Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkopoli, entä jos ei pelko olekaan syy sektioon, minne sitten mennä?

Vierailija
10.04.2012 |

Täytyykö aina esittää pelokasta, jos haluaa sektion? Eikö riitä, että on asian mielessään päättänyt. Onko pakko käydä pelkopolilla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sitten alateitse. Pelko ei siis ollut syynä sektiotoiveeseen, vaan aivan muut syyt.

Toisessa raskaudessa pelkopolikäyntiä ei tarvittu, sektio oli selkeästi paras ratkaisu silloin.

Vierailija
2/12 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole pakko synnyttää alateitse. Voit vaatia sektion.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä mahdollisuutta että pääsisi erikoismaksuluokan potilaana sektioon yksityisen lääkärin kautta? Etsinkö ihan turhaan tällaista lääkäriä, tehdäänkö näitä enää?

Vierailija
4/12 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska selektiiviselle sektiolle ainoa lääketieteellinen peruste on horror partus. Eli pelkopolille ja sanomaan että pelottaa eikä halua keskustella vaan on varma asiasta niin siinä se. Helposti sain.

Vierailija
5/12 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet asian päättänyt. Ei sua kukaan rupea leikkelemään ilman diagnoosia ja päättäminen ei käy diagnoosista.

Vierailija
6/12 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla sektion haluamiseen kuin pelko? Tiesitkö muuten, että veronmaksajille sektio on huomattavan paljon kalliimpi vaihtoehto, vaikka itse maksaisitkin vain hoitopäivämaksut?

Vierailija
7/12 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että periaatteessa erikoismaksuluokkaa ei ole, mutta neuvolan mukaan näitä edelleen tehtäisiin, en vain tiedä missä sairaaloissa ja kuka.

Vierailija
8/12 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla sektion haluamiseen kuin pelko? Tiesitkö muuten, että veronmaksajille sektio on huomattavan paljon kalliimpi vaihtoehto, vaikka itse maksaisitkin vain hoitopäivämaksut?

Sektio maksaa noin 600 e enemmän kuin alatiesynnytys. Ei mielestäni kovin huomattava ero. Tieto oli viime vauva-lehdessä.

Vierailija
9/12 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ei katso olevan tarpeellinen, pelkästään siksi että asiakas vaatii. Mieti mitkä jonot olisi vaikka MRI-kuvauksiin, jos jokainen sitä vaativa sen saisi? Sektion kustannukset yhteiskunnalle on hiukan eri luokkaa kuin tavallinen alatiesynnytys, senkus etsit yksityisen lääkäriaseman joka suostuu leikkaamaan ja maksat itse.

Vierailija
10/12 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suvussani vauvat ovat olleet perinteisesti hyvin pieniä ja äitien lantiot ahtaita. Lääkärit eivät olleet millään uskoa, että nippa nappa kolmikiloinen lapsi ei mahtuisi syntymään. Lapsi vammautui synnytyksessä, lievästi tosin, mutta silti.

Sanoin pelkopolillakin, etten pelkää synnytystä, mutta lapselle on turvallisempi syntyä sektiolla. Eivät uskoneet.

Toisessa raskaudessa sitten uskottiin jo.

Vierailija
11/12 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ratkaisevan iso summa, jos synnytys pitäisi omasta pussista kokonaan kustantaa.

Vierailija
12/12 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä voisin tuon 600 euroa maksaa, jos se siitä on kiinni.