Pelkopoli, entä jos ei pelko olekaan syy sektioon, minne sitten mennä?
Täytyykö aina esittää pelokasta, jos haluaa sektion? Eikö riitä, että on asian mielessään päättänyt. Onko pakko käydä pelkopolilla?
Kommentit (12)
Suomessa ei ole pakko synnyttää alateitse. Voit vaatia sektion.
Onko vielä mahdollisuutta että pääsisi erikoismaksuluokan potilaana sektioon yksityisen lääkärin kautta? Etsinkö ihan turhaan tällaista lääkäriä, tehdäänkö näitä enää?
Koska selektiiviselle sektiolle ainoa lääketieteellinen peruste on horror partus. Eli pelkopolille ja sanomaan että pelottaa eikä halua keskustella vaan on varma asiasta niin siinä se. Helposti sain.
että olet asian päättänyt. Ei sua kukaan rupea leikkelemään ilman diagnoosia ja päättäminen ei käy diagnoosista.
voi olla sektion haluamiseen kuin pelko? Tiesitkö muuten, että veronmaksajille sektio on huomattavan paljon kalliimpi vaihtoehto, vaikka itse maksaisitkin vain hoitopäivämaksut?
Tiedän että periaatteessa erikoismaksuluokkaa ei ole, mutta neuvolan mukaan näitä edelleen tehtäisiin, en vain tiedä missä sairaaloissa ja kuka.
voi olla sektion haluamiseen kuin pelko? Tiesitkö muuten, että veronmaksajille sektio on huomattavan paljon kalliimpi vaihtoehto, vaikka itse maksaisitkin vain hoitopäivämaksut?
Sektio maksaa noin 600 e enemmän kuin alatiesynnytys. Ei mielestäni kovin huomattava ero. Tieto oli viime vauva-lehdessä.
minkä ei katso olevan tarpeellinen, pelkästään siksi että asiakas vaatii. Mieti mitkä jonot olisi vaikka MRI-kuvauksiin, jos jokainen sitä vaativa sen saisi? Sektion kustannukset yhteiskunnalle on hiukan eri luokkaa kuin tavallinen alatiesynnytys, senkus etsit yksityisen lääkäriaseman joka suostuu leikkaamaan ja maksat itse.
Minun suvussani vauvat ovat olleet perinteisesti hyvin pieniä ja äitien lantiot ahtaita. Lääkärit eivät olleet millään uskoa, että nippa nappa kolmikiloinen lapsi ei mahtuisi syntymään. Lapsi vammautui synnytyksessä, lievästi tosin, mutta silti.
Sanoin pelkopolillakin, etten pelkää synnytystä, mutta lapselle on turvallisempi syntyä sektiolla. Eivät uskoneet.
Toisessa raskaudessa sitten uskottiin jo.
olisi ratkaisevan iso summa, jos synnytys pitäisi omasta pussista kokonaan kustantaa.
Itse kyllä voisin tuon 600 euroa maksaa, jos se siitä on kiinni.
kyllä sitten alateitse. Pelko ei siis ollut syynä sektiotoiveeseen, vaan aivan muut syyt.
Toisessa raskaudessa pelkopolikäyntiä ei tarvittu, sektio oli selkeästi paras ratkaisu silloin.