Koeputki hedelmöityshoidot alkamassa. Alku tapaamiset ja tutkimukset Hyvinkään sairaalassa. Onkohan pitkät jonot hoitoon?

Vierailija
37/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme saaneet lähetteen lahjasoluhoitoihin Husiin jo vuosi sitten. Jotenkin pelkään, että lähetteemme on hävinnyt jonnekin, kun kestää, mutta toisaalta vuosi sitten saimme tietää, että jono olisi keskimäärin 1,5 v. Onko kellään uudempia kokemuksia näistä hoidoista, kun tämäkin ketjun keskustelu on käyty enimmäkseen 10 v sitten?

Vierailija
38/38 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy tuoreita kokemuksia HUS:sta. Yksi kierto takana, ja harkitsemme siirtymistä yksityiselle. Meidän hoitoa on leimannut kiireen tuntu, joka kerta eri lääkärit ja hoitajat, ja ilmeisesti järjestelmistä ei löydy/osata katsoa tietoja joita ollaan aiemmin annettu, eli samat asiat joutuu selittämään moneen kertaan ja silti ne eivät kulje eteenpäin.

Lääkäri on sekoillut pistospäivissä. Pelkäsin punktiota ja kanylointia etukäteen (mulla on tosi pienet suonet), näitä käytiin hyvin läpi viimeisessä ultrassa ja luvattiin ottaa huomioon. Punktioaamuna oli kuitenkin hirveä kiire eikä ennakkotiedot olleet kantautuneet paikalla olevalle henkilökunnalle. Jäi hirveät pelot koko toimenpiteestä.

Toisaalta on ollut myös tosi hyviä hoitajia ja lääkäreitä ja homma saatiin lopulta jotenkin maaliin kaikesta sekoilusta huolimatta, mutta sillä kerralla ei vaan tärpännyt. Samassa hoitokierrossa olevilla monella meni kaikki tosi hyvin, eli meillä ehkä myös huonoa tuuria matkassa. Työn organisoinnissa ja tiedon kulussa ainakin olisi parannettavaa, moni ongelma olisi vältetty sillä.

Kaikki ylimääräinen säätäminen on kuitenkin rapauttanut luottoa hoitoon ja aiheuttanut ylimääräistä stressiä. Siirrytään varmaan seuraavan kierron jälkeen yksityiselle, jos ei tärppää, vaikka hinta kirpaiseekin. Nämä vain meidän kokemuksia, suurimmalla osalla hoito varmaan sujuu ihan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi