Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIKUUTTARET uusi viikko 9.6 alaken!

09.06.2008 |

Moi!

Se on taas maanantai :).

Tapamme täällä meillä perjantaina 13.6. ILMOITTAKAA itsestänne: tilli@wippies.com. Laitan teille sitten osoitteen ja puhkan :). Asumme Leppävaaran ja Tapiolan välissä.

Olavi nukanti ilman vaipanvaihtoa ja maitoa vaunuihin. Hän on ruvennut heräämään kerran yössä siinä klo 5, tissittelyn jälkeen sitten taas nukahtanut. Tänään heräsimme klo 9. Olemme nyt maistelleet porkkanaa ja ruusunmarjaa.

Esikoinen tuossa tarinoi vieressä: " Toivoisin, että sinä olisit kuollut ja että Olavia ei olisi." Saisimme olla täällä isin kanssa kahdestaan ja isi olisi ystävällinen." " Isi ei kuorsaa yhtä paljon kuin sinä." Tällaiset herttaiset keskustelut menossa.

Täällä on hirveän kova puuskittainen tuuli. Ei tee mieli olla edes ulkona.

Olemme lähdössä ensi viikolla Viroon. Järkkäsin meille omatoimimatkan Muhun saarelle ja Pärnuun.

Hyvää kesäistä viikkoa mammoille ja mukuloille.

Ametisti ja Olavi

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Aloitin tänään kaurapuuron pojulla. Maistui loistavasti. Toivottavasti sopisi!

Vehnä pitäisi aloittaa sen vuoksi viimeisenä, kun se on eniten allergisoiva. Kaura taas sopii, vaikka olisi keliakia (ainakin yleensä).

Meillä poju on ollu nyt 2 yötä mummilassa ja sen lisäksi muutamia tunteja joinain päivinä. Poju ei tykkää olla missään muualla kuin kotona. Mummilassa on mennyt yöunille kovan huudon kanssa ja syö huonommin.

Eilen oltiin lasten kanssa kaverilla koko päivä ja pojulla oli koko päivän känkkäränkkä. Automatkat meni ihan hyvin, mutta kylässä ei ollut kivaa.

Ens viikolla lähdetään lomareissulle Ruotsiin ja jännittääkin miten menee. Tiedän, että yöt nukutaan hyvin, kun vain maltetaan käydä unille. Päivät meneekin sit huonommin. Ei siis auta, vaikka olisin itse mukana, kotihiiri mikä kotihiiri.

Mitenkäs teillä menee ruokarytmi, kun olette aloittaneet kiinteät?

Meillä tällainen (ajat on suuntaa-antavia)

k.5 aamumaito

k.8 taas maitoa ja tänään aloitettiin aamupuuro

k.11 lounas (sosetta ja maitoa)

k.14 maito

k.16-18 sose tai velli

Jos on pitkään hereillä, niin seiskan pintaan vielä maitoa

Frimmy, meillä siis annetaan iltavelli hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa tarvittaessa sen jälkeen vielä maitoa. Vellin vaihdan jossain vaiheessa puuroon.

Muistakaahan aloittaa kaikki uudet maut aamupäivästä! Jos tulee oireita, niin ei yöunet mene.

Meillä pulloruokinta ei tahdo sujua, nyt kun kiinteät aloitettiin. Tarviiskin kokeilla nokkamukia!

Tolleroinen, olipa ajattelematon mies teillä! Kyllä mäkin osaisin hävittää kukanalut yhtä sujuvasti, mutta ihan kukkivat kukat!

Justus & poju 14.1.

Vierailija
22/57 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikael on päiväunilla, niin on omaa aikaa hetki. Tosin imuri kutsuisi ulkoiluttamaan ja tiskit pesua odottaa, mutta niin ne odottaa myöhemminkin.

Soseet menee meillä hyvin. eilen annoin ensimmäistä kertaa peruna-porkkana sosetta.ite tehtyä ja pakastettua. hyvin upposi. olen tosin maistattanut porkkanan yksinään ja perunan parsakaalin kanssa, mutta hyvin meni yhdessä. kaksi kuutiota meni hiukan tuttelilla laimennettuna. Ja illalla annoin kaurapuuroa. Laitoin sen sekaan hiukan ruusunmarja-vadelma sosetta kun se on tuttu maku jo. hyvin meni puuro, annoin puuro melkein puoli purkkia.

Voiko muuten vauvalle antaa esim elovena-puuroa? tai muuta vastaavaa jota muutkin syö? kun olen ostanut sellaisen purkin vauvanruokahyllystä mutta ajattelin että voisiko tehdä ns. normaalista puurohiutaleista?

Meillä on edessä turvaistuimen osto. kaukalossa on tähän mennessä mennyt mutta on jotenkin hankalan näköinen asento pojalla ja alkaa olla liian pitkä siihe. jalat tulee "ulos". pitää kokeilla jos laittais niitä remmejä eri kohdalle niin menisi kaukalo vielä vähän aikaa. oletteko te muut ostanut millaisen istuimen? tai mitä harkitsette ostavan?

Hyppykiikku on meillä ihan ykkönen. Mikael tykkää siitä aivan älyttömästi. ei varvista enää ja vauhti on kova.

Ukkeli heräs joten on lounaan aika.

Meillä aikataulu ruuan suhteen menee suurin piirtein näin:

klo 6-7 maito

klo 11-12 maito

klo 14 lounas (soseita)

klo 16-17 soseita ja maito

ja sitten suunnitelmissa olisi muuttaa aikataulu sillä lailla että iltapesu klo 20.30 ja ilta puuro sen jälkeen. mutta kokeilut on menenillään sillä mikael heräilee vieläkin yöllä 2-4 kertaa syömään.joten jos jollakin on vinkkejä tuohon niin kertokaa!!

MiiKaro & Mikael 4kk 2vk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=64365e95-37a1-11dd-8384-…!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Terveisiä tentistä, Ruotsista serkun ylioppilasjuhlista ja mökiltä! Viime viikolla (miehellä lomaa perätikin viime ja tää viikko...) oltiin Ruotsissa sukuloimassa (ke-pe). Reissu meni ihmeen hyvin, vaikka etukäteen olinkin (taas) huolissani kaikenmaailman nukkumisista ja muista. Järkkyä oli vaan nuo laiva-aikataulut (mentiin Turusta), laiva oli Tukholmassa aamulla ennen seiskaa ja lähti taas seuraavana aamuna (oltiin 1 yö hotellissa) 7:45. Molempina aamuina sai siis herätä kuuden pintaan. Milla oli kyllä vähän ihmeissään, että miten häntä tuohon aikaan sängystä raastetaan (ja mä myös, meillä kun nukutaan ainakin toistaiseksi noin kasiin aamuisin), mutta hyväntuulisesti alkoi kuitenkin heti seurustella.

Päikkäreiden nukkuminen olikin sit jo vähän vaikeampaa, varsinkin kun silloin torstaina siellä oli ihan megakuuma. Yo-juhlat alkoi vasta klo 17 Ruotsin aikaa, eli toooosssii myöhään meille, nukkumaan kammetaan nimittäin yleensä jo kasin pintaan. Kyllä mä silloin illalla siellä kemuissa itse asiassa päätinkin, että on vikat iltajuhlat vauvan kanssa - kamalaa toista väsynyttä ja kiukuttelevaa parkaa siellä kanniskella. Ja itse olin myös melko väsynyt...

Tolleroinen ja Ipu: koittakaa jaksaa niiden ukkojenne kanssa... Ja muutkin! Kyllä siinä itselläkin välillä (yleensä???) jaksamista on. Rautalanka alkaa olemaan loppu tässä huushollissa.

Me oltiin viime viikolla 5 kk neuvolassa, tässä mittoja: 6560 g (syntymäpaino 2860 g), 61,2 cm (48 cm) ja hellehattu 40,3 cm (34 cm). Pikkuinen on neiti siis edelleen! Saatiin myös se rokotus ja sitä itkaistiin plus vierastettiin terkkaa.

Tunnustin neuvolassa, että ollaan aloitettu maistelu... Kysyin myös siitä, että kumpi ensin viljat vai lihat ja terkan mielestä ensin lihat. Ja ennen lihoja hedelmät ja marjat, jos järjestyksellä jotain väliä on. Mä kun uhkasin syöttää ensin kaikki "pahat" ennen kuin annan hedelmiä/marjoja... Nyt ollaan maisteltu perunaa, porkkanaa, kukkakaalia (yök!), kesäkurpitsaa, bataattia, maissia, mangoa ja päärynää. Kaikki muu menee paitsi kukkis. Parsakaali ois seuraavana listalla, mutta ollaan näillä näkymin taas perjantaina lähdössä mökille, joten tyydymme purkkiruokiin (onko niissä sellaista mis on parsakaalia? Ei oo mun silmiin osunu.). Voisi siis kokeillakin jotain liha/kala juttua siel möksällä. Niin, ja voi olla että lähdemme aamusella (kun tuolla ukolla nyt on sitä lomaa, niin ei tarvi odottaa iltaan saakka että päästäis lähtemään), joten sinne puutarhaan en pääse. Harmi!

Millalle tuli viime viikon lopulla (kiitos hytin ilmastoinnin??) nuha. Siis eka! Voi parkaa... Mä oon rönkkiny sen nenua niin paljon, että se liki saa jo hepulin paperin nähdessään. Mutta taitaa olla menossa jo ohi koko tauti, ei ainakaan vaikuta enää tänään niin räkäiseltä ja tukkoiselta.

Mäkin innostuin siitä Strutsin tuttikokemuksesta!! Eli täällä on tänään yksi neiti huutanut ihan kivasti, kun olen nykiny peukkua pois suusta ja tuttia tilalle. Mutta toistaiseksi ei tulosta. Täytyy myös myöntää, että olen sen verran mukavuudenhaluinen, että mieluummin annan ipanan nukkua peukkua imien ja istun itse täällä netissä kuin huudatan sitä tutin kanssa... Heh! Eli vauva voitti tämän erän. Olen itsekin katellu sitä Dentobonia, ai ei toiminu aksiinan Annulla. Ärsyttää ostaa niitä tutteja (etenkin kun usein myydään useampi kappale paketis...) ku ei oo menekistä tietoa. Oiskohan jossain sellainen tuttilainaamo!!??

Miikaron kysymys puurosta askarruttaa myös mua... Eli voiko tehdä tavallisesta puurosta? Syön yleensä Pirkan luomukaurapuuroa, kun siinä ne "lastut" on niin isoja, että voi laittaa 2 minsan ajaksi mikroon ilman vahtimista ja ei kiehu yli (toisin kuin muut sortit). Mutta tuo lastun koko oiskin sit just probleemi vauvalle, kun on aika karkeaa se puuro keiton jälkeenkin. Muistaakseni eloveenasta tulee jotenkin pehmeämpää, mutta voiko sitäkään suoraan antaa?

Meillä on makuannokset käynnissä, joten en anna kiinteitä kovin montaa kertaa pvässä, yleensä 2 kertaa. Eli ensin tissiä noin klo 8, 10, 12 ja sit tästä about 30-45 minsan päästä sosetta. Sit taas noin klo 14 ja 16 tissiä, sosetta klo 17, tissiä klo 18 ja 20 (apua, kun tämän tähän kirjoittaa, niin kylläpä tissitellään usein??!!). Öisin syödään tissiä yleensä 2-4 h välein, viime yönä VAIN klo 1 ja 5 ( ja sit klo 7, jolloin lupsutusta klo 8 saakka...).

Yritän liittää tähän kuvan viime viikonlopulta, jolloin Milla pääsi mökin saunassa kylpemään pesuvatiin...

Aurinkoisia päiviä kaikille!

T: Miukkis ja Milla 5 kk 1 vko, noin

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=6d01918b-37cf-11dd-a840-…!

Vierailija
24/57 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Meillä on annettu Eloveenasta keitettyä puuroa. Maustan oman ja esikoisen puuron vasta otettuani Mikaelin annoksen jäähtymään. Ongelma on siinä ettei herra pidä kaurapuurosta. Meidän neuvolan th sanoi, että puheterapeutit nykyään suosittelee antamaan suoraan puuroa (ei siis velliä) eikä mitenkään normaalikoostumuksesta poikkeavaa puuroa, jotta puheenkehitys ei häiriintyisi.

Sitten kysymys kokeneemmille imettäjille: Mikael on ruvennut puremaan minua imettäessä. Onko teille muille käynyt näin ja oletteko saaneet vauvan "opetettua" pois siitä pahasta tavasta? Jos olette niin miten? Vai oletteko vain lopettaneet imetyksen siinä vaiheessa?

Tänään olen kokenut 3 todella pahaa puraisua ja Mikael parhaillaan huutaa kuin syötävä isänsä sylissä. Pakastemaito on lämpenemässä, mutta eihän se heti lämpiä.... Ja sitten on vielä se pullosta syöminen, josta ei meidän poju innostu.

No, maanantaina olen menossa BonJovin konserttiin, joten silloin ainakin saa poju pärjätä ilman "puruleluaan".

Hyviä vointeja kaikille!

T: Emem ja Mikael 211207

Vierailija
25/57 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täällä on vedetty porkkana-perunaa jo viitenä päivänä ja jotain tuntuu menevän jo sisäänkin! Vähän hullulta tuntuu antaa sosetta kun maitookin tulee niin että roiskuu..Mutta aateltiin edetä sillai hyvin hissukseen.

Pinja ärjy eilen melkein koko päivän ???. Epäiltiin hampaita mutta räkäkin kyllä valu ja mitään erityistä ei ikenissä tuntunu. Illalla tuli viä lämpöökin 38c. Yöks onneks rauhottu viekkuun - ajoin äijän sohvalle.

Meidänpä iskä ei ajanu kukkien päältä reilu viikko sitten,vaan kaiteeseen. Auto meni lunastukseen. Aurinko kuulemma häiki.

Pinja on ollu 3 kertaa hoidossa: 3 viikkosena äiskä oli täällä yötä ja kaks kertaa anoppilassa. Toisella kertaa oltiin mekin siä loppuyö.

Pinja on edelleen ainakin korvike/pullolakossa. Vielä tarttee kokeilla tissimaitoo pullosta niin näkee meenkö sunnuntaina hautajaisiin itekseni vai tartteeko ottaa vauva mukaan.( kummisetäni kuoli.rutiinileikkaus meni hyvin mutta sai sairaalapöpön =/)

Loppuun tänään otettu "herkuttelu"kuva.

T: Xena ja Pinja 2.8

ps.pliis laittakaa edelleen viestiin lapsen syntymäaika kun ei pysty niitä muistaan ja se ois niin hyödyllinen tieto viestejä lukiessa..
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a3468101-37e8-11dd-a840-…!

Vierailija
26/57 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. ois kiva jos TE sitten laittasitte oikeen syntymäpäivän

T: Xena ja Pinja 7.2

ja kerta kiellon päälle - Pinja 4kk lekurissa

..ny lakkaan häiriköimästä.öitä.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=0ad1d9f2-37eb-11dd-a840-…!

Vierailija
27/57 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun pääsin vauhtiin niin pistetään vielä kuva sieltä vauvauinnista niinku aikasemmin lupasin. Kuvassa myös ohjaaja ja Pinja on tullu just pintaan =)

T: Xena ja Pinja 7.2
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=299e2e08-37ea-11dd-a840-…!

Vierailija
28/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nykyisin niin huono hengaamaan täällä kotona, että olen joutunut täällä palstalla kauheaan "kierteeseen": ehdin pikapikaa kahlata läpi teidän kuulumiset etten täysin tippuisi ja sitten vastaaminen jää- koska meillähän riittää tätä tohinaa! Meillä uidaa päivittäin nykyisin puhallettavassa altaassa "myyrää". Tomas makaa altaassa selällään ja pistää meneen puolikin tuntia siellä aivan ekstaasissa loiskien..

Sehän on se naapurista matkittu allas mikä ostettiin...

Oon tosissaan ystävystynyt noiden naapureiden kanssa ja niin on myös T! Tykkää olla siellä missä on tohinaa ja fiilistelee! Nukahtaminen on ollut helpompaa kun on ensin saanut pari tuntia purkaa energiaa ilman että turhautuu. Käytiin junalla siskonkin luona hämeenlinnassa ja siellä kaksi vilkasta serkkutyttöä 2vee ja 4vee piti jäbälle seuraa.

Itse oon saanut käydä hierojalla ja jumpassa! Tänään Tomasta tulee yksi Minna hoitamaan ja meen hammaslääkäriin. Yökylässä ei T ole vielä ollut johtuen näistä nukuttamishaasteista. Ehkä niistäkin selvitään.. Hope so. Jätän nyt mainitsematta, että suunta on ollut parempi, koska jos sen nyt täällä huutaisin kaikille, homma kusis taas.

Vilmahilja! Onko teillä siis ihana punapää?? Ihan jäänsiniset silmät ja porkkanainen tukka... Olin kuvasta katsovinani.

KLO 12 sopii, Ametisti! Laitoin sulle mailia!

Tulethan Ipu myös! Ja kaikki muut!

Tomaksen ryömimisestä: Pajunkukka ei ollut tod tarkoitus antaa kuvaa että T olisi joku pro-ryömijä.. Eilenkin väänsi itseään parketilla takaperin ja akselinsa ympäri, mut ei se mitään huonetta päästä päähän vetele. Sillä menee hermot ja voimat jo tuosta..

Ipulle: meillä on siis pieni neljä huonetta ja keittiö. (pieni, koska neliöitä on vaan 83,5 ja useinhan neliöt on jotain 100m2) Nämä talot on ihan uusia, valmistuivat siis juuri. Joten valoa ja puhtautta on. Keittiö, Olohuone ja meidän makkari on isohkoja. Sitten on kaksi pienempää huonetta. Vessoja on ruhtinaallisesti kaksi (toinen on saunan yhteydessä) Parveke on 2(leveys) X 5 (pituus)metriä, joten siellä on kaikki pelit ja vehkeet.. Eikä itse mahdu kohta enää. Mies hommasi riippukeinunkin.. Saatiin tuparilahjaksi muuten verhosuunnittelijan palvelut! Eli verhoja ei vielä ole. Sälekaihitmet on, huh..! Ja sit mun omat pimennysräpellykset.... jotka on järkyttävät! Tarkoitus ei ole nyt mitenkään hehkuttaa ja leuhkia. Me ollaan vaan aina asuttu tosi ahtaasti ja oon tosi onnellinen tästä kodista siksi. Eli kyllä meidän elämässä yhä haasteensa on silti!!!

hali

Vierailija
29/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan siaraasti ärsyttää että eileinen pitkä kirjoitukseni ei ollutkaan tallentunut tänne!

Minäkin olen antanut aina ihan normi-puuroa.Vieno syö sitä jo aika kivasti.Aloitan aina kauralla, koska kauralima hellii pientäkin vatsaa. Ne kaupan puurotetrat vauvoille ovat minusta ihan rahat-pois-tyhmiltä-meininkiä.Vellejä en myöskään ole antanut.Kuka muka syö isompanaakaan velliä?

Eilen mun kaverit oli hoitamassa meidän lapsia ja olimme taidenäyttelyssä ja syömässä miehen kanssa. Kaikki oli mennyt hyvin, mutta niin paljon Vieno jännitti että yöstä tuli repaleinen.Tyttö heräs varmasti 10 kertaa, kun normaalisti nukkuu valtavan hyvin yönsä. ja me siis olimme pois vain 4h.

Puremisesta: mulla kakkonen söi 8-kuiseksi asti tissiä.Hänellä tuli hampaat myöhään eli vasta silloin ja kyllä imetys loppui siihen, sen verran teki kipeää!

Vieno ei enää huoli ollenkaan tissiä.Mutta kiinteet on hyvällä mallilla ja pullosta sit maidot.Olen ihan tyytyväinen että söi tissiä näinkin pitkään.

Meillä on 108m2 kuudelle ihmiselle eli ei ihan liikaa tilaa, mutta sopu sijaa antaa=)

Mukavaa päivää kaikille!

sammermanni ja vieno
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=90c26279-3845-11dd-a840-…!

Vierailija
30/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi kuva tuli ihmeelliseti...yritän uudelleen.Siinä vieno iskän syliin nukahtaneena eilen.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=bf2a6b90-3845-11dd-a840-…!

Vierailija
31/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko tänään nämä sivut taas toimisivat kunnolla...

Tyttö ei ole vielä ollut minusta erossa kahta tuntia kauempaa. Senkin ajan oli isän kanssa. Mun vanhemmille tyttö jää oopperan mittaiseksi ajaksi hoitoon heinäkuussa. Täysimetys=pumppauslaiskuus ja pullon vieroksuminen vähän rajoittaa mun poistumista vauvan luota. Toisaalta myös hoitoon pitäisi saada kaikki neljä kerralla, jotta miehen kanssa jonnekin voisi mennä. Hassua sinänsä mä en ole edes sanottavasti haaveillut vauvan hoitoon saamisesta. Tämä äitiysloma menee muutenkin niin pirun nopeasti. :( Muutenkin ollaan miehen kanssa opittu pitämään kahden keskisenä aikana sitä, kun illalla lasten mentyä nukkumaan istutaan kahdestaan, katsotaan jotain töllöstä ja syödään juustoja punkun tai portviinin kera. Joskus sitten ensi vuonna ehkä taas yritetään saada lapsia hoitoon vaikka viikonlopuksi ja mennä kahdestaan jonnekin. Yhtenä vuonna oltiin Milanossa toisena vuonna Hangossa ja kummastakin jäi yhtä hyvät muistot. :)

Ametisti: Kiitos kysymästä. Vatsatauti jäi viikonloppuun ja minä ja mun vanhemmat säästyttiin. Hyvä niin, muuten en uskaltaisi tulla teitä tartuttamaan huomenna.

Tapaaminen puolenpäivän aikoihin sopii mainiosti. Me ollaan aamu-unista ja aamuhidasta sorttia...

Aksiina & Miukkis: Se meillä kelvannut tutti on luonnonkuminen Nuk. Aikaisemmin joitain kuukausia sitten kelpasi silikoninen Nuk jonkin aikaa. Toivotaan, että teilläkin löytyy sopiva tutti. Mäkin oli juuri antamassa periksi peukun syönnille, mutta innostuin kuitenkin vielä tuttia yrittämään. Nykyään tyttö nukahtaa illalla omaan sänkyyn tutti suussa! Nyt täytyy vain toivoa, ettei tämä hehkutus pilaa koko juttua.

Miikaro: Elovena tms. tavan puuro saattaa tökkiä kokkareisuutensa takia. Tehosekoittimella voi koittaa pienentää hiutaleita. Vauvapuurot on ehkä turhankin hienoja joittenkin makuun ja hintavia tietysti. Kokeile vaan eri vaihtoehtoja. Puuroon olen laittanut hedelmäsosetta joukkoon ja isommalla hiukkasen suolaa. Mä en itsekään huutamatta söisi suolatonta kaurapuuroa sellaisenaan.

Miukkis: Meillä tissitellään ihan yhtä usein kuin teilläkin. Tytötkin on kyllä varsin saman kokoisia. Harmi, että ette pääse huomenna, olisi ollut kiva laittaa tytöt vierekkäin. :) Ehkäpä tässä vielä saadaan tapaamisia aikaiseksi ennenkuin mä lähden töihin.

Emem: Mä olen saanut kaikki lapset lopettamaan puremisen (jota tosin kukaan ei ole kovin pahasti tehnyt) sillä, että kun puree, otetaan tissi pois ja hetken päästä jatketaan. Luulisi vauvankin oppivan, että tissi lähtee heti kun puree, joten ei kannata purra.

Neuvolassa käytiin mekin. 4kk mitat sirot 6450g ja 62cm. Pituuskäyrä vähän notkahti, mutta niin meidän vauvoilla aina. Vielä tuo ehtii kasvaa. Rota-rokote tai aikainen aamulähtö taisi väsyttää, tyttö nukkui kahdet pitkät päikkärit.

Strutsi ja neiti

Vierailija
32/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää lähteä ulos poitsujen kanssa, joten pikaisesti laitan tänne. Allu ja muut ouluun tulijat mulle käy se 17 pvä taikka jokin muukin meillä kesälomasuunnitelmat muuttuivat, joten Juhannuksen jälkeenkin käy. Laittakaa ehdotuksia, mikäli tiistaina tavataan niin pliis aikaisintaan klo 12. Mulla menee tovi että saan koiruudet hoideltua ja tämän sakin lähtökuntoon. Osan jälkikasvuta jätän suosiolla Mummille, muuten taitaa olla tapaaminen aika rauhaton.

Pachira ja Nikke 29.1.

Vierailija
33/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sillä me tullaan näillä näkymin sit kuitenkin huomenna sinne! Laitoin meiliä jo aiheesta!

T: Miukkis&Milla 0301

Vierailija
34/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, aivan oikein katsoit.. Aatulla todellakin on porkkanatukka! =D Ja oikein heleän siniset silmät.

Miehen äidin ja isän puolella on molemmissa punapäitä kuulema, minun puolellani ei taida olla yhtään.

Koitan etsiä tähän vielä toisenkin kuvan meidän sällistä!

Tässä hän köllöttelee rattaissa valmiina ulos lähtemään! Tämä oli silloin kun oli vielä lämmin ilma... HUOH! =/

vilmahilja ja aatu 29.1.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=78f37044-3872-11dd-a840-…!

Vierailija
36/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miukkis: Kyllä, olen pitänyt puutarhani kunnossa; ei yhtään Kanervaa :D!!!

Olen jo vastannut s.posteihin: Strutsille, Magda_Lenalle ja Miukkikselle.

Olin eilen kaupungilla; serkkuni ruotsalainen Punk-bändi oli vierailulla. Oli ihan hauskaa olla siellä "luolassa" eli ravintolassa muun nuorison kanssa. Serkkupoikani on tosi kiva, oli hauska tavata. Hän soitti päivällä ja sanoi olevansa Helsingissä, ei turhia ennakkotietoja :)

Olavi oli eilen kääntynyt mahalleen illalla. Muuten hän haluaa vain istua ja jutella ja seurata metä.

Tänään olemme sitten kaikki olleet väsyneitä; mamma ei mitenkään olla pois edes yhtä iltaa. Esikoinen voisi olla mytävänä taas, vauva on väsynyt, mies oikuttelee ja mua kans väsyttää.

Huomiseen!

T. Ametisti ja Olavi s.13.1

Vierailija
37/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin sulle mailia, viime tipassa..? :)

Vierailija
38/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiat aina kasaantuvat? Ensin ei tapahdu mitään ja sitten kaikki mahdollinen kerääntyy samalle viikolle...

Melkoista menoa ollut tänään, kolmeen eri tapaamiseen on pitänyt kiitää. Ja mikään ei ole ollut lapsimyönteinen juttu, eli ei olla miehen kanssa paljon nähty (sillä on vapaapäivä). Lisäksi sain tänään vielä kaksi puhelua töistä, jota ei tosiaan usein tapahdu. Uusi kollega oli hukassa ja tarvitsi neuvoja...

Huomenna mulla siis kampaaja 9.30 ja sitten iski yksi haastattelu klo 12. Eli se siitä tapaamisesta. Toimittajalle olisi käynyt vaihtoehtoisesti maanantai, mutta silloin olemme Muumimaailmassa.

Eli nyt jää ipu ja jäänmurtajat sitten kotiin. Pah. Olisi ollut todella mukava tulla treffeille. Mutta seuraaville änkeän vaikka väkisin!

Olen tuossa lueskellut teidän ruokailurytmejä, joten kerron meidänkin:

- imetys klo 02, 06, ehkä 08

- kasvissose klo 12 + imua

- imetys klo 16 (+ ehkä hedelmäsosetta)

- kasvissose klo 18 + imua

- velli klo 20-21

Meillä siis syödään nyt velliä illalla. En ole uskaltanut vielä puuroon siirtyä kun syö päivällä ja illalla aika isot annokset soseita. Ostin jo banaani-riisipuuroa, joten lähipäivinä voisimme sitä kokeilla.Mutta nyt taas niin hektinen loppuviikko ja ensi viikko tiedossa, että en riskeeraa suurilla ruokamuutoksilla.

Huomenna muuten isäni tulee lapsia hoitamaan! Yksin, mummo on töissä eikä pääse mukaan. Saa nähdä kuinka menee ;) Oheisesta kuvasta näette, kuinka kävi kun viimeksi vaarinsa syliin pääsi...

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=70db783c-38aa-11dd-a840-…!

Vierailija
39/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Pajunkukka, laitoin sulle viestiä s.postiisi. Missähän Mantelihammas on?

Harmi, ettei IPU pääse puutarhapippaloihin.

Meillä on ollut tuollaista ihme hösää Olavin syntymästä saakka. Olen ja olemma yrittäneet karsia menoja, mutta kaikkea yllättävää sattuu ja tapahtuu. Välillä ihmettelen, että koska olisi ihan tavallista ja rauhallista arkea.

Rytmeistä:

Tai oikeastaan rytmien puutteesta. Meillä Olavi tissittelee ja juo pullosta, kun hänellä on nälkä. Lisäksi hän syö porkkana-ruusunmarja-aterian päivällä n. klo 11-13. Hän myös nukkuu silloin kun häntä nukuttaa. Yöunille hän menee klo 21.45 ja herää 9.15. Näin mennään nyt tällä hetkellä.

Kerroin esikoiselle, että huomenna tulee Olavin vauvakavereita kylään. Ensin hän epäili, että puhun palturia. Sitten luettelin tulevien mammojen nikit. Hän sitten ihmetteli, että mikä se Strutsi on tai voiko se olla ihmisen nimi :).

Öitä!

Ametisti ja Olavi s.13.1

Vierailija
40/57 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vienon rytmi on suunnilleen näin:

-klo6 maitoa

-klo 8-9 puuro(nukahtaa usein puuron jälkeen tai ennen puuroa hetkeksi

-klo 9.30-(pituus vaihtelee) unet

-klo 12 maissa lihasose

-klo 16 nukkuu

-klo 17 kasvissose tai lihasose

-maitoa sinne ja tänne väiin

-klo 20-21 puuro

-joskus klo 23-24 maitoa, ei joka yö

-yöuni suunnilleen klo 21-06

Vaihtelua toki piisaa.

Neidistä on tullu tosi prinsessa, häntä pitäis koko ajan viihdyttää.Nyt tosin viihdyttää itseään sitterissä päristelemällä kuolaa.Päristeleekö muitten vauvat jo? Tosi "hauskaa" silloin kun on just syöttämässä porkkanasosetta!!!=/

sammermanni ja vieno 5 ja puol kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=c6b4f297-3910-11dd-a840-…!