Tytär olisi päässyt kuuteen paikkaan kesätöihin!
Joten ei oikein nyt minuun uppoa nämä väitteet että töitä ei ole. Ja puhun nyt 20v opiskelijasta, alaikäisillä varmasti on se tilanne että niitä kesätöitä ei ole.
Kaksi paikkaa oli lehtimyyjän paikkoja, yksi kukkamyyjän paikka, yksi hotellisiivojan paikka, yksi kaupan kassalle ja lopulta se jonka hän otti on toimistotyötä.
Hakemuksia hän jätti kymmeniä, kaikkiin mahdollisiin mitä löysi netistä. Ja olisi ollut valmis ottamaan näistä minkä paikan tahansa, myös tuon paljon parjatun lehtimyyjän. Siivousfirmasta oli sanottu että heillä on huutava pula työntekijöistä, ja sanoivat että sanaa voi levittää eteenpäin että heillä olisi töitä.
Mikään paikka ei ole suhteilla ollut tarjolla, vaan hänellä on ensimmäinen vuosi opiskelua takana vieraassa kaupungissa.
Töitä tuntuu löytyvän aktiiviselle hakijalle.
Kommentit (80)
ja monessa paikassa kun meni käymään kehotettiin laittamaan hakemus sähköpostiin,kellään ei ollut aikaa tavata ja jutella. Tai sitten haki vallan vääristä paikoista.
mutta se on aina pois niiltä jotka eivät onnistu.
Sitäpaitsi on se kiva kun voi sanoa kesätyötä hakiessa, että on ollut mansikanpoimijana, hevosenhoitajana, lastenhoitajana, siivoojana..ja jokaisesta saa suositukset. Puhelinnumerot ovat mukana!
Arvatkaapa miten rekrytoija suhtautuu ainakin pikkufirmoissa??? Tämä on sitten omien lasteni kokemus työtä hakiessa lukio/opiskeluaikana. AINA ovat saaneet työtä hyvin nopsasti pikkukaupungissa ja pääkaupunkiseudulla!
Viimeksi nuori meni ohi koko jonon hakiessaan vakipaikkaa jos teki päätöksen heti!!! Varmasti oli papereiden perusteella parempia hakijoita mutta se on se olemus/siisteys/silmiin katsominen sekä sopivien kysymysten teko eli kiinnostus siitä työstä.
Jo kotona ollaan näistä asioista puhuttu paljon ja avitettu jälkikasvua onnistumaan!
nuo kommentit: meidän 16v on laittanut hakemuksia moneen paikkaan....
ARG! Laittakaa hakemuksia sataan paikkaan, mutta ennenkaikkea kierrelkää!! Ei voi sanoa kierrelleensä, jos on yhtenä/ parina päivänä käynyt kysymässä paikan päältä töitä. Pitää ihan oikeasti nähdä vaivaa!!!!
nuo kommentit: meidän 16v on laittanut hakemuksia moneen paikkaan....
ARG! Laittakaa hakemuksia sataan paikkaan, mutta ennenkaikkea kierrelkää!! Ei voi sanoa kierrelleensä, jos on yhtenä/ parina päivänä käynyt kysymässä paikan päältä töitä. Pitää ihan oikeasti nähdä vaivaa!!!!
Mikään ei sulle riitä. Jos laittaa hakemuksen kaikkiin kaupunkinsa sopiviin paikkoihin ja sen lisäksi käy niissä mihin pääsee käymään ja ei kuitenkaan tapaa siellä ketään kun ei siellä ole mitään vastaanottoa, niin eikö se muka riitä aktiivisuudeksi?!
Eihän kyseessä ole kuin työpaikka, kesätyöpaikka. Moni ei puolisoaankaan valitse ja yritä samalla innolla ja vaivalla vaikka se olisi paljon tärkeämpää.
Poikani haki 18-vuotiaana myös kymmeniin paikkoihin huvipuistolaitteen käyttäjästä pieneläintilalle, sairaalasiivouksesta puutarhatöihin eikä päässyt mihinkään! (Helsinki)
Nyt olisi saanut töitä sairaalasta "suhteilla", mutta intti sotki kuviot.
Lahjakas, sosiaalisesti miellyttävä ja komea poika, vaikka en katsoisi äidin silmin.
tämä mun esimerkki on Tampereelta.
Mutta en usko, että monellakaan on yhtä hyvää tuuria, ihan faktaa on, että moni nuori jää ilman kesätyöpaikkaa, vaikka olisi moneen hakenut, olisi halukas, kyvykäs tms.
Joten ei oikein nyt minuun uppoa nämä väitteet että töitä ei ole. Ja puhun nyt 20v opiskelijasta, alaikäisillä varmasti on se tilanne että niitä kesätöitä ei ole.
Kaksi paikkaa oli lehtimyyjän paikkoja, yksi kukkamyyjän paikka, yksi hotellisiivojan paikka, yksi kaupan kassalle ja lopulta se jonka hän otti on toimistotyötä.
Hakemuksia hän jätti kymmeniä, kaikkiin mahdollisiin mitä löysi netistä. Ja olisi ollut valmis ottamaan näistä minkä paikan tahansa, myös tuon paljon parjatun lehtimyyjän. Siivousfirmasta oli sanottu että heillä on huutava pula työntekijöistä, ja sanoivat että sanaa voi levittää eteenpäin että heillä olisi töitä.
Mikään paikka ei ole suhteilla ollut tarjolla, vaan hänellä on ensimmäinen vuosi opiskelua takana vieraassa kaupungissa.
Töitä tuntuu löytyvän aktiiviselle hakijalle.
Hänkin haki kyllä varmaan vähintään 30 paikkaan ja kävi itse paikan päällä monessa yrityksessä. Juu ja kyllä niitä töitä on sekä nuorille että vanhoille, tiedän kun olen itse siinä asemassa että rekrytoin kesätyöntekijöitä. Moni opiskelija ei vain halua tehdä työtä koko kesää, eikä se ole hyvä ratkaisu työnantajalle: just kun on saatu tyyppi oppimaan hommiin, se lopettaakin työt.
Meidänkin lapset ovat saaneet aina työpaikan kun sitä ovat halunneet ja ihan itse hakeutumalla. Vanhin esim. oli ensin TET-duunissa harrastukseensa liittyvässä työpaikassa ja se poiki ensin kesätöitä ja sitten osa-aikaista opintojen ohessa tehtävää työtä.
Mitään ei opetettu, kaikki piti osata samantien. Kukaan ei ohjannut tai neuvonut muuta kuin sen, mistä saa avaimen ja missä ovat välineet.
Edes toimistosiivous ei nykyisin ole samanlaista kuin kotisiivous, joten turha vastata, että jos ei ole kotona opetettu siivoamaan, niin eihän sitä osaa. Harvassa kodissa siivous tehdään minuuttiaikataululla.
Poikani haki 18-vuotiaana myös kymmeniin paikkoihin huvipuistolaitteen käyttäjästä pieneläintilalle, sairaalasiivouksesta puutarhatöihin eikä päässyt mihinkään! (Helsinki)
Nyt olisi saanut töitä sairaalasta "suhteilla", mutta intti sotki kuviot.
Lahjakas, sosiaalisesti miellyttävä ja komea poika, vaikka en katsoisi äidin silmin.
meidän 18-v puolestaan muuttaa kesäksi sukulaisiin asumaan ja kesätöihin Helsinkiin eli kyllä siellä työpaikkoja vapaana on! Halusi just sen paikan kun siitä saa hyvää palkkaa 2-vuorotyössä.
Mun poika sai yhdestä paikasta, vaikka hakemuksia laittoi varmaan 50. Hyvä, että edes jostakin tärppäsi. 20-vuotias tyttö ei ole saanut muuta kuin osa-aikatyötä. Parempi sekin kuin ei mitään. Hänkin on laittanut useita kymmeniä hakemuksia.
pienessä firmassa, jossa liikevaihto 11 milj. euron luokkaa. Saa hyvää työkokemusta ennen armeijaanlähtöä. Vähän siellä ihmeteltiin, että mikä finninaama tulee pomottamaan, mutta kivasti on mennyt.
nuoret saavat kesätyön, yleensä jopa monta valittavaksi. Laiskat plösöt, jotka eivät edes kouluaan tai opintojaan hoida, eivät saa työtä mutta jaksavat ihmetellä ja päivitellä sitä kaikenmaailman keskustelupalstoilla sen sijaan että kiertelisivät kysymässä onko työtä tarjolla. Multa ei heru yhtään sympatiaa nirppanokkaisille ja laiskoille nuorille!
saa myydä sitten tupakkaa, veikkausta ja kaljaa.
Puhelinmyyntiin ei kannata edes mennä, tuhlaa kesäloman eikä kuitenkaan mitään makseta.
en kyllä saanut aikoinani töitä 18 vuotiaana!
Kävin siivousfirmoissakin jättämässä hakemuksen paikan päälle eikä mitään kuulunut jälkeenpäin.
Lisäksi soitin paikkaan, jossa olin edellisenä kesänä ollut harjoittelussa ja saanut kehuja. Ei kuulemma oteta, kun on noita valmistuneitakin tulossa.
Kyllä todella vaikeaa oli. Arvonnan kautta sitten sain paikan, muuten ei olisi onnistunut.
Ihan oikeasti surin tuon 18v-helsinkiläispoikani kanssa yhdessä sitä, että mikään ei tärpännyt. Hän ei ole laiska plösö, ei. Inhottavasti sanottu.
Onneksi on nyt se intti ja sen jälkeen toivottavsti jatko-opinnot odottamassa, sen myötä myöskin se työ sairaalassa yhä.
aloittajankin tyttö valitsi sisäsiistin plösötyön. Pääsee sitten nettiin surffaileen.
Itse olen pienyrittäjä ja saan soittoja: Eija moi, olen harjoittelemassa kotisivujen tekemistä Lahdessa. Tarviitko kotisivut, tekisin ne edullisesti! Daadaa!
Jussi moi, etsin harjoittelupaikkaa pääseekö sinne! Tarviin 3kk! Daadaa!
Onko nämä nyt niitä, jotka sanoo lahettelevänsä/soittavansa kymmeniin paikkoihin? Näillä taidoilla saavat soittaa luultavasti loppuelämänsä!