Naiset! Vaihtaako miehesi autoosi renkaat?
Kommentit (48)
liikkeeseen. Mies ei ole itse asiassa koskaan renkaanvaihtoa opetellut, kun minä olen sen aina hoitanut. Opin sen isältäni nuorena, hänellä on huono selkä eikä jaksanut tehdä raskaita hommia joten sain tehdä ne kun hän neuvoi vieressä.
Meillä on vaihdettu jo 20 vuotta kolmeen autoon itse renkaat kesät, talvet; samoin kaikkiin tehty kaikki huollot itse; mm öljynvaihdot, öljynsuodattimet, ilmansuodattimet, tulpat, jarrupalat, bensansuodattimet, tuulettajan hihnat jne. Ikävä kyllä olemme niin köyhiä, että em. toimet on tehtävä itse myös seuraavat 20 vuottakin. Säästyy pitkä penni suoraan sanottuna kun itse vähän viitsii vaivautua tekemään. Pakko se on köyhän yrittää vaan minimoida menoja. Ja ei, ei ole 3 autoa vaan autamme tietenkin myös äitiäni ja anoppiani (koska miehet ovat jo kuolleet eivätkä enää voi auttaa heitä).
Tiedoksi yhdelle kommentoijalle tässä; renkaat tasapainotetaan ainoastaan kerran oston yhteydessä - ei joka vaihdossa......
Alumiinivanteiden pultit pitää kiristää 100 km ajon jälkeen.
tai vievät pyykit pesulaan...
Renkaidenvaihto on niin helppo homma, että en vaan kehtaa mennä liikkeeseen pyytämään, että ettekste viittis :D Joo, saa nauraa. :)
on yhteinen auto, johon mieheni vaihtaa renkaat.
Tuskin miehesi osaa, me käytämme rengasliikkeessä vaihtamassa.
tai vievät pyykit pesulaan...
Renkaidenvaihto on niin helppo homma, että en vaan kehtaa mennä liikkeeseen pyytämään, että ettekste viittis :D Joo, saa nauraa. :)
Helppo se on sinun sanoa. Ei meille kaikille ole näppäriä käsiä luotu. Ei ole naurettu vielä liikkeessä hyvää palvelua kyllä.
Vaihdan ihan itse. Koska haluan ja osaan. Miestä en päästä autoni lähellekään, hän ei edes tiedä mikä on jakopäähihna....
useimmiten mies ne vaihtaa, hän kun osaa samalla tarkistaa jarrut, ripustukset, laakerit, jositukset, iskarit, koiranluut ja muut, mitä siinä nyt kätevästi näkee kun rengas on irti.
Ikinä en luottaisi vain liikkeen huoltamaan autoon, ne tekee just tasan tarkkaan sen mitä pyydät eikä tarkista yhtään mitään muuta.
Oon mä joskus vaihtanut renkaat miehen autoon...mies oli jossain reissussa mun autolla ja talvi tuli yllättäen ja aamulla oli lähdettävä töihin :)
useimmiten mies ne vaihtaa, hän kun osaa samalla tarkistaa jarrut, ripustukset, laakerit, jositukset, iskarit, koiranluut ja muut, mitä siinä nyt kätevästi näkee kun rengas on irti.
Ikinä en luottaisi vain liikkeen huoltamaan autoon, ne tekee just tasan tarkkaan sen mitä pyydät eikä tarkista yhtään mitään muuta.Oon mä joskus vaihtanut renkaat miehen autoon...mies oli jossain reissussa mun autolla ja talvi tuli yllättäen ja aamulla oli lähdettävä töihin :)
Tässä kai oli kyse renkaidenvaihdosta eikä yleisestä huollosta. Ei kai renkaat vaihtava liike teekään muuta kuin vaihtaa renkaat, jos niiltä ei muuta pyydetä, vai mitä?
Molempien autot. Ei kiinnosta kumpaakaan autoissa mikään muu kuin ajaminen, ammattilaiset saa hoitaa huollot.
ei siinä ettenkö osaisi, ja olen joutunut tien päällä itse vaihtamaankin. Mutta nää kausittaiset hoitaa mies.
molemmmat yhteisiä, vaikka taitaa ne miehen nimissä olla. Miehellä töissä hyvät mahdollisuudet vaihtaa renkaat, joten joskus vaihtaa siellä itse, jompaankumpaan tai kumpaankin, jos on kiireitä, vie molemmat tai jommankumman muualle vaihdettavaksi, joskus ollaan koko perhe siellä vaihtamassa renkaita, ja joskus ollaan vaihdettu koko perheen voimin pihalla, tosin vaan pienempään autoon, sillä tunkilla ei isompaa saa kunnolla ylös. Lapsista on tosi hauskaa kun ovat niin vahvoja, että saavat auton ylös. (Vanhin nyt 9 v ja useampana vuonna ollaan koko perhe yhdessä vaihdettu)
Ikinä en luottaisi vain liikkeen huoltamaan autoon, ne tekee just tasan tarkkaan sen mitä pyydät eikä tarkista yhtään mitään muuta.Oon mä joskus vaihtanut renkaat miehen autoon...mies oli jossain reissussa mun autolla ja talvi tuli yllättäen ja aamulla oli lähdettävä töihin :)
Tässä kai oli kyse renkaidenvaihdosta eikä yleisestä huollosta. Ei kai renkaat vaihtava liike teekään muuta kuin vaihtaa renkaat, jos niiltä ei muuta pyydetä, vai mitä?
No, viittasin lähinnä siihen, että mies siinä rengasta vaihtaessaan tekee niin paljon muutakin tarkastusta ja huoltojen ennakointia...samaa palvelua en saa liikkeestä.
Olen myös vienyt autoni suoraan merkkihuollosta katsastukseen, eikä mennyt läpi...jarruletkussa pullistuma. Ihan kiva tilanne, jos ei olis ollut heti huollon jälkeen tarkkana ollutta katsastusmiestä...
nyt vaihtoi liikkeessä, koska ostettiin uudet kesärenkaat, meni suoraan alle siis.
Myös minä osaan vaihtaa, mutta mies tarkastaisi ne kuitenkin, joten turha vaiva :)
ja minä mankeloin hänen lakanansa.
sen verran arvokas menopeli alla, joten VAIN ja AINOASTAAN ammattilaiset tekevät siihen kaiken, renkaiden vaihdosta lähtien. Ja renkaita vaihdetaan vuodessa sitten useamman kerran.....
Mies vaihtais jos en itse osaisi ja haluaisi. Vaihdan itse myös öljyt, jakopäänhihnan, jarrut, iskarit jne.
Ja kun joku kirjotti että auton arvokkuuden vuoksi vie liikeeseen, niin ei tuo minunkaan autoni mikään halpa ole (48 000e) ja silti itse teen kaiken, koska se on mielestäni kivaa.
tykkään puuhata auton kimpussa :)
me vaihdatetaan huoltamolla. Huoltamo myös varastoi ne renkaat, jotka eivät ole käytössä.
Mielenkiintoinen kysymyksenasettelu.
Jos ei vaihda niin sitten vaikka naapurin setä maksusta. Minä en ainakaan vaikka ajokortti on.