Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIKUUTTARET uusi viikko 9.6 alaken!

09.06.2008 |

Moi!

Se on taas maanantai :).

Tapamme täällä meillä perjantaina 13.6. ILMOITTAKAA itsestänne: tilli@wippies.com. Laitan teille sitten osoitteen ja puhkan :). Asumme Leppävaaran ja Tapiolan välissä.

Olavi nukanti ilman vaipanvaihtoa ja maitoa vaunuihin. Hän on ruvennut heräämään kerran yössä siinä klo 5, tissittelyn jälkeen sitten taas nukahtanut. Tänään heräsimme klo 9. Olemme nyt maistelleet porkkanaa ja ruusunmarjaa.

Esikoinen tuossa tarinoi vieressä: " Toivoisin, että sinä olisit kuollut ja että Olavia ei olisi." Saisimme olla täällä isin kanssa kahdestaan ja isi olisi ystävällinen." " Isi ei kuorsaa yhtä paljon kuin sinä." Tällaiset herttaiset keskustelut menossa.

Täällä on hirveän kova puuskittainen tuuli. Ei tee mieli olla edes ulkona.

Olemme lähdössä ensi viikolla Viroon. Järkkäsin meille omatoimimatkan Muhun saarelle ja Pärnuun.

Hyvää kesäistä viikkoa mammoille ja mukuloille.

Ametisti ja Olavi

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavia kokemuksia tuntui ihmisillä olevan ilman-vauvaa-reissuista. ehdotin tätä juttua miehelle, että jätettäis poitsu päiväksi mummolleen, mutta mies tyrmäs asian heti. :D onhan se tosi että poitsu on vielä silloin tissillä (ainakin toivon mukaan! mutta voisin kyllä pumpata päivän maidot valmiiksi) eikä oo muutamaa tuntia pidempään ollut hoidossa (mutta joskushan siihenkin olisi totuttava) eli otamme poitsun mukaan päiväfestareille miehen toiveesta. nyt vaan pitää sitten jostain ostaa kuulosuojaimet herralle. :)

sammermanni, meillä päristellään. poitsu ei onneksi vielä syö kiinteitä niin ei oo vielä niitä päässyt päristelemään, mutta kyllähän se sitäkin sitten ens kuun puolella ehtii tehdä.

nyt poitsu heräs. nukuttiinkin tänään tosi pitkään (mulla ollut hirvee väsymys viime aikoina). ihanaa kun tuo poitsukin malttaa nukkua pitkään silloin kun minä olen vieressä, mutta herää kyllä yleensä aina heti kun minä lähden viekusta pois. ihanaa kun paistaa taas pitkästä aikaa aurinko, eikä sada vettä. vois päivemmällä käydä poitsun kanssa pitkästä aikaa kävelylläkin kun en oo viitsinyt sateeseen lähteä vaunuja pukkaan. :)

Vierailija
42/57 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prkl!!! Poitsu huusi äsken makkarissa (missä esikoinenkin ottaa päikkyjä) ja juosin suoraan legon päältä. Toivottavasti jalka ei tule kipeäksi, kun sunnuntaina pitää päästä Linnanmäelle!

Poju on reilun viikon pyörinyt ja hyörinyt "akselinsa" ympäri jumppamatolla tai tavallisella matolla. Keskiviikkona oltiin kylässä, jossa ei ollu mattoja ollenkaan ja voi sitä vauhdin hurmaa, kun jätkä veti ympyrää. Se siis ihan pyöri vauhdilla. Eilen taas teki punnerrusliikettä mummilassa, veti ylös-alas ainakin 5 kertaa peräkkäin :). Tänään oppi ryömimään, takaperin (jalat edellä siis)! Se ryömi kylässä paljaalla lattialla yli 3m huoneesta toiseen :D.

Kaveri sanoikin, että heidän 9kk ikäinen poikansa oppi liikkumaan kun se siirtyi matolta paljaalle lattialle.

Hmm, ihan kun haluaisin tuon vesselin kovasti liikkuvan. Oppii liikkumaan sit kun oppii, ei mitään kiirettä. Mutta on se silti niin ihmeellistä, kun oppii uusia taitoja.

Heh, en sitten osannut noudattaa omia "neuvojani". Just viime viikolla kerroin kuinka tutti alkoi maistumaan, kun vaihdoin isompaan. Viime päivinä tuttipullosta syönti on takunnut ja luulin sen johtuvan kiinteiden lisääntyneestä määrästä. Mutta syynä olikin Aventin liian pieni tuttiosa! Johan alkoi maito maistumaan, kun otin isomman käyttöön.

Meillä maistuu maito nyt myös Tupperin nokkamukista! Miten ja milloin olis hyvä aika siirtyä nokkamukiin? Joku kirjoittelikin, että kannattaa pysyä tuttipullossa, jotta imemisen tarve tyydyttyy. Meidän esikoinen siirtyi tuttipullosta suoraan tavalliseen mukiin&lasiin. Ei ymmärtänyt nokkamukin päälle, joten en tiedä milloinka olis hyvä siirtyä kokonaan nokkamukiin, jos on siirtyäkseen.

Mä olen ratkaissut meidän suuren ongelman. Esikoisella kun on käytössä Tripp Trapp ja kohta kun kuopuksen vois laittaa siihen istumaan, niin esikoinen ei suostukaan luopumaan tuolistaan! About kuukausi sitten, kun asiasta ekan kerran tiedustelin (haluaako vaihtaa aikuisten tuoliin), sanoi joo. Mutta nyt ei millään. Tänään sit nähtiin kaverilla sellainen korkea lasten tuoli (Ikeasta). Nyt pitäis sit sellainen saada. Kun vaan päästis joskus Ikeaan...

Iloista viikonloppua toivottelee

Justus & poju 14.1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep, meillä päristellään myös. Varsinkin syödessä :D. Ja varpaatkin pitää tunkea nykyisin suuhun kesken ruokailun!

Joku viisas on joskus sanonut, että vauva saisi olla erossa vanhemmistaan (varsinkin äidistään) niin monta yötä kerrallaan, kuin on ikävuosia. Meidän molemmat lapset ovat kylläkin olleet mummilassa yötä alle vuoden ikäisenä :).

Vierailija
44/57 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tänään vähän kirjasin kans meidän rytmiä teidän innoittamana.

Tänään oli ihan (mun mielestä) hyvän rytminen päivä, paitsi ehkä tunnin myöhemmässä saataisiin olla.. (koska mä oon aamu-uninen, illalla taas tuntuu että nytkö jo se haluaa yöunille, mun päivän paras vireystila vasta alkaa..!)

klo 6.00 heräsi

klo 7.30 aamumaito

klo 8.30 aamu-unille

klo 9.45 heräsi

klo 10.30 kasvissosetta

klo 11.00 maitoa

klo 12.30 päiväunille ulos

klo 14.30 heräsi (tai heräsi jo ulkoa 13.30 mutta jatkoi heti sisällä)

klo 15.00 hedelmäsose (tää ollut vasta pari pv kuvioissa)

klo 15.30 maitoa

klo 17.00 iltaunet

klo 17.30 heräsi

klo 18.30 iltavelli

klo 19.00 yöunille

Herää luultavasti yhden maissa syömään.

Ei meillä kyllä aina näin ole, on aika epäsäännöllistä, poika määrää tahdin. Tänään suosiolla siis annoin vellin jo aikaisemmin, kun on nyt ruvennut yöunille niin aikaisin että se monesti jäi saamatta. Aiemmin siis joskus 18 maissa annoin vain maitoa ja ajattelin antavani velliä sitten 21 maissa ennen yöunia.. Kun ennen saattoi valvoa yli kymmeneen.. Nyt vasta alan tajuta että poika todellakin haluaa jo aiemmin unille.

Sitä mä vaan mietin kun monet puhuu kiinteiden aloittamisen yhteydessä viidestä ruuasta päivän aikana (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala). Eihän meillä syödä kuin periaatteessa neljästi! Mutta meillä syödään tietty yöllä vielä...joskus kahdestikin..

Meillä ei vielä päristellä. Onneksi.

Frimmy ja Ohto 250108

Vierailija
46/57 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää kirjoitella pitkästä aikaa. Täytyy tunnustaa että joka ikinen päivä käyn teidän kaikkien jutut lukemassa ja katsomassa oisko joku laittanut uusia kuvia ihanista vauvoista. Erittäin hyvä toiminto tuo kuvan lisäys, on tosikiva katsella miten isoja ja minkä näköisiä on samanikäiset vauvelit.

Meidän Tuukka kasvaa ja kehittyy kovasti, on se ihana seurata. Vaikka minä sitä vähemmän saan seurata kun töihin jo palasin toukokuun alussa. 1,5 kk on tullut oltua työrintamalla, siinä sivussa hoitelen yösyötötkin vielä, en tosin tissittele mutta putelista maitoa saa.

Joku mietti työhön menoa jo heinäkuussa, on muuten kiva kuulla että joidenkin muiden miehet on innokkaita jäämään kotiin. Meillä ratkaisu menee niin että minä sitten jään elo-syyskuuksi vielä vanh.vapaalle ja pidän yhden kk kesälomaa. Eli sitten pitäisi hoitoon poikien lähteä jos miehellä jatkuu työt..

Yöt sujuu hyvin, rytmi joka on ollut jo 5vrk:n iästä asti pitää edelleen. Muutaman yön on herra nukkunut ilman yömaitoa, mutta välillä sitäkin pitää saada.

Tässä meidän rytmi kokonaisuudessaan:

klo 7-8 herätys

klo 8.30 maitoa n.120ml

klo 9.30 soseita, kasviksia himpun yli 0,5prk

klo 10-10.30 maitoa napaan ja 1.päiväunet

klo 12-13 herätys

klo 13.30 maitoa n.140ml

klo 14.30 soseita, lihakasvissosetta 0,5-1 purkki

klo 15.30 maitoa ja 2. päikkärit

klo 16-17 herätys

klo 17.30 maitoa n.120ml

klo 18.30 hedelmä- tai marjasosetta 0,5-1prk

klo 19.15 yövaipan vaihto, iltatoimet ja unipussi

klo 19.30 velliä 180ml ja unten maille

klo 3 maitoa 180ml (joskus vielä 6-7 välillä maitoa myös)

klo 7-8 herätys ja taas mennään

Onko muita vauvoja jotka pärjää kaksillä päiväunilla? Meillä tämä sama rytmi ollut jo yhden-kahden kk:n iästä, toki soseita ei vielä syöty silloin.

Eilen tuli 5 kk täyteen ja neuvolassakin käytiin. Paino oli 7,2kg ja pituus 66,5 cm. Taitoja on paljon, kehittyy kuulemma iän mukaisesti ja vähän paremminkin :p pyörii mahalta selälle ja selältä mahalle, navan ympäri mennään ja ryömikin jo muutaman kymmenen senttiä (yhden kerran, mutta tietysti pitää mainita..) Kehuja sai erityisesti käsien käytöstä, vaihtaa jo esinettä kädestä toiseen ja erittäin hienosti kuulemma ottaa tavarasta kiinni. Jänteväksi sanoi myös..

Mietin tuota käsien käyttöä, oisko vaikutusta kun olen antanut itse syödä maissinaksuja (joita saa jo aloittaa syömään heti kun kiinteitä ruvetaan syömään ja maissia on jo maisteltu). Annan maissunaksun nokan eteen, josta poika sen nappaa ja alkaa mutustella, vaihtaa kättä välillä ja syö itse hienosti. Suosittelen noita maissinaksuja, ei sisällä suolaa tms. haitallista, minusta ainakin kehittää motoriikkaa kun saa jotain itse syödä, kun ei oikein muuta vielä voi antaa. Ne muuten sulavat mukavasti suuhun, ei siis ole vaaraa tukehtumiseen tms.

Isoveli 3,5vee ei edelleenkään tykkää kyttyrää pikkuveljestä. Ei ole vielä yhtään kertaa osoittanut veljelleen ettei hänestä tykkäisi, toki äiti ja isi saa maistaa uhmaikää aina välillä...

Soseita uppoaa kaikenlaista, varmaan on kaikki kaupan 4kk soseet jo käyty läpi kun aloitettiin jo 3kk:n iässä. Vadelma on ainut josta tulee mielestäni masukipuja, sitä ollaan vältelty nyt vähän aikaa. Lihasoseet aloitettiin eilen ja hyvin menee nekin. Viljat aloitetaan sitten kuuden kk:n iässä, vähitellen puuroilla, antaa vatsan ja suolen vielä kehittyä, kun nuo viljat on vähän tuhdimpaa tavaraa..

Kamala kun tulee kerralla juttua..... Minäkin laitan pari kuvaa pikkumiehestä :)

Piitu ja mees 5kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=0e6d0cef-3974-11dd-96ca-…!

Vierailija
47/57 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Ylä-Savosta:) Automatka meni hyvin, Aada ei itkenyt kertaakaan 4,5 tunnin matkan aikana ja kerran joi puoli pulloa maitoa. Nukkui ja höpötteli tyytyväisenä koko matkan ajan:) Tapasin täällä vanhan koulukaverinkin, jolla on saman ikäisiä lapsia, tosin vauva vasta 2kk. Kylläpä oli pikkuinen vauva... Äkkiä ne kasvaa! Jännitin ennen reissua myös mummon suhtautumista vauvaan, mutta sekin on sujunut ihan hyvin, eikä mummoa ole jännittänyt pitää vauvaa sylissä. Sanoi sen tuntuvan "luonnolliselta". Huomenna meidän kesälomamatkailu jatkuu Etelä-Savoon mökille, jossa olenkin nettipimennossa koko ensi viikon. Palaan sitten juhannuksen jälkeen kotiin Tampereelle, jossa meitä odottaa uusi keittiö:)

Voi että, miten ihmeessä olette saaneet noin hyvin noita kiinteitä menemään vauvoillenne? Meillä se syöminen takkuaa edelleen, ja edelleen ollaan maistelulinjalla. Kaikki työntää kielellä ulos, mitä suuhun laittaa. Tai pari teelusikallista saan menemään ja sekin työn ja tuskan takana. Oliko muilla tällaisia kiinteiden aloittamisvaikeuksia? Aadakin maistoi ekan kerran kiinteitä jo alle 4kk ikäisenä ja nyt on ikää jo yli 5kk.

Laitetaas jonkinlaista rytmiä täältäkin. Kolmet päikkärit nukutaan, toisinaan yöt menee heräämättä nukkuen aamuun asti, toisinaan herää pari kertaa maidolle.

7-8 Herätys

9 maitoa ja 1h aamu-unet

11-12 maitopullo ja 1,5h päiväunet

14-15 maitoa ja sosemaistelua

17 maitoa ja 1h iltapäiväunet

20 peruna-porkkanavelliä ja nukkumaan

24-1 välillä maitoa

5 maitoa

Katselin täällä mummolassa omia vauvakuviani ja totesin, että eipä taida Aadassa olla minunkaan näköä, kuten ei isänsäkään... On siis ihan oman näköisensä tyttö:) Kaippa niitä piirteitä alkaa sitten vanhempana tulemaan.

T:vikli80 ja Aada 4.1.08

Vierailija
48/57 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ensimmäistä kertaa mikaelilla kiinteää kakkaa. haisi etikalle. onko ihan normaalia? ihana jutun aloitus :)

tänään syötiin ensimmäistä kertaa ihan sitä oikeaa kaurapuuroa eli elovenaa. mukaan laitoin aprikoosisosetta johon mikael on ihan hullaantunut. hyvin upposi.

ihana katsoa mikaelin vauvakuvia (on se vieläkin vauva vaikka siltä ei aina tunnu...). kasvanu ihan älyttömästi. vaikka sitä ei huomaa kun kasvaa itse ns. mukana mutta kuvista huomaa hyvin.

ei mulla ollu oikeastaan mitään asiaa. kunhan tulin morjenstamaan :)

miten muuten on teillä lähtenyt raskauden tuomat kilot? mulla on vaaka jämähtänyt paikalleen. vaikka imetän, niin silti ei ole vaaka heilahtanut pariin kuukauteen. en ole kyllä jaksanut käydä kävelylläkään niin kuin aiemmin. jotenkin on niin nuutunut ja väsynyt olo. joku muukin sanoi että väsyttää...

nyt iltapalalle ja sit pehkuihin!

MiiKaro & Mikael 31012008

Vierailija
49/57 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että pii-tulla on söpön näköinen vauva! Mä muuten tänään ekan kerran pitkästä aikaa Ohtolle sanoin, että mitäs "vauva". Kun se on jo niin iso poika muka. Mutta tuli vaan mieleen vau´kirjojen "tykkään vauvastani"-kirjasta, että Ohtokin on vauva. Mä aina sanon nimeltä tai pojaksi, tuntuu niin isolta jätkältä jo muutenkin. Mutta vauvahan se on.

Me käytiin eilen kattomassa mun parhaan kaverin 6vrk ikäistä vauvaa, vitsi se oli pieni. Vaikka suunnilleen samankokoinen se oli syntyessään kuin Ohto, vähän pienempi. Silti, ei kai Ohto oo ikinä ollu NIIN pieni..!

Mulla ei oo lähtenyt raskauskilot kovin hyvin. Oikeestaan sen jälkeen kun Ohto oli 2vk, ei o lähtenyt mitään! Kai mä oon vaan laiska.. Yhä joku 6-7kg ylimääräistä..

Ohto muuten heräsi sitten klo23, valvoo yhä miehen kaa.. Ei se niin aikaisin nukkumaanmeno ollutkaan ok...

Frimmy ja Ohto 250108
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=ba8d8d7d-3987-11dd-96ca-…!

Vierailija
50/57 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kukun, mikä on tosi huono, kun sitten on taas jälleen kerran aamulla hankalaa... mutta kun on ekaa kertaa tänään vähän omaa aikaa, ei malta vaan heti käydä nukkuu...

Puutarhakutsut Ametistin luona olivat aivan ihanat! Mieletön piha Ametistilla! Harmi ettei ollut mulla kameraa mukana, jotenkin kun oli vähän sellainen Innan ensikosketus oikeaan kesään. Oli kaunis auringonpaiste ja todella lämmintä, ja Inna iloitsi nurmikolla varjossa maaten. Ensin se mahallaan repi nurmikkoa ja työnsi sitä suuhunsa (aloitettiin kiinteät sitten ruoholla!), myöhemmin se viihtyi selällään kun kekkasi yläpuolella huojuvat koivujenlatvat! Voi sitä riemua! Se hihkui ja nauroi, kun niitä auringonvalossa välkehtiviä koivunlehtiä niin ihasteli :)

Meillä on yöunet vähentyneet nyt 12-13 tuntiin vuorokaudessa. Se on vähän outoa, kun reilu kuukausi sitten Inna nukkui vielä 15 h vuorokaudessa. Meidän rytmi nyt suunnilleen:

07.00 herätys ja maitoa

10.00 maitoa ja nukkumaan reiluksi tunniksi, herättyä taas maitoa

14.00 maitoa ja nukkumaan reiluksi tunniksi, herättyä taas maitoa

18.00 maitoa ja nukkumaan reiluksi tunniksi, herättyä taas maitoa

22.00 maitoa ja yöunille

...ja yöllä herää muutaman kerran tissittelemään. En tiedä edelleenkään kuinka monta kertaa, koska olen ihan unessa kun työnnän nälästä ähistelevälle vauvalla rinnan suuhun...

Eilen oltiin tokaa kertaa vauvauinnissa. Minusta se on aivan huippua :) Eilen jo sukellettiinkin, Inna oli ihmeissään mutta ei ainakaan itkenyt, joten ei se kai mitenkään kovin kauheaa sitten voinut olla, vaikka meistä se aika kauhealta tuntuikin pistää vauvan pää veden alle! :D Vedessä hyppiminen sen sijaan oli Innasta selvästi kivaa, silloin hymyiltiin innoissaan :) Myös mahallaan ja selällään uiminen vaikutti olevan mukavaa - jotenkin vaan ihanalta tuntui seurata, kun Inna eilen "sai elämyksiä" :) Kun eka kerralla viikko sitten sillä oli koko ajan vähän semmonen järkyttynyt ilme naamalla... :)

Pitää kai ruveta miettimään kohta nukkumaan menoa. Öitä siis,

Pajunkukka ja Inna s. 29.1.

Vierailija
51/57 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yöunet vähentyneet nyt 12-13 tuntiin vuorokaudessa.

Siis UNET, ei yöunet... :p

Vierailija
52/57 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kiitos vieraille, oli mukava päivä! Hauskaa kun oli paljon vauvoja kylässä :). Aikomus oli myös ottaa yhteiskuva vauvoista nurmikolla, mut aina joku nukkui tai oli muuta pälätettävää.

Toivottavasti kaikki pääsivät koteihinsa säällisesti. Inna oli tosiaa hurmioitunut puiden oksista. Myös meidän Olavi; iso puumobile on ihana.

Jokainen vauva oli niin oma itsensä, kaikki ihan erilaisia. Mukava myös jutella eri-ikäisten ja erilaisten äiti-ihmisten kanssa.

Olavi nukahti yöunille vaunuihin jo klo 20.30. Siitä sitten tissille, pullolle ja vaipalle ja omaan sänkyyn. Toivottavasti saan aamulla kuitenkin nukkua. Tulee taas valvottua myöhään, olen iltaimmeinen.

Hyvää yötä!

Ametisti ja Olavi s. 13.1 ( tänään tasan 5kk )

Vierailija
53/57 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja sitten on ja ilmeisen hyvin pysyy..En jaksa paneutua urheiluun enää ollenkaan nuiinkuin ennen.Vaunulenkkejäkään ei voi tehdä, koska isompi haluaa tietenkin puistoon keinumaan ja leikkimään.Jos mulla on omaa aikaa, en mietenkään jaksa suunnata urheilemaan. Kun poika oli syntynyt, sain jo hyvään vauhtiin kolijen karistamisen, mutta sitten tulikin tämä yllätysraskaus ja kaikki muuttui!

Jouduimme ostamaan toisen sitterin, koska isompi haluaa katsella tv:tä sitterissä ja vauva tarvitsee esim.ruokailuun omansa.Halvalla saimme käytetyn, joten mikäs siinä.Tuli vaan tuosta trip trap-jutusta mieleen..

vieno kaipaa seuraa, moi!

sammermanni ja vieno
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=193da3de-39fa-11dd-96ca-…!

Vierailija
54/57 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vauvakuvia olette taas laittaneet :D

Täällä ollaan itsekin Siljan kanssa "evakossa" kotoa, mies on TAAS rr-kisoissa ja minä lähdin taaaas Siljan kanssa kotipaikalleni aikaa viettämään. Olen autellut äitiäni siivouksessa ja koitin eilen leipoa ja laittaa ruokaakin, etten nyt ihan "siivellä" elä... :) hyväähän nuo tuntuvat tykkäävän kun Siljaakin näkee. Tänään on taas leipomista tiedossa, huomiseksi kutsuttiin vähän vieraitakin tänne niin näkevät tuon meidän tytöntyllerön. Ja on mulla synttäritkin (sitä ei kyllä vieraille kerrottu - 28v ei oo niin hirmu iso juhla :)

Joku kyseli kilojen lähtemisestä; mulla ainakin on tosi tiukassa viimeiset. Oon kyllä vähän höllännyt lenkkeilytahtiakin mutta kai se kroppa pitää kovasti kiinni viimeisistä tän imetyksen aikana. No ei oo kyllä kuin pari kiloa jäljellä mutta kuitenkin...

Me ollaan syöty nyt vasta porkkanaa ja perunaa, ja pitikin kysyä että miten äkkiä niitä hedelmäsoseita pitää lisätä ruokavalioon? Eli täällä on nyt kaks viikkoa soseita takana ja vasta kaksi ruoka-ainetta. Mulle meinaa tuottaa päänvaivaa tämä juttu. Kaikenlaista pitäisi maistattaa ja kuitenkin nälkä kasvaa tytöllä koko ajan, eli annetaanko niitä hyväksitodettuja ihan "reilu" annos (meillä menee nyt n. puoli dl pepoa) ja vaikka sitten vain se 1 teelusikallinen jotain uutta siihen päälle? Ja mitenkäs sen iltapuuron aloittaminen...?

Juups, pitääpä lähteä hakemaan matto mattotelineeltä ettei linnut kaki :P

Mukavaa viikonloppua!

Tolleroinen ja Silja 3.2.

Vierailija
55/57 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käytiin torstaina ja mitat oli 6440g, 61cm ja pipo 41cm. Hyvin on neiti kasvanut. Neuvolantäti kun ei muusta päässyt sanomaan, niin huomautti kaulassa olevasta noin 2cm pitkästä punasesta jälestä joka on siis ihan tavan kaulan alueen "ihottumaa"= kuola valuu ja sit kerääntyy nukkaa yms. Sillä on ihme tarve aina "päteä" jostain :(

Muuten menee mukavasti neiti on oikein aurinkoinen ja kovasti höpöttelee. Menohaluja olis paljonkin mutta kun ei vielä eteenpäin pääse.

Kiinteistä meillä on maisteltu perunaa, porkkanaa, parsaa, ruusunmarjaa, päärynää ja nyt aloitettiin piltin kaurapuuro. Hyvin uppoaa :) Otettiin varaslähtö puuron syöntiin :p -Siiricata ja Aino 7.2.-

Vierailija
56/57 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi Ametistille suuri kiitos puutarhatapaamisesta! Mukava oli jutella ja herkkujakin tuli syötyä varsin riittävästi.

Justus: Auts, legot on tosi inhoja jalan alla. Peruuttaminen on hauskan näköistä. Sikäli vaan hankalaa, kun peruuttavat itsensä nurkkaan tai jonnekin jumiin ja sitten tulee huuto. :)

Meidän lapset ovat kyllä olleet äidistä erossa ihan reilusti enemmän kuin ikävuosia on ollut. Ainakin kakkonen ja kolmonen olivat 4v ja 1v ikäisinä puolitoista viikkoa äidistä erossa, kun äiti oli reissussa esikoisen kanssa. Mä tosin en laske sitä miksikään, koska olivat isän kanssa sen ajan. Mun mielestä kun isä ja äiti ovat ihan yhtä tärkeitä lapselle.

Miikaro: Täälläkin on vaaka jämähtänyt sitkeästi samoihin lukuihin. Alun jälkeen ei vaa'assa ole näkynyt liikettä useampaan kuukauteen, mutta peilissä ja vyössä näkyy edistystä. Hmm, eipä sekään haittaa jos maha vaan tiivistyy. Kiinteytymisestä ei näillä löllöillä ole asiaa puhua. Raskauden alkuun verrattuna on kolmisen kiloa jäljellä ja muuten vaan olisi hyvä saada kuutisen kiloa pois tästä nykytilasta.

Tolleroinen: Mä olen ottanut uusia ruoka-aineita mukaan niin, että olen sekoittanut jo mukana kuvioissa oleviin. Hedelmäsoseita en tietty ole sekoittanut perunaan, mutta vaikka kukkakaalia, parsakaalia tai maissia voi hyvin laittaa vähän sekaan perunan ja porkkanan kanssa - tai pelkän perunan, jos haluat pitää makuja enemmän erillään. Ekalla kerralla maltillinen annos, mutta voi se olla vähän enemmänkin kuin teelusikallinen. Etene sen mukaan, kuin susta hyvältä tuntuu. Mä olen tainnut antaa uusia pari teelusikallista ekalla kerralla ja seuraavalla sellaisen jääpalakuutiollisen.

Kääk, kello on taas paljon. Nyt nukkumaan.

Strutsi ja neiti 31.1.

Vierailija
57/57 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve!

Tolleroinen: Syötä vaan lapselle enemmän niitä ruokia, jos hänelle kerran maistuu. Marjasoseita voit antaa vaikka jälkkäriksi pari lusikallista tai sitten iltapalaksi. Toiset riistyvät velliin ja toiset puuroon. Joten puuroa voit hyvin tarjota iltapalaksi esim. marjasoseen kanssa. Kuten Strutsikin kirjoitti, niin uusia kasviksia voi lisätä joukkoon esim. kesäkurpitsaa porkkanan kansa tai parsaa. Tee sillätavalla, kun susta hyvältä tuntuu.

Itse olen antanut Olaville porkkanaa laimennettuna omalla maidollani, ruusunmarjaa ja mustikkasosetta. Hän imeskelee spelttikeksejä ja näkkäriä. Heti kun löydän lisää luomukasviksia niin höyrytän niitä porkkanan sekaan. Olen myös aloittanut tuhdintamaan iltamaitoa maissivellillä. Maissivelli+maito tulee vielä maitotutista ulos. Tänään meni iso annos mustikka ja ruusunmarjaa, voi sitä liikuttavaa lusikasta lipomista :).

Esikoisen kanssa tein niin, että lusikan kärjessä oli herkkua esim. ruusunmarjasosetta ja loppu oli kasviksia :).

Raskauskiloja tuli +30. Jäljellä on vielä 10 kg ja roikkuva maha. Vaatekaupan myyjä sanoi, että raskauskilot lähtevät noin vuodessa. Oli pakko ostaa muutamia vaatteita, jättikokoa.

Sataa sataa ropisee, luonto kyllä tarvitsee vettä ja puutarha. Etanat tosin lähtevät liikkeelle. Korjasin talteen tuosta pihalta kaksi valtavaa vaaleanruskeaa etanaa. Ukkoetanoita? Olivät ällöttäviä.

Olavi nukkui viime yönä 13 tuntia, hän heräsi kerran syömään. Tänään hän taas nukahti klo 21.45. Ihmeellisen tarkka nuori herra.

Esikoinen on ollut yökylässä suunnilleen niin monta yötä, kun hänellä on ikävuosia. Viimeksi hän oli neljä yötä reissussa mummon kanssa. Olen itsekseni ollut noin viikon matkalla, lapsen isä on ollut kotona. Vauvasta en raaski olla erossa, häntä tulee heti hirveä ikävä.

Varmasti tuo erossa oleminen vanhemmista on henkilöhohtainen asia. Miten lapsi voi erossa olon aikana.

Hyvää yötä!

Ametisti ja Olavi s. 13.1