Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vessarätin keittäminen

Vierailija
12.04.2012 |

Keittääkö kukaan vessarättejä? Mä oon tosi surkea muistamaan, mikä rätti on mihinkin käyttöön, joten keitin kaikki rätit äsken kerralla. Keittämisen jälkeen muistin tietty, että keittiöön ottamani rätti oli jo aiemmin kolunnut vessannpöntöt (eli sekoitin keittiö- ja vessarätin). Niin köyhiä ei olla etteikö uusia voisi ostaa, vaan kun oli kauppa jo kiinni siivousvimman iskiessä. Onkohan tuo keittiö nyt ihan k*sip*skabakteereissa vai onko bakteerit tuhoutuneet keittäessä?

Että tervetuloa vaan meille kahville... :D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään, ajatuksena tosi ällöttävä. En sitä kattilaakaan enää käyttäisi jos vessarätti olisi siellä lillunut. Mutta minä pesenkin pytyn aina jollain kertakäyttöisellä lakananpalalla ja heitän roskiin.

Vierailija
2/10 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en pystyisi käyttämään sitä kattilaa enää muuhun.

Mä säilytän lavuaarirättiä lavuaarin putken päällä ja pönttörättiä jossain pöntön välittömässä läheisyydessä, niin eivät mene sekaisin. Vaihdan molemmat säännöllisesti uusiin. Niitä rättejä voi myös ostaa useamman varastoon, niin ei ole kauppojen aukioloajoista kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säilytän lavuaarirättiä lavuaarin putken päällä ja pönttörättiä jossain pöntön välittömässä läheisyydessä, niin eivät mene sekaisin. Vaihdan molemmat säännöllisesti uusiin. Niitä rättejä voi myös ostaa useamman varastoon, niin ei ole kauppojen aukioloajoista kiinni.

Tässä puhun siis vessaräteistä. Keittiörätti ei ole käynyt lähelläkään vessaa.

Vierailija
4/10 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keität vaan kauan ja sitten kuumennat kattilaa yksin, niin ei siihen mitään pöpöjä jää. TOki kattila ei tykkää kun tyhjänä kuumentaa. Niin jonkun kattilan uuniinkin laittaa

Vierailija
5/10 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa pestään säännöllisesti, vähintään kerran viikossa. (kahden aikuisen talous)

Vierailija
6/10 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä samaan kattilaan lyöt molemmat rätit?

En käyttäisi kattilaakaan enää, vaikka ei kai siinä oikeasti mitään bakteereja voi olla. Vähän sama kuin että en tarjoaisi keittoa potasta, vaikka kuinka järjellä tietäisi sen olevan puhdas.

Minullakin pönttörätti kertakäyttöinen, jostain lumpusta leikattu. Lavuaarin pesen tiskiharjalla ja muiden pintojen rätti pääsee säännöllisesti pesukoneeseen.

Vierailija
7/10 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesurätit pesukoneeseen 90 asteeseen, samalla koneeseen kalkinpoistoaine.

Tiskirätti pesuun altaaseen yhdessä harjan kanssa, kiehuvaa vettä vedenkeittimestä samalla kun tekee teen...

Millä helvetin vuosisadalla te elätte.

Vierailija
8/10 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pestä 90 asteessa niin kuin ed.vastaajakin sanoi. Lisäksi itse käytän vessassa ja keittiössä eri materiaalista tehtyjä rättejä niin ei mene sekaisin.

Vierailija
9/10 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tulossa kylään. Mä taidankin keittää sille puurot heti aamusta :DDD

Ap

Vierailija
10/10 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kievuvassa vedessä selviäisi. Kattilakin on ihan käyttökelpoinen edelleen. Relatkaa vähän! Ja paljon ekologisempaa keittää esihuuhdeltuja rättejä kattilassa pikkuvedessä, kuin pestä koneessa, jos ei satu oleen muuta 90c pyykkiä menossa samaan aikaan täydeksi koneeksi. Ja teidän kauhistelijiden mielestä pyykkikoneessa ei tietty saisi samaan aikaan pestä muuta yhessä rättien kanssa.

Kauhistelkaapa sitten tätä: sairaala-apulaisena ollessani n.10 vuotta sitten käytettiin SAMOJA RÄTTEJÄ keittiössä, wc:ssä, päiväsalissa jne. Siis ei samalla ratillä pesty eka vessaa ja sitten keittiönpöytää, vaan samoja valkoisia rättejä tuli pesulasta ja niitä kastettiin puhtaaseen pesuaineveteen ja pyyhittiin ja laitettiin sitten sankoon, jossa muovipussi ja menivät pesulaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä