kotirouville
miten aiot kotivuosiesi jälkeen päästä takaisin oikeaan elämään? Ethän aina voi olla kotona?
Kommentit (16)
Aika asenteellinen kysymys. Mutta aion myös työelämään, ja sen vuoksi olen opiskellut kotirouvuusvuosinani uuden tutkinnon. Nyt työnhaku edessä.
joka on hoitovapaalla ja palaa sitten takaisin omaan työhönsä, kun hoitovapaa loppuu. Kotirouva on sitten selllainen rouva, joka on kotona, koska ei halua tai ei tarvitse kkäydä töissä. Ei hänellä ole välttämättä edes lapsia. Ei kai hänen koskaan tarvitse mennä töihin?
Mun vanhemmilla on iso yritys jossa on mun kaikki sisarukset töissä. Mun miehellä on myös yritys ja ollaan puhuttu että hänelle menisin töihin parin vuoden päästä.
ja minulla on ihan oikea elämä!
En tarvitse työtä henkisesti tai taloudellisesti.
En saa muita tukia kuin normaalit lapsilisät.
Tämä selviäisi jos tutustuisit työllisyystilastoihin.
Mutta itse jäin sijaisena äitiyslomalle ja nyt aloitin noin kaksi kuukautta sitten työnhaun kodinhoitotuelta. Sain töitä yllättävän helposti, koko kesä on nyt buukattu täyteeen. Tämä kuukausi piti olla työtöntä, mutta jo tänään soitettiin töihin. Menen huomenna.
Eli olen erittäin positiivisesti yllättynyt työtilanteeseeni ja iloinen että sain töitä helposti. Toki itse olen työt hommannut ja käynyt näytillä.
joka on hoitovapaalla ja palaa sitten takaisin omaan työhönsä, kun hoitovapaa loppuu.
Kotirouva on sitten selllainen rouva, joka on kotona, koska ei halua tai ei tarvitse kkäydä töissä. Ei hänellä ole välttämättä edes lapsia. Ei kai hänen koskaan tarvitse mennä töihin?
Tämä selviäisi jos tutustuisit työllisyystilastoihin. Mutta itse jäin sijaisena äitiyslomalle ja nyt aloitin noin kaksi kuukautta sitten työnhaun kodinhoitotuelta. Sain töitä yllättävän helposti, koko kesä on nyt buukattu täyteeen. Tämä kuukausi piti olla työtöntä, mutta jo tänään soitettiin töihin. Menen huomenna. Eli olen erittäin positiivisesti yllättynyt työtilanteeseeni ja iloinen että sain töitä helposti. Toki itse olen työt hommannut ja käynyt näytillä.
joka on hoitovapaalla ja palaa sitten takaisin omaan työhönsä, kun hoitovapaa loppuu. Kotirouva on sitten selllainen rouva, joka on kotona, koska ei halua tai ei tarvitse kkäydä töissä. Ei hänellä ole välttämättä edes lapsia. Ei kai hänen koskaan tarvitse mennä töihin?
Siis tarkoitatko, että vain työssäkäynti on OIKEAA ELÄMÄÄ? :D Aika naurettava asenne.
Mutta siis joo, aion jatkaa opiskelua.
Jos ei omalle alalle enää huolita.
nuorin lapseni on 10 v. eikä mulla ole aikomustakaan mennä töihin. Aikoinaan kun nuorimmaiseni täytti 3 v. irtisanouduin hyväpalkkaisesta työstäni ja olen ollut erittäin tyytyväinen päätökseeni. Mulla ei ole tarvetta mennä töihin. Ei tarvitse päteä missään, lapsilisät ovat ainoa tuloni, mutta mies tienaa hyvin. Olen naimisissa ja jos ero tulee jossain vaiheessa, niin omaisuuden puolituksen jälkeen pystyn hyvin elättämään itseni siihen saakka kunnes olen kouluttanut itseni/saanut töitä. Aikaa on hyvin lapsille, itselle ja miehelle. Meille tämä on täydellinen ratkaisu.
Kun niin monelta taholta kuulin ettei täällä pääse töihin kuin suhteilla. Olen siis vasta muuttanut tälle paikkakunnalle.
No minä pääsin ilman suhteita, ja paikat on kolme eri yksikköä. Kivaa vaihtelua.
Tämä selviäisi jos tutustuisit työllisyystilastoihin. Mutta itse jäin sijaisena äitiyslomalle ja nyt aloitin noin kaksi kuukautta sitten työnhaun kodinhoitotuelta. Sain töitä yllättävän helposti, koko kesä on nyt buukattu täyteeen. Tämä kuukausi piti olla työtöntä, mutta jo tänään soitettiin töihin. Menen huomenna. Eli olen erittäin positiivisesti yllättynyt työtilanteeseeni ja iloinen että sain töitä helposti. Toki itse olen työt hommannut ja käynyt näytillä.
Tottakai voin olla kotona niin kauan kuin minä ja mieheni sovimme että olen. Olen siitä onnellisessa asemassa että mieheni toivoo ja pyytää että jäisin kokonaan kotiin vaikka lapset kasvavat. Itse en ole vielä päättänyt mitä teen, mutta toistaiseksi ainakin nyt vielä jonkin aikaa kotona.
Jos päätän mennä töihin niin sitten haen niitä töitä ja uskon että onnistuu, koska olen erikoissairaanhoitaja ja hoitajille tänäpäivänä töitä riittää.
Kohta pusken gradun ulos ja positiivisella asenteella työelämään kiinni. Asenne ratkaisee, olen myös fyysisesti loistokunnossa aktiiviurheilun johdosta, en mikään rasvainen pullamössöäiti vaikka työtä en olekaan tehnyt vuosiin :D
Toisessa ketjussa itketään kuinka töissä on kamalaa, työkaverit kiusaa ja on liikaa töitä eikä ikinä aikaa perheelle eikä kunnolla lomaa. Ja siellä neuvotaan äitejä lopettamaan työt tosta vaan kokonaan..
Oon tehnyt 2 lasta 3 vuoden sisällä toisistaan, joten kun kuopus on 3 vee, vakituisen työpaikan on "pakko" ottaa mut takas, vaikka olenkin ollut kotona 5,5 vuotta.
Tän lisäksi mulla ei ole CV:ssä edes aukkoja, koska olen kotoa käsin tehnyt omassa firmassani töitä sivutoimisesti sunnuntaisin. Jos haluan, voisin myös tehdä sitä hommaa kokopäiväisesti ja työllistää itseni täysin yrittäjänä.
Enemmän olisin huolissani lasteni psyykestä, jos olisin tunkenut heidät päivähoitoon 1 vuotiaana ja jatkanut uraani.
nuorin lapseni on 10 v. eikä mulla ole aikomustakaan mennä töihin. Aikoinaan kun nuorimmaiseni täytti 3 v. irtisanouduin hyväpalkkaisesta työstäni ja olen ollut erittäin tyytyväinen päätökseeni. Mulla ei ole tarvetta mennä töihin. Ei tarvitse päteä missään, lapsilisät ovat ainoa tuloni, mutta mies tienaa hyvin. Olen naimisissa ja jos ero tulee jossain vaiheessa, niin omaisuuden puolituksen jälkeen pystyn hyvin elättämään itseni siihen saakka kunnes olen kouluttanut itseni/saanut töitä. Aikaa on hyvin lapsille, itselle ja miehelle. Meille tämä on täydellinen ratkaisu.
Ehkä menen kaupan kassalle, jos en muuta työtä saa ja tulisi tilanne, että pakko mennä töihin. Ihan oikeaa elämää elän kotirouvana ja olen läsnä lasteni elämässä, mutta en ylihuolehdi tai pilalle passaa.
jatkaa ns. kotirouvana. Ulkopuolisten silmin nähtynä olen kotiäiti, joka ei muuta tee kuin hoitaa lasta kotona. Todellisuudessa teen myös töitä kotona ja tätä "kotirouvailua" voisin jatkaa vaikka lapsia ei enää olisi kotonakaan.
joka on hoitovapaalla ja palaa sitten takaisin omaan työhönsä, kun hoitovapaa loppuu.
Kotirouva on sitten selllainen rouva, joka on kotona, koska ei halua tai ei tarvitse kkäydä töissä. Ei hänellä ole välttämättä edes lapsia. Ei kai hänen koskaan tarvitse mennä töihin?