Tarjoatteko AINA syötävää lasten kavereille?
itse ajattelen niin, että jos koulusta tulevat suoraan niin toki tarjoan välipalan, koska nälkähän siinä jo on. Mutta esim.päivällistä ei mielestäni tarvitse aina tarjota.
Tänäänkin lapsi tuli koulusta sellaisen 3.luokkalaisen tytön kanssa (lapseni ekalla) tarjosin välipalaa ja nyt kun söimme päivällistä niin en enää tarjonnut. Sanoin muutenkin tälle tytölle, että nyt on jo aika lähteä kotiin, koska sinuakin varmaan odotellaan ja kotona ruoka valmis. Jos tämä kyseinen tyttö sattuu aamulla tulemaan niin tarjoan kyllä aamupalaa hänellekin
Jos illasta tulee joitain lapsia käymään, tällain ruoka-ajan jälkeen niin toki voin jotain tarjota, keksiä tms.pientä.
Se mikä toisinaan ärsyttää, on ruoan kyseleminen. Mun mielestä ei ole kohteliasta (varsinkaan jos 6.luokkalaiset) tulevat ja sanovat lapselleni että on nälkä. Mielestäni jokainen syö kotonaan ja sitten kylässä otetaan sitä mitä tarjotaan.
Mielellään tarjoan, mutta tässäkin kun käy lapsia harva se päivä niin ei sitä voi aina olla välipalaa, päivällistä ja iltapaloja tarjoilemassa.
Olen pph, joten saa tässä muutenkin pienille olla antamassa ja laittamassa syötävää