Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsin eroon sitkeästä käsi-ihottumasta!

Vierailija
13.04.2012 |

Vuosia taistelin sormissa olevan ihottuman kanssa, kokeilin ihan kaikkea, rasvoja, kastelun välttämistä, ruokavalioita.

Nyt sitten, aloin ottamaan 2 x pore b+c-vitamiinijuoman, 1 multitabsin, 6 kapselia kalaöljyä ja vielä yhden kalkkichew tabletin jossa myös d-vitamiinia. Neljä yötä ja ihottuma kadonnut! Mulla on ihan terveellinen ruokavalio...

Pakko jakaa tämä täällä, jos joku saisi avun iho-ongelmiinsa.

Mulla oli mielettömän kipeät, haavaiset ja kutiavat sormet, ja tosiaan vuosia taistelin ihon kanssa.

Tiedän ettei tämmöisiä vitamiinimääriä voi kauan syödä, vähentelen toki pian.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia taistelin sormissa olevan ihottuman kanssa, kokeilin ihan kaikkea, rasvoja, kastelun välttämistä, ruokavalioita.

Nyt sitten, aloin ottamaan 2 x pore b+c-vitamiinijuoman, 1 multitabsin, 6 kapselia kalaöljyä ja vielä yhden kalkkichew tabletin jossa myös d-vitamiinia. Neljä yötä ja ihottuma kadonnut! Mulla on ihan terveellinen ruokavalio...

Pakko jakaa tämä täällä, jos joku saisi avun iho-ongelmiinsa.

Mulla oli mielettömän kipeät, haavaiset ja kutiavat sormet, ja tosiaan vuosia taistelin ihon kanssa.

Tiedän ettei tämmöisiä vitamiinimääriä voi kauan syödä, vähentelen toki pian.

Meillä sama. Koira myös korvinensa ongelmissa joten pakko hakea lääkäri joka ottaa pyynnöstä testin korvista. Menkää otattamaan jalkovälistä ja kurkusta streptokokki näyte ja  LUKEKAA: beetahemolyyttinen streptokokki.

Vierailija
22/33 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt lapsesta saakka atooppisesta ihosta ja erityisesti viimeiset 4-5 vuotta vaikeasta käsi-ihottumasta. Ihottuman paheneminen ajoittui pienten lasteni vauva- ja pyllynpesuvaiheeseen, jolloin käsiä ei vain pystynyt olemaan pesemättä jatkuvasti. Mikään rasva ei tähän auttanut. Kaikki kovimpiin kortisoneihin ja limuusivoiteisiin asti tuli kokeiltua, mikään ei auttanut. Jatkuvasti oli 3-7 sormenpäätä haavoilla, vaikka mitä olisi tehnyt.

Nyt olen painonhallintasyistä kokeillut normaalista ruokavaliostani poikkeavaa syömistä. Ihottumasyistä en tähän lähtenyt. Suurimmat erot aiempaan ruokavaliossa ovat hiilihydraattien (erit. sokerin) vähentäminen/välttäminen, vehnän välttäminen ja oliiviöljyn reilu lisääminen sellaisenaan ruokaan/salaattiin, ns. "salaattikastikkeena", päivittäin. 3 viikkoa näin syötyäni on ihoni paremmassa kunnossa ja aiemmin yleinen talvikutina vartalossa vähentynyt. Lisäksi käteni ovat parantuneet aivan hurjasti. Aiemman haavaisuuden sijaan nyt enää yhdessä sormessa on haava, sekin paranemassa. Yleisestikin sormenpäät tuntuvat huikeasti aiempaa paremmilta.

Koskaan en olisi uskonut, että ruokavaliolla voi olla näin merkittävä rooli atopian kannalta, enkä toki vielä 3 viikon perusteella voi itsekään varmoja johtopäätöksiä tehdä. En myöskään tiedä, onko suurin vaikutin atopiaan sokeri, vehnä vai oliiviöljy - vai kaikki yhdessä. Tätä aion ajan myötä testailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin eroon sormenpääihottumasta siten, että laitoin haavoihin hydrokortisonivoidetta, annoin voiteen imeytyä, sitten Klover-vaseliinia ja sitten kertakäyttöhansikas käteen estämään ihon kuivumista. Hydrokortisonivoidetta niin kauan kun on haavoja, sitten vaseliinia. Käsine oli kädessä myös öisin. Väillä pesin käteni ja annoin kuivua, heti kun hilseily alkoi, laitoin vaseliinin ja käsineen.  Sormenpään hilseillyttä ihoa ei pidä rapsutella, sillä silloin tulee uusia haavaumia.

Onnea matkaan ja sitkeyttä hoitoon!

Vierailija
24/33 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testataan tätä nyt vielä. Olen vain kaventanut ruokavaliota, kun tuntuu, että johtuisi jostain yliherkkyydestä tai ”vuotavasta suolesta”. Puolivuotta sitten alkoi ja vehnän poisjättö auttoi ainakin vessajuoksuihin ja tavattoman huonoon oloon. Syönyt nyt pääsääntöisesti gluteenitonta ruokavaliota. Nyt jätin maitotuotteet vähemmälle. Pari päivää käytin soijamaitoo ja taisin syödä maapähkinöitä samoihin aikoihin. Ihan jäätävät kutinat ne pienet vesirakkulat tuli. Jätin soijan pois ja kaurajuoma tilalle kahvin kanssa. Parin päivän jäätävät kutinat loppui, mutta nyt on pahemman käden sormet ruvennut turpoamaan. Epätoivoista hommaa selvittää mikä mistäkin vois johtua. Vahvaa kortisoonia käyttäny aika ajoin, mutta auttaa sen hetkeks. You know. Verikokeet otettu reilu 4kk sitten ja ei viitteitä keliakiaan. Food detektiven tein tällä viikolla ja lehmänmaito ja vehnät nousivat tummimmiksi (mutta vain keskitumma väri) ja sitten hiiva, riisi, maissi, kananmuna.. Melkeinpä ne mitä olen eniten syönyt, paitsi vehnät.. Seuraavaksi täytyy tehdä jonkin sortin öljy ja vitamiinikuuri. Yritän muistaa tulla raportoimaan miten kävi.

Vierailija
25/33 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi se, että vähensin pesuja siten, että kotona ollessani kosken kaikkeen puhtaaseen (jonka täytyy pysyä puhtaana) ja likaiseen pakastepussit käsissä..

Hwitän heti pois. Mulla oli vuosikaudet nuorempana sairaalapolilla hoidettava käsk-ihottumq ja pelkäsin sen uusivat vauva-aikana . Ei uusinut

Ohuet hanskat on liian heikkoja ja paksummat kertiksetkin hautoo. Pussit on väljät.

Vierailija
26/33 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki käsi-ihottumaiset kohtalotoverit! Täällä yks paremmille vesille ongelmastaan päässyt haluaa raportoida jos auttaisi muitakin. Eli vuosia rakkulaisesta/haavaisesta/kipeästä ja kutiavasta ekseemasta sain kärsiä,nyt vasta pääsin ihotautilääkärille (vaatikaa sinne pääsyä heti oireiden ilmestyttyä!!!) Lopputulema oli:aiheutunut elintarvike alan työstäni= liika käsienpesu/desit/ hanskoissa hautominen. Tavan lääkärit hokee sitä:"suojaa ja rasvaa käsiä" mantraa... ihopolilla tajutaan että suojakäsineiden pito työssä pahentaa ihottumaa hautomisen vuoksi plus käsineitä puhkeaa vähänväliä... Eli kipeiden käsien takia elämänlaatu voi mennä niin huonoksi kuten minulle kävi,että ammatin vaihto jää ainoaksi vaihtoehdoksi. Eli olkaa sitkeitä ja selkeitä oireistanne että saatte ajoissa oikeaa apua,kortisoni ei ole mikään ihmeiden tekijä mikäli sairastut märkätöiden takia.tsemppiä kaikille!! :)

Vierailija
27/33 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki haavoilla sormet ollu muutaman vuoden nyt. Sokeri pahentaa välittämästi, sitku oon pari päivää ilman sokeria, nii haavat umpeutuu. On tuo valkone sokeri melkosta myrkkyä.. t: atoopikko kainuusta

Vierailija
28/33 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kaloöljyistä sen verran, että lisäävät verenvuototaipumusta. Itsellänikin oli aikoinaan atoopisen ihon omaavana paha käsiekseema, joka on nyt iän myötä onneksi jo taakse jäänyttä elämää. Olen syönyt vuosikausia kaikenmaailman vitaamiineja ja omega3 kapseleita. Pari talvea sitten alkoi nenäverenvuoto. Vähensin omegat vain kolmeen käyttäpäivään viikossa ja nyt ei enää nenäkään vuoda verta. Esim. leikkaukseen mentäessä omegan syönti pitää lopettaa pari viikkoa aiemmin juuri tuon verenvuotoa lisäävän vaikutuksensa johdosta. Eli huomioikaa tämäkin.

Vierailija
29/33 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaöljyllä ja kalanmaksaöljyllä on eroa. Ne kaupan halpis omega3 on kalanmaksaöljyjö -, jotka on suurina määrinä haitallisia, koska kerääntyvät maksaan, ja keho ei pysty käyttää niistä niitä kaikkia ainesosia. Kannattaa e-epa kalaöljyä mielummi ostaa. Siin on enemmä erilaisia rasvahappoja + turvallisempaa isona määränä käytettynä. Terveille ihmisille riittää se 500-1000mg päivässä, kroonisista sairauksista tai jostain tulehduksesta kärsivät voi popsia 2000-3000mg helposti. Skitsofreenikot tai masentuneet tai muut tosi sairaat voi ottaa 4000mg 2 vko kuurina. Tohtori Tolonen on kirjottanu paljo hyviä artikkeleja kalaöljystä nettiin. Kantsii googlata.

Vierailija
30/33 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalaöljyllä ja kalanmaksaöljyllä on eroa. Ne kaupan halpis omega3 on kalanmaksaöljyjö -, jotka on suurina määrinä haitallisia, koska kerääntyvät maksaan, ja keho ei pysty käyttää niistä niitä kaikkia ainesosia. Kannattaa e-epa kalaöljyä mielummi ostaa. Siin on enemmä erilaisia rasvahappoja + turvallisempaa isona määränä käytettynä. Terveille ihmisille riittää se 500-1000mg päivässä, kroonisista sairauksista tai jostain tulehduksesta kärsivät voi popsia 2000-3000mg helposti. Skitsofreenikot tai masentuneet tai muut tosi sairaat voi ottaa 4000mg 2 vko kuurina. Tohtori Tolonen on kirjottanu paljo hyviä artikkeleja kalaöljystä nettiin. Kantsii googlata.

Nuo määrät siis E-Epa kalaöljyn käyttäjille

Vierailija
31/33 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien päällipuolen saa kauniimmaksi, kun laittaa yöksi Zinkosal-sinkkivoidetta (valkoinen tuubi) ja puuvillahanskat. Yskänrokkoon ym. auttaa Zinkosal-P sinkkipasta.

Kortisonivoiteet ja öljyiset voiteet eivät sopineet, ja muut apteekkivoiteet lähinnä turvottivat sormia. Vinyylihanskat eivät sovi (haittaavat), nitriilihanskat parempia, L-koko, jotta hengittää.. Muissa töissä taloushanskat (mahdollisimman allergiaystävälliset) + puuvillahanskat Apteekista (L-koko). Sanomalehtiä lukiessa puuvillahanskat. Joskus pikaiseen plastiikkisia kertakäyttöhanskoja. Minulle EI sopinut Karitevoi (tuli ihan rupea ranteisiin asti), ei auttanut 'Kuolleen meren' -voide, eikä oikeastaan Bepanthen Exemakaan. Jotkut aiheuttivat kirvelyä, punaisuutta, tai järkyttävää lisäkutinaa.

Kirjoitan myöhemmin, kun tiedän lisää hoitoniksejä, syitä yms.

(Syylille on neuvottu risiiniöljyä tippa + laastari, tai risiiniöljyä + ruokasoodaa tahnaksi ja peitä iho suojalla, sekä esim. C-vitamiinitabletti murskattuna + vettä tahnaksi + laastari/peite, Askorbiinihappo auttaa. Josko auttaisi muihinkin ihohirvityksiin?). Hefta-laastari ei sovi kyllä... Pitäisi kokeilla sitä uutta Working Hands -voidetta myös, ja jotain muutakin voidetta kait mainostettiin TV::ssä jokuaika sitten, joku tavaratalo-tuote, muistaisiko joku? No, heippa vaan ja tsemppiä teille!

Vierailija
32/33 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu parani yllättäen, kun muutti naapurikunnan puolelle asumaan. Epäili, että hanavedessä olisi eroa. Kävi kuitenkin edelleen töissä edellisellä paikkakunnalla.

Vierailija
33/33 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut käteni kuntoon  esim. Motonetissa myytävällä O'Keeffe's Working Hands käsivoiteella. Käsissä olevat haavat menivät kiinni ja jatkuva kutina sekä kortisonivoiteen käyttö loppui.

Suosittelen kaikille käsiallergioista kärsiville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi