Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minun todella mentävä kuntouttavaan työtoimintaan tässä tapauksessa?

Vierailija
11.04.2012 |

Meillä on kolme lasta 6v (eskarilainen), 2v ja 11,5kk. Tämän hetkinen tilanteemme on sellainen, että mies on töissä, mutta hänellä ei ole vakituinen työ vaan on kyllä samassa paikassa töissä, mutta vaihtelevasti 1-3viikkoa kuukaudesta. Eli tekee sijaisuuksia plus on jos tarvitaan lisätyöntekijää, jotta joku saadaan ajallaan valmiiksi. Minun työpaikkani meni konkurssiin viimeisimmän raskauteni ollessa puolivälissä ja olin äippälomalla ja nyt sitten parisen kuukautta ollut työtön kun vanhempainvapaa loppui. Töitä olen etsinyt, mutta ei ole löytynyt. Sijaistamassa olen ollut nyt tässä parin kk aikana yhteensä 6päivää ja sijaisuuksia on luultavasti jatkossakin aina välillä tarjolla. Lapset ovat olleet töideni aikana joko isänsä kanssa tai sitten isovanhemmilla.

Nyt sitten kävin aktivointisuunnitelmassa vai mikähän sen nimi oli ja he sanoivat, että minun pitäisi mennä töihin työmarkkinatuella plus sitten se ylläpitokorvaus. Ei kauheasti inspirois, kun nuorin on vielä tosi pieni. Sijaisuuksia tekisin kyllä, koska siitä saa paljon enemmän mitä tuosta, jossa ollaan ylläpitokorvauksella. Lapset pitäis laittaa hoitoon ja se mitä tuosta tulis plussaa menis hoitomaksuihin ja työmatkoihini.

Mietin, että pitäiskö jäädä sitten vaan hoitovapaalle, jolloin välttäisin tuon ja silti etsiskellä töitä. Meidän isovanhemmat pystyy pitämään lapsia muutaman kerran kuussa, mutta ei joka päivä ja kun mieskin on välillä töissä ja jos on oikeen kiirettä niin tekee jopa tuplavuoroja. Minun pitäis siis olla töissä se 8h kuulemma päivässä ja tuohon vielä matkat päälle ni se on puoltuntia suuntaansa.

Jos en taas mene tuohon, niin sitten se on 3kk karenssi edessä...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pitkään työttömänä olleille tarkoitettu elämänhallintaa tukeva palvelu. Työpäiviäkin voi viikossa olla 1-5. Harvoin ktt:ssä ollaan sen kuntoisia, että pystytään täyteen työviikkoon. Työtuntejakin on vähemmän.

Muita työmarkkinatuki+ylläpito toimenpiteitä on työelämävalmennus, työharjoittelu tai työkokeilu, joita olisin kuvitellut sinun kohdallasi ensin tarjottavan

Vierailija
22/27 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole 8 tunnin päivät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää elämään kotihoidontuella, jos et kerran halua laittaa pienintä hoitoon? Mikä pakko on mennä töihin?

Vierailija
24/27 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikossa ja 4 tuntia.

Se on minimi eikä sun edes tarvitse suostua enempään, jos et itse halua.

Vierailija
25/27 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ensimmäisenä päivänä. Kerroin kyllä, että jos minun pitää alottaa tuo toiminta, niin taloutemme menee entistä tiukemmalle, koska lapset on laitettava hoitoon jne. Tätä ei juuri otettu kuuleviin korviin tai kommentoitu mitään, todettiin vaan tyyliin voivoi.

Joo, aktivointisuunnitelma se tais olla.

Ja voinko nyt vielä jäädä hoitovapaalle vai onko tässä vaiheessa vain pakko mennä töihin kuntouttavaan työtoimintaan.

ap

Allekirjoititko siis jonkin paperin? Valitettavasti se on sitova suunnitelma, joten jos et aloita kuntouttavaa työtoimintaa, menetät työmarkkinatuen. Kerroitko siellä vaikeuksistasi sen suunnitelman tekovaiheessa? Ikävä kyllä, siellä on nähty asia niin, että laitat lapset hoitoon ja aloitat sen kuntouttavan.

Vierailija
26/27 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se jäi mieleen. Minulle kuitenkin sanottiin, että se on 5päivää viikossa ja 8h päivässä eikä kerrottu, että olisi vaihtoehtoja valita työpäivien määrästä.

ap

Se on pitkään työttömänä olleille tarkoitettu elämänhallintaa tukeva palvelu. Työpäiviäkin voi viikossa olla 1-5. Harvoin ktt:ssä ollaan sen kuntoisia, että pystytään täyteen työviikkoon. Työtuntejakin on vähemmän.

Muita työmarkkinatuki+ylläpito toimenpiteitä on työelämävalmennus, työharjoittelu tai työkokeilu, joita olisin kuvitellut sinun kohdallasi ensin tarjottavan

Vierailija
27/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tänään sain soiton, että tästä eteenpäin neljä viikkoa olisi töitä tarjolla 2-3päivänä viikossa.

Kiitos vielä kaikille vastauksista. Jään sille hoitovapaalle ja teen noita sijaisuuksia aina kun vaan on ja tietysti samalla haen vakituista paikkaa.

ap

Jos rehellisiä ollaan, niin 6 työpäivää n. 40 mahdollisesta työpäivästä ei ole yhtään mitään.

Kesäkuuhun on vielä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme