20-vuotias nuori äiti vastaa kysymyksiinne!
Jos teitä ei kiinnosta, ei tarvitse kysyä eikä vittuilla:)
Kommentit (14)
päin Suomea olet? Täällä toinen 20v odottaja.
Siis juujuu, onhan se uusi juttu myös vanhemmalle äidille kun esikoinen syntyy, mutta sillä vanhemmalla äidillä on niiiiiiiiin paljon enemmän elämänkokemusta..
Halusimme avomieheni kanssa hankkia lapset nuorena, ja nyt oli hyvä ajoitus kun valmistuin koulustakin viime vuonna:) ja asun etelä-suomessa!
Ensimmäinen kysymys:
Mikä on mielestäsi maailmantalouden tila viiden vuoden päästä? Ajattelin ostaa osakkeita, mutta mitä luulet, onko inflaatio niin rajua, että kannattaa mieluummin ostaa osakkeita kuin sääsätää rahat tilille?
Toinen kysymys:
Oletko lesbo ja keinohedelmöityksellä lapsen saanut?
Kolmas kysymys:
Oletko tehnyt päivääkään töitä tai opiskellut mitään?
1. En ehkä uskaltaisi sijoittaa osakkeisiin tällä hetkellä, maailmantalouden tila on aika epävarma. Säästäisin rahat tilillä, ehkä vuoden, parin päästä voisi olla eri tilanne!
2. En ole lesbo, ja lapsi on ihan luonnollisesti saanut alkunsa.
3. Olen opiskellut ammattikoulussa itselleni ammatin, ja olin 2vuotta myös samalla töissä. Ja kun valmistuin tein töitä ennen kun jäin äitiyslomalle.
ja en uskallla sanoa mikä tilanne maailmantaloudella on 5 vuoden päästä, toivottavasti mennään parempaan suuntaan
Siis juujuu, onhan se uusi juttu myös vanhemmalle äidille kun esikoinen syntyy, mutta sillä vanhemmalla äidillä on niiiiiiiiin paljon enemmän elämänkokemusta..
elämänkokemus auttaa lapsen kanssa? Jos elämänkokemuksella nyt tarkoitetaan vaikka että on ehtinyt matkustella, asua eri paikoissa, tehdä paljon töitä ja opiskellut loppuun asti. Miten näistä mikään auttaa lapsenhoidossa? Oikeasti?
Onko lapsen isä/miehesi yhtä nuori? Opiskeleeko hän vai on jo työelämässä?
Oletko tuntenut kauan lapsen isän? Asutteko varmaan yhdessä, aiotteko mennä naimisiin?
Oletko aina halunnut saada lapset nuorena?
Miten sinuun suhtauduttiin odotusaikana (ja nyt lapsen kanssa liikkuessasi)?
Asutteko vuokralla? Miten pärjäätte taloudellisesti?
Avustavatko sinun tai miehesi vanhemmat hankinnoissa tai muuten taloudellisesti? entä käytännön avun saanti, onko "turvaverkot" valmiina?
Millainen olet luonteeltasi? Viihdytkö enemmän kotona vai viikonloppuisin menossa? Oletko omasta mielestäsi kerennyt nauttia vapaista, huolettomista nuoruusvuosista tarpeeksi?
okei eli siis:
Lapsen isä on mua 4 vuotta vanhempi ja on ollut jo monet vuodet työelämässä. Ollaan oltu yli 5 vuotta yhdessä. Ja juu asutaan yhdessä ja naimisiin olisi tarkoitus mennä varmaan parinvuoden sisällä. Olen aina halunnut saada nuorena lapsen ja tosi hyvin on ihmiset suhtautunut odotusaikana ja nyt lapsen kanssa. Asutaan omassa talossa (ts. pankin:D). Taloudellisesti pärjätään hyvin, ei tarvitse kaupassa hintalappuja katsella, mutta ainahan sitä rahaa voisi enemmänkin olla:D. Vanhemmat eivät oikeastaan avusta taloudellisesti muuten kuin silloin tällöin saattaa tuoda vaippapaketteja yms. koska haluavat mielummin ostaa vauvalle jotain hyödyllistä kun turhaa romua. Ja turvaverkot ovat erittäin hyvät, meillä on molempien perheet tässä lähellä, ja jos tarvitsee apua sitä saa, mutta en oikeastaan pyydä usein koska haluan pärjätä itse. en oikein osaa kuvailla luonnettani:D ihan normaali taidan olla, ei ole mitään erityisen vahvaa luonteenpiirrettä. Ja olen kerennyt nauttimaan nuoruudesta, aloitin kaikki hölmöilyt jo 13 vuotiaana ja rauhoituin sitten täysi-ikäisenä ja nykyään en edes käytä alkoholia. Viihdyn kotona ja menoissa minne vauvan kanssa voi mennä ( kauppakeskukset, kavereilla, kerhoissa, )
myyjänä, mutta jatkossa varmaan teen niitä töitä mihin valmistuin. Tai en oikeastaan tiedä mitä haluaisin tehdä, ehkä opiskella?
Kysymyksiä! :)