8kk vauvan soseet. onko ok paistaa jauheliha?
paistoin eilen perheelle jauhelihaa, otin osan talteen ja sauvasekoittimella soseutin. nyt tuli mieleen että olisko pitänyt keittää liha vai voiko antaa paistettua?
ja sitten survoin makaronia + vettä. on varmaan ihan ok antaa sitäkin vauvalle?
voiko makaronimössön pakastaa?
Kommentit (4)
Kyllähän tietysti VOI paistaa. Mutta parempi vauvan ruoansulatukselle olisi keitetty liha. Paistaminen on aika raskas valmistustapa.
Ja toisekseen jauhelihassa on kyllä aika paljon kaikkia roiskeita mukana. Vauvalle kun tekee soseita, kannattaisi ostaa pieni pala sisä- tai ulkofilettä suoraan tiskiltä. Ei tule kalliiksi, koska vauvan tarvitsema proteiinimäärä on niin pieni, mutta on huomattavasti jauhelihaa parempi vaihtoehto.
Harva söisi jauhelihaa, jos oikeasti tietäisi mitä kaikkea siihen jauhetaan mukaan...
Ei tosiaan mitään marketin jauhelihaa...
Ostan lihan luomuna ja katson itse aina, että on hyvä pala. Kunnon filettä pitää olla. Keitän tai kypsennän uunissa ja jauhan itse.
Varmasti vauva pysyy hengissä vaikka HK:n sinisellä, mutta jokainen tyylillään :)
Paistijauhelihaa olen antanut.
Mutta kai sinä ap muutakin annat kuin jauhelihaa ja makaroonia?!
Tein samaa ruokaa kuin muillekin. Otin osan ilman suolaa ja mausteita ja soseutin vauvalle. Pakastinkin vaikka mitä.