lastenkutsut loppuivat klo 19,yksikään vanhempi ei tullut hakemaan
lastaan klo 19,vaan 19.15 lähtien tulivat,viimeinen lähti puol kasin jälkeen.Eipä siinä,etteikö olisi saanut leikkiä,mutta arki-iltana olisi mukava saada ajoissa rauhoittua ennen nukkumaanmenoa.
Kommentit (55)
Meillä on 10 min ennen juhlien päättymistä kiitospussien jako ja siihen hässäkkään sitten alkaa ovikello soida ja tullaan hakemaan eikä lapset malta enää istua.
Kuka järjestää lastenjuhlat samalle päivälle kun on tärkeää menoa??? Vierailija - 12.04.12 09:04 (ID 14658270) meillä 3 lasta,jokainen harrastaa jotain ja kaikkina iltoina on sovittuja menoja.
Vai kannattaako ollenkaan, jos on kiiretta ja tärkeää menoa?
ei harrastuksiinkaan mennä silloin, kun siltä tuntuu vaan sovittuun aikaan.
Viikonloppuna meillä on 1-2 kisat, joten silloin on vielä tärkeämpää, että vanhemmat tajuavat hakea lapsensa ajoissa kotiin. Meillä on lastenjuhlat, ei mitään ilmaista lapsiparkkia vanhempien omien menojen ajaksi.
Vituttaa myöskin tuollainen evvk-meininki.
Tyypillisesti meidän lapsen kemuihin tulee yksi vieras aina 45-30 minuuttia AIKAISEMMIN kuin muut, ja sitten viimeiset lähtevät joskus tunti sen jälkeen, kun bileet ovat päättyneet. Joku kerta vielä tosiaan jätän oven avaamatta ennen tasaa ja heitän ipanat pihalle just kun kutsuissa kerrottu päättymisajankohta tulee.
Omille lapsilleni olen opettanut, että kutsuille tullaan tasan tai muutama minuutti myöhässä, ei koskaan etuajassa. Ja lähdetään pari minuuttia ennen kutsujen päättymisaikaa.
ilmoitettu päättyäväksi. Tyttärelläni on yksi päiväkotiystävä, jonka vanhemmat on just tuollaisia huithapeleita, että synttäreiltä, leikkitreffeiltä haetaan lapsi ihan milloin sattuu. Kerran lapsi tuli meille leikkimään "pariksi tunniksi". No, äiti haki lapsen kun viisi tuntia oli vierähtänyt. Koko perhe on muutenkin jotenkin outo. Äiti yli-ikäinen pissis ja isä joku wanna-be-rock star. Muuten lasten kaverien vanhemmat on onneksi järkiväkeä ja hoitavat asiat sovitusti.
meikäläiseltä ja kusipäältä.
Jos kutsussa lukee klo 17 - 19, se todella Suomessa tarkoittaa klo 17 - 19.
Kenenkään aikataulut eivät mene puolesta tunnista sekaisin, mutta perheessä voi olla pienempiä lapsia, jotka väsyvät metelistä. On se vain todella epäkohteliasta. En ikinä myöhästyisi 15 minuuttia oman lapseni hakemisesta!
Kuulun tosin niihin, jotka tuovat ajoissa ja hakevat ajoissa eli 5 minuuttia ennen alkamista ja 5 minuuttia ennen päättymistä. Näin säästytään ruuhkilta. Kun tuon, kysyn aina, voiko jo nyt tuoda vai tultiinko liian aikaisin. Aina ovat mielellään ottaneet jo, joten tuo 5 minuuttia ei häiritse. En usko, että ketään häiritsee se 5 minuuttia myöhässäkään. Mutta se kyllä häiritsee, jos väki ei vähene, vaikka juhlat ovat päättyneet jo 10 minuuttia sitten. Viimeinen vieras voidaan hakea vähän myöhässä, mutta on törkeää, jos kukaan ei hae lastaan edes lähellekään päättymisaikaa.
Noloa käytöstä!
16:30 soi ovikello:
-NO mooooooi! Meidän Jamppa halusi varmasti olla ekana kutsuilla, joten toin sen nyt! Ja mä haen sitten 19:30, koska Jamppa tahtoo olla myös viimeinen vieras! Moikka!
Jamppa tyrkättiin sisään, Jampan äiti häipyi ja mä jäin suu auki. Lastenkutsut, joidenka ajaksi oli ilmoitettu 17:00-19:00.
Joku 5 min sinne tai tänne ei mitään haittaa.
Onneksi meilläpäin ihmiset hakevat ja tuovat lapsensa siihen aikaan kuin kutsussa on ilmoitettu.
kannattaako noin kiireisten ihmisten järjestää mitään lastenkutsuja? Meillä kutsuja valmisteltiin parhaimmillaan pari päivää ja siivoamiseen meni niiden jälkeen 2-3 tuntia. Ovet olivat pihan lapsille auki, vaikkei ollut vielä valmista. En edes muista, venyivätkö juhlat vai tulivatko kaikki noutajat minuutilleen oikeaan aikaan. Muistan ihmetelleeni lapsensa etuajassa kovalla kiireellä noutaneita. Täsmällisyys on toki kohteliaisuutta, mutta joku raja minuuttielämällä sentään.
Se on prosentuaalisesti aika suuri myöhästyminen. Ja arki-iltana vielä, ymmärrän että ap:ta harmittaa.
luulis,aikuisilla ihmisillä olevan hieman suhteellisuudentajua. Uskomatonta!
Minulla kotona tehtävä työ ja mies illat usein töissä. järkkään juhlat itse ja olsi kiva saada kammata hiukset ja vaihtaa kermavaahtoiset vaatteett ennen vieraiden tuluo. pahimmillaan on tullut vieras melkein tunnin etukäteen ja usein tullaan 15min etukäteen ja inhoan sitä edellämainutuista syistä.
kannattaako noin kiireisten ihmisten järjestää mitään lastenkutsuja? Meillä kutsuja valmisteltiin parhaimmillaan pari päivää ja siivoamiseen meni niiden jälkeen 2-3 tuntia. Ovet olivat pihan lapsille auki, vaikkei ollut vielä valmista. En edes muista, venyivätkö juhlat vai tulivatko kaikki noutajat minuutilleen oikeaan aikaan. Muistan ihmetelleeni lapsensa etuajassa kovalla kiireellä noutaneita. Täsmällisyys on toki kohteliaisuutta, mutta joku raja minuuttielämällä sentään.
ja se aika on 3o min pitempi kuin kutsussa kerrottu. Silti joudun haalimaan viimeiset ipanat autoon odottamaan hakijaansa. "Kun oli kiva rauhassa shoppailla/käydä lenkillä/nukkua niin en huomannut ajankulua"
järjestetty jo vuosia, eikä ikinä ole ollut noin, että vasta puoli tuntia juhlien päättymisen jälkeen olisi jälkikasvua haettu.
Vartin sisään käy aina järjetön kuhina, kun lapsia haeteaan.
ulkokamppeet päälle ja lähdette läheiselle kentälle tms. sen verran kauas kodista, että noutajat ei teitä näe. Saavat soitella ovikelloa ja soitella kännyköillä, että missä olette. Vastaus on, että juhlat loppuivat klo 19.00, nyt on arki ja meillä täytyy ulkoiluttaa koira/käydä kaupassa/hakea esikoinen harrastuksesta tms. Kyllä ne vanhemmat yleensä yhdestä kerrasta oppivat.
Vai nauttiiko joku lasten synttäreistä? Meillä ensin avataan lahjoja, on joku leikki, sitten syödään kakkua.... ja sen jälkeen aletaan miehen kanssa katsomaan kelloa. Tn. tuossa vaiheessa mennyt aikaa 45 minuuttia ja yleensähän aikaa on varattu pari tuntia.
Meillä kaikki lapset haetaan aina viimeistään silloin loppumisaikana. Viimeksikin viittä minuuttia ennen oli jo kaikki haettu. Itse haen aina sen 10-15 minuuttia etuajassa. Se takaraja on viimeinen aika, jolloin haetaan. tapana pikkuisen aikaisemmin!
etten ilmoittanut juhlien päättymisaikaa. Viimeiset haettiin 6 tuntia alkamisajasta. Kyllä vanhemmilla nyt jotain järkeä päässä luulisi olevan, mutta ei. On niin mukavaa kun saa tuoda lapsen ilmaiseen hoitopaikkaan :( Kyllä on epäkohteliasta myöhästyä yli 15 minuuttia. Ei siksi, että päivä menisi sekaisin muutamasta minuutista, vaan siksi, että hermot on yleensä riekaleina jo puolessa tunnissa, todellakin odottaa sitä loppumisaikaa vaikka toki lapsille esitän iloista. Mä vaan en jaksa isoa lapsiporukkaa, mutta toki haluan että lapsella on juhlat kun itse niin haluaa. Siksi sinnittelen sen pari-kolme tuntia. Kuusi tuntia menee yli sietorajan.
etten ilmoittanut juhlien päättymisaikaa. Viimeiset haettiin 6 tuntia alkamisajasta. Kyllä vanhemmilla nyt jotain järkeä päässä luulisi olevan, mutta ei. On niin mukavaa kun saa tuoda lapsen ilmaiseen hoitopaikkaan :( Kyllä on epäkohteliasta myöhästyä yli 15 minuuttia. Ei siksi, että päivä menisi sekaisin muutamasta minuutista, vaan siksi, että hermot on yleensä riekaleina jo puolessa tunnissa, todellakin odottaa sitä loppumisaikaa vaikka toki lapsille esitän iloista. Mä vaan en jaksa isoa lapsiporukkaa, mutta toki haluan että lapsella on juhlat kun itse niin haluaa. Siksi sinnittelen sen pari-kolme tuntia. Kuusi tuntia menee yli sietorajan.
Totta. Mä lasken yleensä minuutteja että kekkerit päättyvät ja lapset saadaan työnnettyä ovesta ulos. Toki haluan että lapseni saa juhlia synttäreitään ja pitää hauskaa, mutta rehellisyyden nimissä en voi sietää toisten kakaroita, varsinkaan kun ne ovat omalla vastuullani ja sokerihumalassa.
Eli jos puoli tuntia tulee myöhässä niin varmasti olen jo hiilenä. Tosin itse en ole _koskaan_ törmännyt tällaiseen ongelmaan. Juhlia on pidetty vaikka kuinka monta ja monilla käyty ja aina ollaan joko ajoissa tai max 5 min myöhässä.
"Kuka järjestää lastenjuhlat samalle päivälle kun on tärkeää menoa???"
Taisivat olla meidän toiset kunnon lastenjuhlat eikä käynyt mielessäkään, että porukkaa tullaan hakemaan myöhässä.
Mulla taas ei ole tullut mieleenkään, että joku tunkisi oman lapsensa synttärijuhlat johonkin tiukkaan kahden tunnin rakoon, kun perheen kalenterissa on vain sen verran aikaa.
Kyllä mä noita aikoja noudatan, mutta meneehän siinä hakemisessa jo itsessään hetki, kun lapset ovat vielä leikkimässä, leikkejä pitää lopetella ja kysellä miten synttärit meni. Että ei ne lapset ole sillä sekunnilla pihalla, vaikka kaikki tulisi hakemaan just klo 19. Varmaan menisi silti sinne puoli kasiin ennen kuin homma on selvä.
Eli ap ei nyt vaan laita synttäreitä sellaiseen aikaan, että vieraiden lähtemisestä tulee stressi.
Vai kannattaako ollenkaan, jos on kiiretta ja tärkeää menoa?