Virpomaan lähtenyt lapseni sai suklaata jolle hän on PAHASTI allerginen :(
Hienostipa meni sitten pikkuneidin pääsiäinen päivystyksessä ja sairaalassa vakavan allergisen reaktion takia.
Syynä oli suklaa jonka hän oli saanut virpoessaan. Kyseessä oli Virvon Varvon Nougat suklaa.
Ei sitten tullut karkinjakajilla mieleen kysyä lapsilta että onko joku kenties ALLERGINEN jollekin! Pieni lapsihan sitä ei itse ymmärrä selittää, ajattelee vaan että kun aikuiselta sen karkin saa, niin hän voi myös syödä sen.
Eli kiitos vaan paljon Nastolan Niinitiellä asuvalle nuorehkolle pariskunnalle.. Asia ei jää tähän, tulen olemaan teihin yhteydessä.
Kommentit (45)
yksikään äiti ei päästä vakavasti allergista lastaan karkinkerjuuseen! olisit ollut mukana niinkuin meilläpäin tuntui äidit olevan pienten lasten mukana.
Serkuille pidin kyllä sellaisen saarnan asiasta..
kyllä ole tullut mieleenkään kysyä virpojien allergioita, vaikka olen itsekin allergikko ja astmaatikko. Kyllä vastuu on täysin ap:n eikä nuoren parin.
on aina ollut Siwa ja vauvasatanen.
Hienostipa meni sitten pikkuneidin pääsiäinen päivystyksessä ja sairaalassa vakavan allergisen reaktion takia.
Syynä oli suklaa jonka hän oli saanut virpoessaan. Kyseessä oli Virvon Varvon Nougat suklaa.
Ei sitten tullut karkinjakajilla mieleen kysyä lapsilta että onko joku kenties ALLERGINEN jollekin! Pieni lapsihan sitä ei itse ymmärrä selittää, ajattelee vaan että kun aikuiselta sen karkin saa, niin hän voi myös syödä sen.
Eli kiitos vaan paljon Nastolan Niinitiellä asuvalle nuorehkolle pariskunnalle.. Asia ei jää tähän, tulen olemaan teihin yhteydessä.
ettei ymmärrä omaa allergiaansa, ei häntä saa päästää yksin virpomaan, eikä missään nimessä antaa syödä palkkioitaan ennen kuin vanhemmat ovat ne tarkistaneet.
Toivottavasti tämä nuorehko pariskunta ymmärtää tehdä ls-ilmoituksen.
Pitäisit paremmin huolen lapsestasi.
Ai että jos virpojia käy vaikka kymmenen, pitää jokaiselta natiaiselta kysyä onko jollekin aineelle allerginen ja sen jälkeen lekea tuoteselosteet mitä kenellekin saa antaa :) Yhdellä talolla menisi kolme tunti :0)) Mistä teitä älykköjä oikein sikiää. Tämäkin oli varmaan yhteiskunnan vika.
Kyllä meillä lapsi tuo kotiin kaikki virpomisherkut ja minä valvon paljonko syö ja mitä. Jos hän virpomalla saa kolon namia, vetääkö hän naamariinsa matkalla jo koko satsin? Ehkä pitäisi lapsen kanssa tehdä jotain sääntöjä miten virpomisreissu hoidetaan, tai mene itse mukaan. Tosi aikuismaista jättää vastuu lapselle ja vieraille ihmisille lapsen terveydestä (tai serkuille) ja jäädä itse himaan kaivaa nenää :0)) Kaikenlaisia sitä onkin lapsia kasvattamassa :0))) NOLO!
yksikään äiti ei päästä vakavasti allergista lastaan karkinkerjuuseen! olisit ollut mukana niinkuin meilläpäin tuntui äidit olevan pienten lasten mukana.
Hänenkö ne kaikki tuoteselosteet olisi pitänyt lukea ja selvittää. Eivät ne aina niin helppoja juttuja ole aikuisillekaan.
Ei se antajan vika ole, vaikka provo aloitus olisikin..
Keksi ensi kerralla parempi. Ei kukaan allergisen lapsen äiti ole noin tyhmä.
ne asiat, joita pikkuneiti voi/suostuu syömään!
"Meidän prinsessalle saa antaa ainoastaan:
- Von Herztbergin tumma suklaa -munia
- Brunbergin pähkinättömiä tuotteita
- Belgialaisia laatumunia..."
taisin olla allerginen koska kauhia turvotus siitäkin tuli.. JA PITKÄÄN KESTÄVÄ! Lopulta jouduin sitten pariks-kolmeksi päiväksi sairaalaan josta sain helpotusta olooni. Taidankin haastaa munan antajakantajan oikeuteen..
ja monissa suklaissa on varoitusteksti että voivat sisältää pähkinänjämiä, joten jos lapsi on allerginen niin kaikista suklaista täytyy erikseen lukea varoius, enkä itse laittaisi lasta virpomaan jolla allergia ja joka saattaisi saada jotain allergisoivaa. Eivät kaikki voi allergisten varalle varata hedelmäkarkkeja eikä itsellä tulisi mieleenikään kysyä allergioista paitsi ehkä nyt tämän luettuani. Olisi muuten kiinnostavaa tietää, että jos nyt päätit viedä asian eteenpäin niin mitä tähän sanoo ylemmät tahot. Kerro sitten jos jotain asialle teit, että miten kävi. Voidaan sitten jatkossa palauttaa ei toivotut karkit antajilleen ja uhkailla oikeudella.
joko trollaus tai tyhmyys.
Oikeasti toivon, että tämä on trolli. Pelottaa ajatus siitä, että keskuudessamme olisi noin itsekkäitä idiootteja. Hui.
Nastolassa on aina ollut Siwa ja vauvasatanen.
Mulle iski karmea tunne, että olen missannut jotain oleellista 9-vuotisen av-urani aikana!
Onko vauvasatanen jotain naisten kymppiin verrattavaa? Putkikassi?!
Mukana isoveli ja serkut. Serkuille saarna, isoveljellä ei mitään vastuuta...just joo =D
jos vakavasti sairaasta lapsesta vastuullisia ovat serkkulapset ja untemattomat naapurit? Helppo ois ilmo tehä, ei Nastolassa varmaan montaa vastaavaa pääsiäistapahtumaa, ja onhan tuo urpo AP toki sairaalassakin vaahdonnut "vastuuttomista naapureistaan".
palkkioksi porkkanoita.
Ja tietysti kysytään ensin että ettehän vaan ole porkkanoille allergisia.
Kumma juttu muuten, taitaa moni olla niillekin allerginen. On kummasti virpojat vähentyneet viime vuosina meidän ovelta.
Näihin porkkanoihin päädyttiin just siksi, kun niin moni oli allerginen niille suklaamunille mitä me ennen tarjottiin.
Kumma juttu, todella todella herkullisia suklaamunia ostin Lidlistä ja niissä oli joku kumma ainesosa mikä oli aiheuttanut lapsille joitain tasapainohiriöitä ja pahoinvointia...
ainakin meidän lapset virpoi ja sai (ja söi) palkkansa jo pääsiästä edeltävänä sunnuntaina.
Kyllä minun mielestäni nykyaikaisessa yhteyskunnassa pitää AINA kysyä allergioista! Ei voi tulla yllätyksenä että joku voi olla allerginen, kun ovat niin yleisiä.
Enkä muuten itsekään huomannut että noissa Virvon Varvon suklaissa on eri makuja. Törkeää antaa noin epäselvästi tunnistettavia karkkeja.
ekaluokkalaisena on saanut kutsuja synttäreille ties kuinkas ja monta.
ja yllätys vain YHDESSÄ on etukäteen kysytty ja pyydetty ilmoittamaan mahdolliset allergiat!!!!!!!!!!!!!
eli aina olen itse ollut yhteydessä synttärisankarin äitiin ja kysynyt onko heillä eläimiä, jne ja kertonut ruoka-aineet joille lapseni on allerginen ( saa siis jopa anafylaktisenreaktion )
eli ei ihmiset, joiden omat lapset eivät ole allergisia niin tule edes ajatelleeksi et joku voi olla allerginen!!!
ja vieläpä kun lapsi on juhlissa ollut, niin kuitenkaan eivät juhlien järjestäjä vanhemmat ole huolehtineet, että sopivaa evästä olisi edes JOTAKIN !! eli kyllä lapsen on ihan ITSE OPITTAVA SELVITTÄMÄÄN MITÄ SUUHUNSA PISTÄÄ !!!!!!!!
ennenkuin tuon oppii, on pysyttävä KOTONA
TAI MAMMAN ON VIERESSÄ OLTAVA IHAN ITSE VAHTIMASSA !!!!!!!!
joten älä leiki vakavalla asilaa
ja äl provoile!!! saat ihmiset ärsyyntymään allergisia perheitä kohtaan, muutenkin moniallergiset saavat huonoa kohtelua monin paikoin.............
vauvasatasia ja putkikassin.