Paljonko arvioisit 70 m2 asunnon sisäpinaremppaan menevän kohtuuhintaisilla
matriaaleilla? Pelkät seinät joko tapetilla tai maalilla (tai lasikuitutapetti plus maali). HUoneita 3, ei lattiaremppaa välttämättä. Listat tietty kans
Kommentit (11)
...2000e v.2009 70 neliön kolmion pintaremppaan. Laitettiin tasoitetapetit kaikkiin seiniin, maalattiin seinät ja katto kolmesti ja kaikki ovet keittiön kaappeja myöden kahdesti. Uudet listat lattiaan ja kattoon myös.
Kuka tekee? Tarvitseeko tehdä keittiölle ja kylppärille jotain?
Sanoisin, et jos ei tartte k + kh tehdä mitään ja itse tekee kaiken, niin kustannukset pyörivät vain parissa tonnissa.
Oleellista on myös se, että tekeekö jotain, mihin tarvitaan valvontaa.
Itse lasken yleensä, että kuntoon saa, jos pistää tyyliin 2000 e per huone + 10000 e keittiöön ja 5000 e kylppäriin.
on varattu 10000. Keittiö on 70-luvulta, mutta pärjään sillä kyllä toistaiseksi :). Itse osaan maalata, tapetointiin tarvii kyllä apua jos tasoitetapettia vetää, mutta uskoisin saavani "talkooapuja". Ei mulla mikän kiire ole, yksin kun muutan niin pystyisin tarvittaessa asumaan vaikka nykyisissäkin pinnoissa :). Vähän asennetta vaan niin hyvä tulee!
Hinnaltaan on niin edullinen, että remppaan saa mennäkin vähän rahaa :)
ap
Itse lasken yleensä, että kuntoon saa, jos pistää tyyliin 2000 e per huone + 10000 e keittiöön ja 5000 e kylppäriin.
ootko montakin tehny
eikä vessoja vaan puhtaasti vain seinät niin voi päästä todella halvalla. Itse sain makuuhuoneen tapetit (todella mahtavat) yhteensä 30 eurolla. tapetoitteko ite vai tuleeko ulkopuolinen tekemään?
Jos oikeasti tahdotte päästä edullisesti, kytätkää tapettikauppojen poistohyllyjä. SIeltä voi saada yhden huoneen tapetit muutamalla kympillä. Normihintaisena kivaa tapettia saa kolmisenkymppiä/rulla ja rullasta tulee pari kolme vuotaa riippuen siitä onko kohdistettavaa vai ei.
tasoitteet on ja työvälineet maksaa joitain kymppejä. pohjamaali myös maksaa jotain, siihen kannattaa tietenkin käyttää kaikki jämät ensisijaisesti.
Maalaaminen onkin sitten kalliimpaa, sillä maali maksaa.
Mihin ihmeeseen? Maalit saa alle satasella, tapettiin saa menemään muutaman satkun jos tapetoi koko huoneen, listat alkaen pari €/m2, tarvikkeet (liisteri, telat, yms. sälä) päälle. Jos itse tekee niin keskitason materiaaleilla rempatessa ei huoneeseen saa menemään ainakaan yli 500€.
Okei, kädetön palkkaa ammattimiehen jolla menee hommaan joitain tunteja, maksaa joitain satasia.
3h+keittiö. Maaliin, maalaustarvikkeisiin ja tasoitteeseen meni noin 200e.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 21:08"]
3h+keittiö. Maaliin, maalaustarvikkeisiin ja tasoitteeseen meni noin 200e.
[/quote]
aika pieneltä budjetilta tuntuu, joko omistaa maalikaupan tai kaveri on siellä töissä, maalit henkilökunta-alennuksella tai mistä lie hankittu, halvinta mahdollista, eikä tietenkään kuulu tapetteja, niinkuin edellä mainttuihin remppoihin, jos rempan vieraalle tekee ja siitä raapasee muutaman tonnin, niin kyllä rempat kannattaa, ainakin tekijöille, markka-aikaan viimeksi itse tapetoinu, tosin aika kalliilla tapeteilla,
muistaakseni oli n 500,-/huone
remontintekijöitä ja materiaaleja on niin monenlaisia, sithän sen näkee kun teettää tai on tehny, mikä on lopputulos
Meillä myös juuri remppa menossa saman kokoiseen asuntoon, tosin pelkät seinät uusitaan. Sanoisin, että joku 300-400 euroa menee maksimissaan, kun kaikki tarvikkeet (tapetinpoistoaine, pensselit, telat, kitit, maalit jne.) lasketaan mukaan.
puhutaanko kuinka monesta tonnista?
ap