Virpomaan lähtenyt lapseni sai suklaata jolle hän on PAHASTI allerginen :(
Hienostipa meni sitten pikkuneidin pääsiäinen päivystyksessä ja sairaalassa vakavan allergisen reaktion takia.
Syynä oli suklaa jonka hän oli saanut virpoessaan. Kyseessä oli Virvon Varvon Nougat suklaa.
Ei sitten tullut karkinjakajilla mieleen kysyä lapsilta että onko joku kenties ALLERGINEN jollekin! Pieni lapsihan sitä ei itse ymmärrä selittää, ajattelee vaan että kun aikuiselta sen karkin saa, niin hän voi myös syödä sen.
Eli kiitos vaan paljon Nastolan Niinitiellä asuvalle nuorehkolle pariskunnalle.. Asia ei jää tähän, tulen olemaan teihin yhteydessä.
Kommentit (45)
Kyllä vastuu on ihan sinun, hyvänen aika sentään!
Taidat olla provo, ei kai kukaan lähetä allergista lastan vieraille virpomaan kun ei yhtään voi tietää mitä karkkeja ihmiset antavat.
Meidän moniallerginen tajuaa kyllä itsekin ettei syö mitään palkkoja ennenkuin kotona on varmistettu että ne sopivat. Jos eivät sovi, minä vaihdan tilalle jotain sopivaa ja syön itse ne palkat ;) Palkan antaja ei missään tapauksessa ole vastuussa tuosta vaan sinä allergisen vanhempana.
johan oli provo. Etkö parempaa keksiny?
lapsi sinne suuhun laittaa. Vai oliko lapses niin ahne, että veti suklaat heti oven takana naamaansa? Ja jos on niin pieni, että ei osaa omia allergioitaan varoa, niin sinun olisi pitänyt olla siellä mukana.
mistä tämä nuoripariskunta olisi voinut tietää että tyttärenne on allerginen? Olisit vannottanut lapsellesi ettei niitä lahjoja/munia syödä matkalla ennen kun tulee kotiin,olisit silloin katsonut sen lahjan,tätä nuorta paria et voi syyttää,nyt järki käteen,se oli vaan sattuman kauppaa että tyttäresi oli allerginen. Eri asia jos tämä nuoripariskunta olisi tehnyt sen tahalleen sitten voisitkin mennä raivoamaan,mutta nyt saat syyttää vaan itseäsi,olisi ohjeistanut lastasi tai soittanu etukäteen kyläpaikkoihin että annattee vaan tätät ja tätä sille.
Nyt ryhdistäydy nainen ja lopeta se valittaminen!
Sun on muuten syytä toivoa, että Nastolassa Niinitiellä ei asu yhtään nuorehkoa pariskuntaa kun täällä provoilet tällä lailla. Saattaa tulla seuraamuksia, siis sulle.
joten olisko sun pitänyt kieltää virpomasta tai mennä itse mukaan?
mutta kerron, miten minulle kävi. Ostin pääsiäisruohosuklaita, enkä kiireessä ehtinyt tarkemmin lukea sisällysluetteloa. Ajattelin, että ovat suklaata. Sitten annoin niitä muutamille virpojille, kunnes tulin lukaisseeksi sisällysluettelon ja huomasin, että sisälsivät pienen määrän hasselpähkinää. Tuli paha mieli juuri siitä syystä, että vahingossa annoin sellaista, mikä on joillekin vaarallista. Tahallaan en olisi näin tehnyt. Sitten kyllä ajattelin, että jos minun lapseni olisi allerginen, niin varmasti olisin hyvin tarkkana tälläisessä ja lapsi ei söisi mitään, mistä ei tiedä sisällystä. Kyseisillä virpojilla olivat äidit mukana, joten mielestäni vastuu kuitenkin olisi heillä, jos lapsi suklaita söisi.
Ihan heti tuli tunne että joku keksi tosi hyvän trollin joka menee ainakin osalle läpi heti. :)
tämmöinen voi upota joillekin....
pentunsa kerjuulle vieraiden ihmisten oville. Vaikka provohan tää on. Ei kukaan oikeasti voi olla noin vitun tyhmä?
tämän olisi voinut vaikka uskoakin = D
Kyllä vastuu on ihan sinun, hyvänen aika sentään!
Taidat olla provo, ei kai kukaan lähetä allergista lastan vieraille virpomaan kun ei yhtään voi tietää mitä karkkeja ihmiset antavat.
Jotenkin jo otsikon nähdessäni ajattelin, että provohan se. Miten jotkut jaksaa? Ei vaan tajua miten suurta tyydytystä jotkut voi vähä-älyisestä provoilusta saada.
Kyllä minun mielestäni nykyaikaisessa yhteyskunnassa pitää AINA kysyä allergioista! Ei voi tulla yllätyksenä että joku voi olla allerginen, kun ovat niin yleisiä.
Enkä muuten itsekään huomannut että noissa Virvon Varvon suklaissa on eri makuja. Törkeää antaa noin epäselvästi tunnistettavia karkkeja.
tämän olisi voinut vaikka uskoakin = D
Todella ikävää, että lapsesi sai allergisen reaktion. Jos on kuitenkin jotain vaarallista allergiaa pienellä perheessä niin tee lapselle selväksi, että mitään ei laiteta suuhun (ulkopuoliselta saatua) jos äiti ei ensin tarkasta onko karkissa pähkinää. Tietenkin toinen vaihtoehto on opettaa tyttö sanomaan, että hän on allerginen. Kuitenkin on parempi jos opetat ettei syö jos äiti ei ensin katso, koska esim. monet vanhemmat ihmiset eivät yksinkertaisesti osaa katsoa onko jossain pähkinäjäämiä jos sitä ei kissan kokoisilla kirjaimilla kirjoitettu.
Jos minun lapsellani olisi vakava allergisen reaktion vaara niin en luultavasti laittaisi häntä virpomaan ollenkaan ennen kuin hän osaa itse tarkastaa syömänsä tuotteet.
Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole vakavia allergioita ja moni ei tunne vakavasti allergisia lapsia, joten ei sitä yksinkertaisesti tajua kysyä onko joku allerginen karkille. Muutenkin aina puhutaan miten allergiset lapset opetetaan itse kertomaan allergioistaan ja varmistamaan asia. Sen sijaan, että syödään heti kaikki mitä eteen tulee. Että opeta sille lapselle sellainen ajatustapa, että karkkia ei saa syödä automaattisesti vaikka joltain aikuiselta sen saa. Aikuiset eivät aina tiedä lasten allergioista.
Varsinkaan vanha kansa ei aina edes tajua, että joku jopa voi kuolla allergiseen reaktioon. Lähinnä pitävät allergioita jonain pienenä kutituksena tai ylihuolehtivien vanhempien ruokarajoituksina.
Että älä lähde kalttaamaan ulkopuolisia kun ne eivät sun lapselles mitään pahaa halunneet.
yksikään äiti ei päästä vakavasti allergista lastaan karkinkerjuuseen! olisit ollut mukana niinkuin meilläpäin tuntui äidit olevan pienten lasten mukana.
vaikka tiedän että tämä on provo!!!!
LAITA SILLE KULTAMUSSUKALLESI ENSIKERRALLA LAPPU KAULAAN, ETTÄ MUSSUKKANI HALUAA HYVIÄ PALKINTOJA MIELUITEN RAHANA. OTTAKAA MYÖS HUOMIOON, ETTÄ HÄN EI SAA SYÖDÄ:
- SUKLAATA
- HEDELMIÄ
- MAITOTUOTTEITA
- OIKEASTAAN MITÄÄN, JOTEN VAIN SETELEITÄ KORIIN KIITOS.
LAPSELLISTA PURPUTUSTA, JOS EI ITSE VALVO LASTAAN.
En laittaisi allergista lasta virpomaan. Pitäisikö ihmisillä olla monenlaisia virpomalahjoja ja aina sitten yrittää selvittää, mikä kenellekin sopii?
oletko sä ihan urpo?
Ei ole viattoman pariskunnan syytä. Opeta lapsellesi, ettei saa syödä mitään ilman sinun lupaasi! Yleensä lapset tietävät allergiansa ja osaavat olla varovaisia. Jos sinun lapsesi luottaa noin vieraisiin, on syytä vakavaan keskusteluun!