Kysy, lentäjän vaimo vastaa!
Kommentit (32)
lentäjät jäävät eläkkeelle 40-50 vuotiaana, palomiehet myöhemmin. Ja eläkeikää vaan nostetaan koko ajan.
Lentäisittekö mielummin yli 50 vuotiaan lentäjän kyydissä vai olisitte yli 50 vuotiaan palomiehen pelastettavissa tulipalosta?
pieni epäkohta..
eläkkeelle aikaisintaan 42v, liikennelentäjillä ikä on lähempänä kuuttakymppiä.
Ei siis mammojen tarvitse ainakaan tuolla nuorena eläköityvien lentäjien kyydissä istumisella päätään vaivata, niiden kyytiin pääsevät erittäin harvat :)
Olen kuullut, että nuo kuskit nai aika paljon emoja, onko näin? Metsäkonetta on vaikeampi ajaa ja pendolinon kuskilla on enemmän vastuuta ihmisistä, mutta palkka murto-osa Finnairin palkasta, onko se oikein?
ja toisaalta kaikki lentäjät eivät ole bussikuskeja, eli eivät lennä reitti- tai lomaliikennettä.
Itse asiassa taitaa muuten olla varsin pieni osa lentäjistä niitä jotka naivat noiden tarjoilijoiden kanssa - ehkä se sama osa jotka naivat muuallakin kaikkea mikä liikkuu. Suurin osa miehistä ei kuitenkaan pidä tarjoilijoita kovinkaan suuressa huudossa, ei sen väliä sitten työskenteleekö tarjoilija maalla, merellä vai ilmassa.
Olen kuullut, että nuo kuskit nai aika paljon emoja, onko näin? Metsäkonetta on vaikeampi ajaa ja pendolinon kuskilla on enemmän vastuuta ihmisistä, mutta palkka murto-osa Finnairin palkasta, onko se oikein?
ja toisaalta kaikki lentäjät eivät ole bussikuskeja, eli eivät lennä reitti- tai lomaliikennettä.
Itse asiassa taitaa muuten olla varsin pieni osa lentäjistä niitä jotka naivat noiden tarjoilijoiden kanssa - ehkä se sama osa jotka naivat muuallakin kaikkea mikä liikkuu. Suurin osa miehistä ei kuitenkaan pidä tarjoilijoita kovinkaan suuressa huudossa, ei sen väliä sitten työskenteleekö tarjoilija maalla, merellä vai ilmassa.
Ei moni tosin arvosta kuskiakaan ajelee se sitten ilmassa tai maanpäällä. Kumpikaan ei vaadi mitään järjen jättiläisen osaamista.
Itse en osaa kokemuksesta puhua, mutta sanovat kyllä että esim. helikopterilla tuulessa lentäminen esim. pintapelastustehtävissä tai osastolento hävittäjällä ovat melkoisen vaativaakin touhua.
Mutta toisaalta, nyt pitää muistaa missä tätä keskustelua käydään :D Tokihan Palsta Mamma lentelisi noita ihan mennen tuleen muiden hommiensa sivussa...
Ei moni tosin arvosta kuskiakaan ajelee se sitten ilmassa tai maanpäällä. Kumpikaan ei vaadi mitään järjen jättiläisen osaamista.
Taitaa silti siellä ilmassa olla kuskilla VÄHÄN enemmän vastuuta VÄHÄN isommasta henkilömäärästä kuin paikallisbussissa.
Ei moni tosin arvosta kuskiakaan ajelee se sitten ilmassa tai maanpäällä. Kumpikaan ei vaadi mitään järjen jättiläisen osaamista.Taitaa silti siellä ilmassa olla kuskilla VÄHÄN enemmän vastuuta VÄHÄN isommasta henkilömäärästä kuin paikallisbussissa.
usein koneet lentelee aika tyhjinä ja tilastollisesti bussikuskin amamtti on paljon vaarallisempi kuin lentokoneen kuljettajan.
Ei moni tosin arvosta kuskiakaan ajelee se sitten ilmassa tai maanpäällä. Kumpikaan ei vaadi mitään järjen jättiläisen osaamista.Taitaa silti siellä ilmassa olla kuskilla VÄHÄN enemmän vastuuta VÄHÄN isommasta henkilömäärästä kuin paikallisbussissa.
usein koneet lentelee aika tyhjinä ja tilastollisesti bussikuskin amamtti on paljon vaarallisempi kuin lentokoneen kuljettajan.
Kuinka monta Pendolinon kuljettajaa on /on ollut Suomessa, ja kuinka monta heitä on kuollut? Entä kuinka monta ilmavoimien lentäjää Suomessa on ja minkä verran eitä on kuollut? Ihan tasapuolisuuden vuoksi lasketaan tähän vaan työtapaturmat, ei siis kuolemia sodan aikana eikä muuten siviilissä tapahtuneita, ns. luonnollisia kuolemia.
Epäilen vahvasti että joudut tarkistamaan tilastosi uudelleen.
Kyllähän ne bussit ja junatkin aika tyhjinä kulkee, lukuunottamatta aamun ja iltapäivän (+baarien sulkemisajan) ruuhkahuippuja. Harvemmin kuitenkaan Suomessa bussionnettomuuden sattuessa parisataa matkustajaa kuolee.
Onko mennyt pelikaani turbiiniin.