Voiko ihminen elää oikeasti 1200 kalorilla per päivä?
Siis ihan aina? Ei nyt raskaana, mut muuten.
Kommentit (29)
tuolla kalorimäärällä onnistuin laihduttamaan itseni hoikaksi, ja sittemmin olen pysynyt hoikkana tuolla kalorimäärällä, eli vastaan, että voi ja ihan hyvin.
tällainen 40 v toimistotyötä tekevä nainen, joka ei harrasta hikiliikuntaa vaan keskustelukävelyä kaverin kanssa ei enää kuluta enempää.
Itse olen 38-vuotias ei mitään liikuntaa harrastava, toimistotyötä tekevä nainen ja päivän kulutus on siinä 1800 kcal. Sellaisella syömisellä painoni pysyy nykyisessä 52 kilossa laskematta tai nousematta. 1200 kcalilla laihtuisin taatusti ihan nälkämaan lapseksi :-o
Monipuoliseen syömiseen, tarvitaan kaikkia ravintoaineita, eli hiilihydraatteja, rasvaa, proteiinia, vitamiineja ja kivennäisaineita, joita saa lihasta, kanasta, kalasta, leivästä, riisistä, pastasta, perunasta, porkkanoista ja muista juureksista, maidosta, juustosta, jogurttista, viilista, hedelmistä ja kasviksista.
Näissä missään ei ole satoja kaloreita, joten ihan helposti elää.
Oikein hyvin tuolla määrällä elämään, jaksan oikein hyvin fyysistäkin hommaa ja olen pirteä kun syön terveellisesti.
Mutta en voisi oikeasti kovinkaan kauaa olla noilla kaloreilla, koska laihtuisin johonkin 28kg:hen....
tällainen 40 v toimistotyötä tekevä nainen, joka ei harrasta hikiliikuntaa vaan keskustelukävelyä kaverin kanssa ei enää kuluta enempää.
Sama juttu, kyllä voi elää ja on pakko, jos ei aio lihoa.
kalorit maks. 1 500 normaalina päivänä, usein varmaankin 1 200 luokkaa (en nyt varsinaisesti laske mutta mututuntumalla. Toki välillä menee enemmänkin.
Liikuntaakin harrastan, juoksua/hölkkää 4 krt viikossa normaalisti.
Kalorit jää aika vähiin, kun syö vain 3 krt päivässä, aamupala suht myöhään, lounas alkuiltapäivästä ja iltatee. Ei välipaloja.
Niin, elän ihan hyvin näin :)
Yleensä syön päivän aikana n.1200-1300 kalorin verran ja kulutan siitä liikunnalla 300-500 kaloria.
Hemmetin pcos!
T:160cm/70kg
niin lihon. Yleensä yritän pitää 1100:ssa ja hyvin hitaasti on tullut painon suhteen edistystä.
Ei se kyllä hirveän kivaa ole kun joutuu miettimään niin tarkkaan että saako vitamiineja ja varsinkin saako hyviä rasvoja tarpeeksi ettei iho kuivuisi.
En ymmärrä, että miten joidenkin kulutus on sen 1800 kaloria, siinähän laihtuisi ihan kevyesti jo.