Virpomaan lähtenyt lapseni sai suklaata jolle hän on PAHASTI allerginen :(
Hienostipa meni sitten pikkuneidin pääsiäinen päivystyksessä ja sairaalassa vakavan allergisen reaktion takia.
Syynä oli suklaa jonka hän oli saanut virpoessaan. Kyseessä oli Virvon Varvon Nougat suklaa.
Ei sitten tullut karkinjakajilla mieleen kysyä lapsilta että onko joku kenties ALLERGINEN jollekin! Pieni lapsihan sitä ei itse ymmärrä selittää, ajattelee vaan että kun aikuiselta sen karkin saa, niin hän voi myös syödä sen.
Eli kiitos vaan paljon Nastolan Niinitiellä asuvalle nuorehkolle pariskunnalle.. Asia ei jää tähän, tulen olemaan teihin yhteydessä.
Kommentit (45)
Lukematta muuta ketjua:
minun "pahasti allerginen" lapseni virpoo vain isomman sisaruksen / vanhemman seurassa. Lisäksi tietää vallan hyvin, ettei syö mitään ilman että sen ainesosat tarkistetaa. Sai useampaakin karkkia, joita ei voi syödä, mutta on tottunut vaihtamaan ne isompisen sisarusten kanssa.
Jos olet tosissasi, niin on asenteen tarkistuksen aika. Sinä olet vastuussa lapsesi syömisistä tuon tyyppisissä tilanteissa. Ja kasvaessaan lapsesi itse. Jos on vakavasti allerginen jollekin asialle, on opittava tarkistamaan, mitä syö. Ja jätettävä syömättä, jos ei ole varma.
Lisäksi en tosiaan ymmärrä, miten saatoit päästää ns pienen lapsen virpomaan yksinään...
Mutta vastataan nyt, koska omat lapseni ovat pahasti allergisia. Silti en kysynyt yhdeltäkään meillä käyneeltä virpojalta allergioista, annoin lasten itse ottaa haluamansa namun.
Ei KUKAAN pahasti allergisen lapsen äiti oleta, että vieraat ihmiset huomioisi lasten allergioita virpomisreissuilla. Me tiedetään, että on riittävän vaikeaa tutuillekin välttää tarjoiluissaan niitä allergisoivia osia. Tai uskoa, että muutkin ainekset kuin kala voi allergisoida hajun välityksellä...
Ei KUKAAN pahasti allergisen lapsen äiti oleta, että vieraat ihmiset huomioisi lasten allergioita virpomisreissuilla. Me tiedetään, että on riittävän vaikeaa tutuillekin välttää tarjoiluissaan niitä allergisoivia osia. Tai uskoa, että muutkin ainekset kuin kala voi allergisoida hajun välityksellä...
Naulan kantaan.
t. 45
Mitä sinä päästät muksun yksin virpomaan jos on kerran noin paha allergia.
Tämä on taas varmaan provo, tai sitten ap:lla viiraa päässä ja pahasti. Pitäisikö sitä laittaa portille lappu, että vai täysin terveet lapset saavat tulla virpomaan.
Kyllä sinä olet harvinaisen huono vanhempi, kun et edes tuon vertaa viitsi lapsesi terveyden perään katsoa. Pässi.