Punktio ja siirto viikolla 46
Tämä toinen ivf-hoitomme, tiistaina oli punkio ja tänään siirrettiin 2
8-soluista alkiota. Lääkärin mielestä oli perusteltua siirtää kaksi alkiota, koska viime yrityksesssämme siirrettiin 8-soluinen ja 6-soluinen ja eivätkä kiinnittyneet.
Mitään ei jäänyt pakkaseen, mutta ei ole väliäkään kunhan nämä kiinnttyisivät ja lähtisivät kasvamaan :-)
29.11 on raskaustesti! Jännittää, mutta on kuitenkin levollinen olo...
Onko muita samassa rytmissä eteneviä?
Kommentit (39)
Mulla oli punktio ti 15.11.ja siirto pe 18.11.
Kaksi siirrettiin ja kuusi pakkaseen. Yksi oli väsähtänyt alkumetreillä! :)
Meillä toinen IVF.
Olin tosi kipeä punktion jälkeen pari päivää, vieläkin nippailee.
Nyt jännitetään miehen kanssa kuinkas käy, testi 2.12.
Varmaan testailen jo pari pv aikaisemmin.....
Monta pettymystä jo takana kaikkine hoitoineen ja PASseineen.
Mulle lääkäri sano,i että maanantaina olisi se päivä kun kiinnittyminen pitäisi tapahtua.
Kuvittelen siis jo tiistaina olevani raskaana ja voin pahoin.... :)
Tuo top-luokka ainakin meidän lääkärin mukaan tarkoittaa 4 päivän viljelyn jälkeen 8-soluisia alkioita, olivat olleet ärhäköitä jakaantumaan ;-)
Lääkäri oli hyvin toiveikas...
Hienoa kun saitte pakkaseen alkioita, mulla tosiaan toinen hoito, eikä kummastakaan mitään pakastettavaa!
Ensimmäinen IVF-hoito oli kohdallani helppo, mutta tästä toisesta ei hyvällä tahdollakaan voi sitä sanoa, paha olo oli lähes joka päiväinen kaveri, lisäksi piikitys oli puolet hankalampaa kun ei ollut kynämuodossa lääkettä tarjolla vaan piti pulata neulojen, ruiskujen ja ampuleiden kanssa. Mutta tietty kaikki tietty sen arvoista jos tulosta tulee ;-)
Mulla oli just toisin päin, ensin sähläsin neulojen ja ampullien kans ja nyt oli kynä. Tosi helppoa...
No nyt vaan ootellaan tulosta.
Millonkas te testailette?
Mulle sanottiin että 2.12. (14pv siirrosta).
Saatiin muuten kuva (ultra) mukaan kun siirto oli tehty.
Ainakin jotain sinne laitettiin :) 8-soluisia 2kpl....
Jospa nyt....
Piinailuja!
lasketaan hedelmöittymispäivästä=punktiopäivä eli meillä testi tiistaina 29.11 (siis labrassa tehtävä veritesti)
voisin vaan nukkua koko ajan, työnteko vaan haittaa unia ;-)
Viikko enää niin vastaus moniin kysymyksiin saatu!
Kyllä tässä pikku hiljaa alkaa jännittämään. Vaikka kuinka oon yrittänyt vannoa itteleni että yritä pitää pää ehjänä. Muo kanssa väsyttää, mutta mulla tekee toi ainainen pimeys sen. Rinnat pikkasen nippailee aika ajoin ja vatsassa tuntuu myös nippailuja. Ja sit, mä oon ruvennu saamaan näppyjä! Yleensä normaalisti mulle tulee näpyt vasta samaan aikaan kun menkatkin. Mites teillä? Nyt voimia!
Just, kamala väsy koko ajan...varmaan tää pimeys.
Mua pissataa koko ajan ja nippailee alaamasua, varsinkin yöllä kun käännyn sängyssä...oikeastaan sattuu, viiltävä kipu!!!????
Tänä aamuna tuli sitten kuumia aaltoja!!!!!!!!!!!!!
Niitä tulee mulle aina ENNEN MENKKOJA! Voi paska!
Mulla nenä tukossa ja kuivuu. rinnat aristaa, mutta luget aiheuttaa kaikki nää.
Mä testaan perjantaina 2.12. Toivotaan että kaikki plussataan!
tuotetta ;-)
Ei vaan luget aiheuttaa oireet, eli en vielä odottele liikoja!
Mulla rinnat turvonneet ja arat ja nippailee vatsassa.
Pimeys varmaan väsymyksen syynä, liekö noiden rankkojen hoitojen takia aika masis olo, vaikka ei mitään syytä.
Mulle on tehtiin edellinen hoito elokuussa ja nyt siis toinen menossa.
Tietty kaikki plussataan :-) ja muistakaa tytöt vielä ei heitetä toivoa, ei raskaana oleminen välttämättä tunnu aluksi millekään ;-)
mun paino nousee!
Kerääkö Luget nestettä? Yritän syödä kevyesti. Nesteet poistuu kyllä luonnollisestikin, juoksen pissalla tunnin välein.
Mun masua nippailee alhaalta.... mies on niin toiveikas
Luulen, että piikitykset ja punktio siellä vielä nipistelee.
Vielä viikko piiinaa.
Mulla oli viime yönä ihan sama juttu! Heräsin t-paita ihan märkänä! Ja yleensä tää on merkki kk:sta mulla. Tosin en hikoile ihan samassa määrin kun viime yönä! Mulla on ollu mieli tosi maassa tästä. Aatelin heti että pieleen on menny tämä yritys.
Tosin tänään on eka päivä kun kroppa tuntuu ' normaalilta' . Ei ole todellakaan enään yhtään turvonnu olo. Mä olen ainakin tähän asti kitannu tota vettä sen reilu pari litraa, ku mulla oli vähän lievä hyper vaara. Oisiko toi hikoilu voinnu olla sitä että nestettä on ollu kertyneennä aika lailla?
Ei mulla ainakaan vielä tunnu että menkat alkaa (kop kop) mut saa nyt nähdä pääsekö testiin saakka ollenkaan?
Kuumia aaltoja ja hiki valuu...luin jostain,että luget kerää nesteitä ja mäkin juon tosi paljon vettä, voi olla sitäkin. jostainhan ne ulos tulee, tosin pissaan koko ajan, mut paino nousee.?
Mulla aamun ollu ihme " kuplia" ihan alamasussa. Juoksen vessassa
kyttäämässä onko vuotoa...Hullua!
Näppylöitä nenän ympärillä ja iho kiristää ja kuumottaa, Hormoonit hyrrää! Tosin hikoilu ja kuumotus (menkkaoireita) liittyy raskauteenkin! Nimittäin aineenvaihdunta muuttuu heti alkuraskaudessa.
Voi niin toivon meille plussaa, eilen itkeä pillitin miehelle. Mies vaan sanoi että surraan sitten jos testi miinusta. Miehet on niin Cool.
Kyllä masentaa jo etukäteen, kaikki mikä viittaa menkkojen alkuun saa mielen matalaksi.
Tsemppiä!
Moikka! Olen nyt kanssa kuullut että luget voi voi aiheuttaa noita oireita kanssa. Toivottavasti olisi jotain muuta kuin menkka oireita. Sillä olin eilen tosiaan NIIN maassa siitä kammosta hikoilusta. Olen jotenkin yliherkkä nyt kaikelle menkkoihin liittyvälle! Mut täytyy nyt vaan yrittää ottaa yhtä coolisti kuin nuo miehet;-). Mun mies meinaan sano kans että ei sulla vielä sitä negaa ole ja sit jos pieleen menee, niin onhan meillä pakkasessa vielä jonnin verran! Noh, tavallaan noi miehet on ihan oikeassa. Turhaan sitä hätäilee etukäteen.. Mut sitä kun yrittää laittaa ittensä likoon 100% niin kyllä se pienikin " paha" harmittaa.
Mut kyllä me tästä tsempataan! Pitää juoda paljon erikeepperiä;-)
Ja paljon plussa säteitä ++++++++++++++++++++++++++
vaikka välistä tuntuu, että pahat ajatukset valtaa mielen, ei anneta niiden masentaa, niin kauan kun ei menkoista ole todistetta pidetään toivoa yllä. Totta, nuo miehet osaavat ottaa tämän paljon fiksummin, ehkä juuri siksi, että kuitenkin tuntemukset ovat naisilla ;-) ihan konkreettisia ja sitä koko ajan halusi tai ei kuulostelee miltä kropassa tuntuu!
Nukuin viime yönä vaatimattomat 15 tuntia, voin sanoa siis, että väsy on kova edelleen! Ehkä ilmakin tekee sen, ulkona on niin ankeeta.
Koetan tässä vähän siivoilla, niin saan ajatukset pois masusta!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Joo oireita on, mut luget jyllää...
Vielä viikon piinailen, testi pe aamuna.
jännitän kaikkien meidän puolesta ja toivon todellakin ++++++++++++
Mieliala vaihtelee aaltoina, masentaa, mutta taas joku pieni asia saa toivon palaamaan.
Yritän duunissa pakertaa, väsyttää ja ajatukset ihan jossain muualla kuin työssä (salaa surffaan täälläkin)!
eilisestä asti nippaillut masusta ihan samalla tavalla kuin ennen menkkoja :-(
Mitään vuotoa ei ole ilmennyt vielä, vaan ei kyllä ilmennyt edelliselläkään kerralla, luget piti vuodon poissa tasan niin kauan kun niitä käytti...
Taidan huomenna käydä testissä, lääkäri sanoi, että voi mennä joko ma tai ti. En jaksa odottaa tiistaihin, eikä kannatakkaan jos ei ole tärpännyt sillä siinä tapuksessa mega-mekat tiedossa!
Mulla on kans vähän mahakipuiluja. Ja ottaa tosta vasemmasta munasarjan kohdilta. Vähän selästä ja kohdussa tuntunut sellaisi nippailuja. Ja ruoka ei ole maistunut nyt pariin päivää. Et nää oireet voi viitata niin menkkoihin kun vaan voi, mut koska ei vielä ole mitää vuotoja niin ei kai voi ku odottaa. Mulla on testaus vasta keskiviikkona. Siis ihan verikoe. Muo pelottaa nyt jo kamalasti koska pelkään menkkoja niin älyttömästi(endotar kun olen). On nää piinapäivät kyllä niin nimensä veroisia..Huh!
pp11.
Huomenet!
Mulla pientä vuotoa, paperiin jää....
Eilen alkoi PP9, menkkojen aika ei ihan vielä.
Voisko yhdyntä aiheuttaa vuodon? Sattui vähän ja jälkeenpäin kipuja oikealla. Limakalvot jotenkin tuntuu kipeiltä.
Soittelen ip klinikalle ja kyselen, voisinkohan jo testaillakin tänään.
Jännitän teidänkin puolesta!
Ilmoitelkaa kun tuloksia tiedätte, pidän varpaatkin pystyssä.
Mulla olisi testi vasta pe. En kyllä jaksa odottaa...
kävin aaamulla veritestissä, vaikka olen melko varma tuloksesta, vuotoa ei ole, mutta melko varma kun luget lopettaa niin vuoto alkaa
:-(
Moi, mulla oli kanssa viikolla 46, maanantaina oli punktio ja keskiviikkona siirto. Meillä menossa vasta ensimmäinen IVF hoito. Meillä hedelmöittyi 20 munasolusta 12, ja niistä 6 oli kuulemma aivan top luokaa. Tosin jäi siinä sekavassa tilassa kysymättä mitä toi top tarkoittaa oikeasti?Ja pakkaseen siirron jälkeen jäi 11. Eli meillä oli aika vyvä onni tässä mielessä. Mulle siirrettiin niistä 6sta topista yksi erittäin ärhäkkä yksilö. Tosin mulla on vasta r-testi 30.11 jos sinne saakka päästään. Nyt pidän sulle hyper tuplasti peukkuja!