Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia kilpirauhasen poistoleikkauksesta?

Vierailija
10.04.2012 |

Kauanko siitä kestää toipua? Miten pian olitte liikkeellä?

Lähdittekö sairaalasta samana päivänä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden yön oli sairaalassa. En muista montako viikkoa oli sairaslomaa, mutta mun mielestä toipuminen oli tosi nopeaa siihen nähden, että oli kaula revitty auki.

Vierailija
2/22 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme yötä olin sairaalassa. Kotiinpääsy riippuu mm. kalsiumarvoista (lisäkilpirauhasten "toipumisesta"). Mulla poistettiin myös reilusti imusolmukkeita, joten oli vähän isompi leikkaus.

Muutama päivä oli varsin kivulias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alakouluikäiset lapset, jotka pitää kuskata kouluun ja muutenkin hoitaa. Lisäksi olen yrittäjä, joten aika vaikea noin vain jättää kaikki.

Sapettaa kun täältä ei voi saada minkäänlaista varoaikaa ko. leikkaukseen, vaikka miten selittäisi, että minun on todella vaikea repäistä itseäni sinne suit sait!

ap

Vierailija
4/22 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin vaikuttaa.

Samana päivänä et kyllä voi päästä kotiin, minimi on 1 vrk.

Vierailija
5/22 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulehtuu ja oireilee koko ajan. Viimeksi olin kuumeessa neljä kuukautta ja arvot heilahteli rajusti vajaasta liikaan ja takaisin.

ap

Vierailija
6/22 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta. Minä sain tiedon 2 kk aiemin.

Vierailija
7/22 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytkin sain vajaan viikon aikaa valmistautua, vaikka olen jonottanut kohta vuoden.

Olen selittänyt jononhoitajallekin tilanteen jo ainakin 7 kertaa, mutta ei näemmä mene perille.

ap

Vierailija
8/22 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytkin sain vajaan viikon aikaa valmistautua, vaikka olen jonottanut kohta vuoden.

Olen selittänyt jononhoitajallekin tilanteen jo ainakin 7 kertaa, mutta ei näemmä mene perille.

ap

Vierailija
9/22 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääset nyt sitten vuoden jonotettua sinne leikkaukseen.!

Itse olin 4 päivää sairaalassa, kahteen viikkoon en saanut nostaa meidän vauvaa, enkä mitään muutakaan maitopurkkia painavampaa.

Vierailija
10/22 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksan veroja itseni kipeäksi ja sen ainoan kerran kun tarvitsisin julkista terveydenhuoltoa, palvelu on sitten tätä tasoa!

ap

Vierailija
11/22 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona oli oltava vastaanottaja aikuinen. Olin suht hyvässä kunnossa.

Vierailija
12/22 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 2 vk ennen kuin pystyi taas puhumaan kunnolla. Äänihuulihermo jotenkin venähti. Voi se katketakin, mutta se on varsin harvinainen komplikaatio.

Vierailija
13/22 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onnekseni ole puhetyössä. Ja lapsetkin on jo tottuneet käheään heikkoon ääneeni. Se kun on painunut jo näiden oireiden kanssa. Välillä en saa pihaustakaan ulos nykyäänkään.

ap

Vierailija
14/22 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä aluksi edes tiennyt palautuuko se ollenkaan.

Palautui onneksi ennalleen, mutta nielemisessä sen sijaan on vielä vuodenkin jälkeen vaikeuksia.

En onnekseni ole puhetyössä. Ja lapsetkin on jo tottuneet käheään heikkoon ääneeni. Se kun on painunut jo näiden oireiden kanssa. Välillä en saa pihaustakaan ulos nykyäänkään.

ap

Vierailija
15/22 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

! yö sairaalassa. Tosi vähän mitään kipuja, lähinnä niskat veti jumiin, kun leikkauksen jälkeen jännitin hartioita ihan tahtomattani. Kolme viikkoa saikkua ja se riitti. Mutta en varmaan ainakaan viikkoon käynyt auton rattiin, en arvannut päätä kääntää, kun leikkaushaava kiristi. Lapset oli hoidossa, mies niitä kuskasi. Normaaleja kotihommia tein kyllä, ruoanlaittoa ja kevyttä siivoilua. Tsemppiä!

Vierailija
16/22 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alakouluikäiset lapset, jotka pitää kuskata kouluun ja muutenkin hoitaa. Lisäksi olen yrittäjä, joten aika vaikea noin vain jättää kaikki.

Sapettaa kun täältä ei voi saada minkäänlaista varoaikaa ko. leikkaukseen, vaikka miten selittäisi, että minun on todella vaikea repäistä itseäni sinne suit sait!

ap

Minäkin olen yrittäjä jolla pieniä lapsia. Silti sain järjestettyä kaikki hyvin. Ja saat sinäkin. Alat vain hoitamaan asioita heti.

Itse olin kokonaan pois pelistä kaksi vuorokautta ja kolmantena pääsin kotiin. Haavakipua oli minulla pitkään ja kalkkia söin valtavia annoksia.

Kunnonlla aloin toipua vasta noin kuukausi leikkauksesta. Olin tosin erittäin huonossa kunnossa ennen leikkausta joka aiheutti sitten hitaan toipumisen, mutta kun se homma alkoi niin toipuminen on ollut erittäin nopeaa.

Vierailija
17/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla etten ole ainoa jolla vetää niskat jumiin :) menikö niska jumi miten ohi? Mulla leikkaus oli toissapäivänä :)

Vierailija
18/22 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen parasta-aikaa saikulla poistettiin koko kilpirauhasmöykky, koska kasvoi struumaa ja painoi ruoka tarttui kurkkuun ym. hyvin meni sairaalassa olin 2 vrk, kaikki vaivat jäi sinne jopa tukkoinen nenä.voin tosi hyvin tosin haava toiselta reunalta kuin koiran kirsu semmoinen irtojuttu.

Vierailija
19/22 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut kiireellistä lähetettä kilpirauhasleikkaukseen?

Kuinka kauan meni ,että pääsit kyseiseen operointiin?

Vierailija
20/22 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut kiireellistä lähetettä kilpirauhasleikkaukseen?

Kuinka kauan meni ,että pääsit kyseiseen operointiin?

Minulla meni noin 6 viikkoa täällä Pohjois-Savossa. Kiireellisyyden syy oli epäilys follikulaarisesta neoplasiasta.