Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIKUUTTARET uusi viikko 9.6 alaken!

09.06.2008 |

Moi!

Se on taas maanantai :).

Tapamme täällä meillä perjantaina 13.6. ILMOITTAKAA itsestänne: tilli@wippies.com. Laitan teille sitten osoitteen ja puhkan :). Asumme Leppävaaran ja Tapiolan välissä.

Olavi nukanti ilman vaipanvaihtoa ja maitoa vaunuihin. Hän on ruvennut heräämään kerran yössä siinä klo 5, tissittelyn jälkeen sitten taas nukahtanut. Tänään heräsimme klo 9. Olemme nyt maistelleet porkkanaa ja ruusunmarjaa.

Esikoinen tuossa tarinoi vieressä: " Toivoisin, että sinä olisit kuollut ja että Olavia ei olisi." Saisimme olla täällä isin kanssa kahdestaan ja isi olisi ystävällinen." " Isi ei kuorsaa yhtä paljon kuin sinä." Tällaiset herttaiset keskustelut menossa.

Täällä on hirveän kova puuskittainen tuuli. Ei tee mieli olla edes ulkona.

Olemme lähdössä ensi viikolla Viroon. Järkkäsin meille omatoimimatkan Muhun saarelle ja Pärnuun.

Hyvää kesäistä viikkoa mammoille ja mukuloille.

Ametisti ja Olavi

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin viikonloppu reissussa eka kertaa Nooran kanssa eli eka kertaa yötä poissa kotoa. Perjantaina mentiin Helsinkiin serkun luo, jolla Nooraa kuukautta vanhempi poika ja lauantaina jatkettiin Turkuun toisen serkun tyttären häihin. Hyvin meni matka, vähän itketti kun mentiin eka vieraaseen kylään sisälle, mutta toinen vauva vei ajatukset heti vierastamisesta. Kivaa oli ja univelkaa nyt vaikka muille jakaa... Mä sain häissä "vapaaillan" ja mies lähti tytön kaa aikasemmin hotelliin nukkumaan. Otin sit vapaasta ja serkkujeni seurasta kaiken irti...

Viime viikolla oli 5kk neuvola ja vähän oli kasvua tullut mut ei paljoa; nyt paino 7250 ja pituus 64,2. Seuraava onkin sitten lääkärineuvola 6 kuisena. Tehosterokote tuli reiteen myös ja se pisti pienen mahan kuralle, mut muuten ei tullut mitään. Annoinkin Nooralle supon ihan varmuuden vuoksi rokotuksen jälkeen, kun 2kk sitten oli tosi itkuinen sen jälkeen.

Ajattelin tällä viikolla aloitella liharuuat. Joko muut on ottanut lihoja ruokalistalle? Millä olette aloittaneet ja kuinka paljon annoitte eka kerralla? Kaapissa olis jotain broilerijuttua ja kalajuttua... Viljoista pitäis vehnää kokeilla myös lähiaikoina. Kaurapuuro maistuu jo tosi hyvin, vaikka alku olikin sotkuista.

Ihania juttuja Ametistin lapsosella :) Mä suunnittelin pienenä vähän vastaavaa; oli niin kiva hoitopaikka mulla, että oottelin et äiti ja isä kuolee, niin mä sit muutan sinne hoitopaikkaan...

Nyt keräilemään voimia, kun tyttö on untenmailla. Oli muuten yhtä hymyä, kun kotiin illalla tultiin.

Pore&Noora 030108

Vierailija
2/57 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kukaan muu ole laittanut, niin tässä linkki viime viikkoon:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Meillä syödään edelleen öisin 2-3 kertaa. Ehkä kerran tai kaksi on selvitty yhdellä välilaskulla. Nyt tosin näyttää, että homma helpottaa. Viime aikoina tytön on saanut heräämättä laitettua sänkyyn (hmm, siis tyttö ei ole herännyt, nostaja on kyllä ollut hereillä). Viime viikolla yksi päivä alkoi tuttikin yhtäkkiä kelvata!!! Sitkeästi kun aina vaihdoin peukun tilalle tutin, niin siitä se lähti.

Tyttö myös joitain päiviä sitten kääntyi vihdoin mahalleen. Toistaiseksi on kääntynyt vain oikean kyljen kautta, mutta eiköhän se siitä käänny toisinkin päin. Pitänee laittaa lelut toiselle puolelle.

Ipu: Lapset tietysti kaipaa seuraa, mutta aika pian alkaa pienestä olla jotain seuraa isommallekin. Isoveli saattaa hyvinkin jaksaa rakentaa pikkuveljelle vaikka palikkatorneja kaadettavaksi jne. Sitä odotellessa...

Vikli: Tsemppiä automatkalle! Meillä hankalin kesäloma vauvan kanssa matkustamisen kannalta on ollut se, kun esikoinen oli 1,5v. Ei enää nukahtanut, mutta ei nähnyt/osannut katsoa maisemia. Muumikeksejä meni kovaa tahtia, aika monta satasella. Muitten lasten kanssa 1,5v kesät on menneet helpommin, koska isovelje/istä on ollut seuraa. Tekemistä ja lastenlaululevyjä kannattaa varata matkaan.

Pachira: Kiva kun pääsit taas mukaan! Meilläkin edelleen täysimetys. Juhannuksen jälkeen ajattelin kiinteitä alkaa tarjoilla. Kesäloman alku kuulostaa teillä yhtä hektiseltä kuin meilläkin. Jalkapalloa viime viikko, tällä viikolla jollakoulu. Meillä onneksi matkat vaan muutaman kilometrin verran. Sen verran kuitenkin, että autolla tarvii mennä.

Meillä ei pojat ole toivoneet vanhempien kuolemaa, mutta kukin vuorollaan ovat sanoneet muuttavansa pois, keränneet joitain rakkaimpia leluja kasaan ja painuneet ovesta ulos. Tontin reunaa kauemmas eivät kuitenkaan ole lähteneet.

Ametisti: Hep, olen ilmiantanut itseni spostiisi. Jos ei kovin aikaisin tavata, niin eiköhän tuo IPUkin ehdi mukaan(?).

Viikonloppuna oltiin mökillä. Kiva reissu (not!). Lauantaiaamuna varhain heräsin siihen, että esikoinen oksensi kolmikerroksisen kerrossängyn ylimmästä alas lattialle. Onneksi olin laittanut vauvan vaunukopassa niin kauas sängystä kuin tilaa riitti, muuten olisi velipoika ykännyt siskonsa päälle. Nyt meni kyllä koppa pesuun roiskeista niin kuin kaikki muukin tavara ahtaassa makkarissa. Illalla sitten kakkonen sairastui. Sunnuntaina sitten mies, joka tosin ei koskaan oksenna, makaa vaan pääkipuisena ja kuumeisena ja muutenkin oikeustoimikelvottomana. Kolmonen ja minä ja tiettävästi mun vanhemmat ollaan edelleen terveitä. Kakkonen onneksi toipui jo eilen, niin pääsi tänään purjehtimista oppimaan.

Jaahans, jokohan tässä on systeemin mielestä liikaa tarinaa?

Strutsi ja neiti 31.1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaus kaynnissa, mutta pikana tulin ilmoittautumaan!

Pachira, mulle sopis 17.6 tiistai parhaiten tapaamiseen, oon varannut jo maanantaiksi kaikille hamppilaan ajat ja keskiviikkona mulla on kampaaja eli tiistai ois hyva!!! =) Ja Vintti kay oikein hyvin, moneltako ois parhain aika...? Muutkin Oulun lahiston mammat, laittakaahan kommenttia tapaamisajasta ja -paikasta!

Typylla kaksi hammasta alhaalla, vierasti viime viikolla ekan kerran mun ystavaa jota ei ollut nahnyt pariin kuukauteen, jalat nousee korkealle mutta varpaat ei viela mene suuhun, ;)

Huomenna rokotus, toivottavasti ei tule kamalia reaktioita kun ollaan torstaina siis lahdossa lentelemaan kohti Suomea, JEE!!!

Lihaa maistettiin eilen ekan kerran, laitoin lihaa ja kasviksia 125g purkista ehka kolmasosan bataatin ja porkkanan sekaan, lantrasin maidolla ja hyvin maistui! =)

Jauhopuuroa ollaan syoty kans illalla ja aamulla ehka puolidesia, kovasti tykkaa! Nyt ostin maissi- ja riisipuurohiutaleita reissua varten, hoppas kelpaavat nekin!

Hyppykiikkua ei meilla ole (tai on mutta se on niin onneton ettei siihen voi laittaa kuin vasta vuosikkaana!), typy pomppii sylissa ihan mielettomasti ja kikattaa hyppiessaan! =) Mamman kadet saa hyvaa treenia kun tuota vajaa kahdeksan kiloista hypittaa monta kertaa paivassa =)

Isolle velulle tuli sitten nelja poskihammasta kerralla, siita tuo viime viikkoinen kova kuume!

Nyt jatkamaan pakkaamista, molemmat pienet nukkuu!

-Allu

Kuvasssa typylla menossa tuijotuskilpailu possun kans!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=fbb9e9c3-3633-11dd-8384-…!

Vierailija
4/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla kertomaan, etta neiti oppi tanaan uuden taidon eli kun istuu sylissa niin kiikkuu edestakaisin kamalaa kyytia! =)

Ametisti, ettehan kuitenkaan toisianne TAPA kun "tapatte" teilla perjantaina...?;)

Hyvaa yota kaikille,

-Allu

Vierailija
5/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käytiin 5kk neuvolassa ja saatiin komiat mitat: 8545g ja 69,5cm. Pituudessa mennään siis +2 käyrällä ja neuvolatäti sanoi, että vaikka kiinteitä ei vielä menisikään kunnolla niin ei tarvi olla huolissaan, kun noin hyvin kasvaa korvikkeellakin. Lupa kuitenkin saatiin lihojen ja puurojen aloitteluun. Kysyin sitten, onko väliä kumpaa ensin, niin sanoi että ei, kunhan yksi maku kerrallaan kokeiluun niinkuin tähänkin asti.

Oltiin viikonloppuna Helsingissä. Tommoinen 160 km matka menee vielä hyvin lasten kanssa, kun nukkuvat suurimman osan automatkasta. Käytiin Lintsillä. Onnessaan laitteisiin menivät niin lapset kuin me aikuisetkin:) Ihania kieputuksia! Siitä onkin jo yli 10 vuotta, kun olen viimeksi Lintsillä käynyt. 2-v:kin meni ekaa kertaa yksin joihinkin laitteisiin, olinpa taas ylpeä äiti:) No, huomenna mennään sitten minun äidin luokse, jonne onkin matkaa 380 km. Luulen, että matka tosiaan menee paremmin, kuin silloin kun isoveli oli 1,5 vuotias, kun se on niin kiinnostunut kuorma-autoista, kaivinkoneista, traktoreista, linja-autoista. Joten jaksaa varmaan niitä ainakin osan matkaa ihastella. Yritän kuitenkin parilla pysähdyksellä päästä perille. Ja täytyy asentaa turvaistuimet takapenkille niin, etteivät ole ihan vierekkäin, ettei isompi pääse Aadaa tökkimään. Harmi, kun meiltä ei saa sitä turvatyynyä etupenkiltä pois, niin ei saa kumpaakaan eteen istumaan.

Aada nousi neuvolassa oikeastaan nyt ensimmäistä kerrallaan istumaan sylissäni. Pientä punkemista on ennenkin ollut, mutta siellä odotusaulassa, kun Aada "istui" sylissä, niin nousi oikein kunnolla istuma-asentoon. Neuvolatäti sanoikin, että selkä näyttää jo ihan suoralta, joten istuttamista saa harrastaa. Kääntyminen sujuu hyvin mahalleen, mutta siinä vatsallaan aikansa ollessaan joko nukahtaa siihen, tai sitten alkaa kitinä, että pitää mennä auttamaan takaisin selälleen. Ja sitten kuitenkin pyörähtää taas heti mahalleen...

Toivottavasti säät lämpenee pian, ainakin ilmatieteenlaitoksen 5 vrk säätiedotus lupaa lauantaille aika moneen paikkaan jo +20 astetta. Eli jospa se siitä sit alkais taas lämmetä!

T:vikli80 ja Aada 5kk1vk

Vierailija
6/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin oltiin viikonloppuna (lauantaina) Lintsillä, kukaties kohdattiin :) Oltiin toisen vauvaperheen kanssa niin, että aina kun toinen pariskunta meni laitteeseen, toinen piti huolta kummastakin vauvasta. Oli tosi kivaa, käveltiin aina ku päästiin kahestaan, vähän käsikädessäkin ja pussailtiin, sellaista meillä ei oo ollut Innan syntymän jälkeen ollenkaan, ku ei oo oltu ilman Innaa missään... :)

Ametisti: Koko ajan tässä harkitsen, tullaanko me perjantaina - olisi tosi kiva, mutta ollaan illaksi menossa kans kyläpaikkaan (polttarien suunnittelukokous), en tiedä tulisko siitä vähän rankka päivä. Luulen kyllä et me voitais olla tulossa. Mutta minäkin kannatan sitä, että vähän myöhemmin ku kymmeneltä...

Innasta: En tiedä voiko Inna koskaan löytää varpaitaan ja polviaan, kun hän ei ollenkaan suostu olemaan selällään. Yritin tänäkin aamuna esitellä hänelle, kuinka hienot varpaat hänellä on, mutta Inna ei suostunut katsomaankaan niitä, alkoi vaan heti punkemaan ympäri. Onko se jotenkin sellainen kehitysvaihe, joka pitäisi kaikkien vauvojen käydä läpi? :)

Mahallaan ollessaan Inna joko tutkii lelua tai alustaansa, mielellään esimerkiksi myttää huopaansa ja imeskelee sitä. Jos ei ole mitään tutkittavaa, Inna jumppaa nousemalla koko ajan suorille käsille. En tiedä hehkutinko siitä ryömimisestä liian aikaisin, Inna kyllä pääsee eteenpäin aina sen muutaman sentin kämmenillään vetämällä ja jaloillaan puskemalla, mutta sen pitempää matkaa hän ei ole vielä mennyt. Että onko tuo nyt sitten vielä ryömimiseksi laskettavissa :) Magdan Tomas on kyllä aloittanut eteenpäin menemisen tositosi aikaisin, jos on jo 3 kk:n iässä siinä onnistunut (Tomas ja Innahan ovat päivälleen samanikäisiä :) Omasta vauvakirjastani yks päivä katoin, että äitini on kirjoittanut siihen "aloin ryömiä"-kohtaan, että oisin 3-kuukautisena alkanut ryömiä. En tiedä sitten onko tuo vielä ollut varsinaista ryömimistä vai tommosta samanlaista kymmenen sentin verran eteenpäin puskemista, kuin Innalla. Turha ees kysyä äidiltä, kun meitä on viis, niin hällä menee meidän vauvaiän taidot aina iloisesti sekaisin.

Pitää lopettaa, ollaan lähdössä kyläilemään. Hauskaa viikonjatkoa kaikille,

Pajunkukka ja Inna s. 29.1.

Vierailija
7/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältäkin suunnalta! Ouluun ilmeisesti on tulossa pohjoisen puolen tapaaminen, mua vielä mietityttää että lähdetäänkö vai ei. Saattaa kuitenkin ehkä olla että ei... Yksin (tai siis Siljan kanssa kaksin) pitäisi kuitenkin tulla, autolla vähän hankalaksi menee meillä tuonkin pituinen matka kun Silja ei nuku enää koko matkaa ja turvaistuin on meilläkin takana sen airbagin takia. Että valitettavasti ei taideta sittenkään tulla vaikka itsekin olen tapaamista odottanut!

Nyt pitää päästä purkamaan vähän sisäisiä tuntoja kun ottaa niin kupoliin. Minä täydellinen ei-puutarhaihminen pääsin viimeinkin pihahommien kimppuun ja olen aloitellut kukkapenkin tekoa tuonne meidän takapihalle. Siirsin etupihalta roskien seasta kaikkia vanhoja kukkalajikkeita sinne turvaan mieheltä :) noniin, eilen (vai taisi olla sunnuntaina) en itse ollut kotona mutta pyysin miestä leikkaamaan nurtsin kun oli vielä kuivaa. Tänään tajusin mitä tuhoja oli taas tehty. Hän oli mennyt silpomaan ne loputkin siirtoa odottavat kukat sinne maata myöten!! Tunnustan että pikkuinen itkukin siinä pääsi, mieskin kyllä TIESI että olen niitä ollut siirtämässä ja ei kai typerinkään voi luulla isoja unikkoja (kukkaan puhkeamattomia kyllä), joita on ihan reilusti vanhassa kukkapenkissä muiden kukkien seassa - ROSKIKSI??! Sitten oli mennyt myös ukonhattua tai jotain muuta vastaavaa ja vielä jotain muutakin... KUKASSA olevia kasveja. **&%##!!

Sitten Siljaan. Ollaan syöty nyt porkkanaa ja tänään perunaakin. Hyvin maistuu. Odottaa uutta lusikallista kuin linnunpoikanen suu ammollaan :)

Pitää mennä, Siljalla selvästi alkaa olla mahdottoman tylsää tuolla olkkarin lattialla...

Tolleroinen ja Silja s. 3.2.

Vierailija
8/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pajunkukka, meilläkään ei ole löydetty vielä varpaita.. taitaa olla tuo poitsu sen verta jäykkää sorttia ettei edes taivu jäystämään varpaitaan. :D oon kyllä sebastianille esitellyt niitä varpaita, mutta ei näytä kiinnostavan.. tänään kyllä yritti järsiä mun varpaita lattialla ollessaan. :D

eilen poitsu taas nauroi pitkästä aikaa ihan ääneen kun mä pusuttelin sitä kaulaan. teki vielä saman illalla kun mieskin pusutteli kaulaan. taitaa olla herkkä paikka siellä. :D ihanan kuuloista se kyllä on. <3 meillä poitsu on siis ääneen kunnolla nauranut vain muutaman kerran, muuten kyllä on yhtä hymyä koko ajan ja välillä tulee semmosta "hehhehee"-hekottelua.. aivan kuin tekonaurua. :D

jokos jotkut ovat jättäneet ihan koko päiväksi tai ihan yökylään vauvojaan mummoille tmv. hoidettavaksi? muistaakseni jotkut olivat.. mutta muistini saattaa kyllä pettääkin.. :) ja jos ette ole niin minkä ikäisenä meinaatte jättää ensimmäistä kertaa? meillähän poitsu on ollut mummojen tmv. hoidossa vaan maksimissaan pari tuntia ja mun miehenki kans vaan korkeintaan kolme-neljä tuntia. oon nyt alkanut miettiin että mitäs jos elokuun alussa (poitsu ois silloin tasan 7kk) jättäis mummolle poitsun hoitoon koko päiväksi ja läksittäis miehen kanssa kaksistaan päiväfestareille. oon koko ajan ajatellut että otetaan poitsu mukaan, mutta nyt on alkanut mieleen hiipimään ajatus kahden keskisestä ajasta miehen kanssa. :) mutta en tiedä oisko poitsu valmis jäämään ihan koko päiväksi ilman mua ja miestä.. ja oonko mä valmis jättämään poitsua?! kinkkisiä kysymyksiä nää tämmöiset.. :)

// mutsiko & sebastian 2.1.08

Vierailija
9/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain pikaisesti kertomaan neuvolasta kuulumisia... Kun piti niitä laittaa jo edelliseen ketjuun, mutta unohtui vissiin. =)

4kk neuvolassa Aatu siis oli jo hurjat 8,7kg!! Pituus 66cm.

Jotenkin tuntuu, ettei ole mitään rajaa tuon jätkän painon nousulla! =D Mutta edelleen neuvolasta vaan hymyiltiin ja todettiin että hyvin on painoa pituuteen nähden eikä syytä huoleen ole! Mä jo arvelin, että laihikselle laittavat tai jotain... heh. =)

Aatu ei vielä käänny selältä mahalle... sen verran on mahaa, ettei ole ihmekään! Mutta jonkun kerran on mahalta mennyt kyllä selälleen, ehkä puolivahingossa kellahtanut.

Kahdesti päivässä annan soseita... Kasvissosetta ja kaurapuuroa tai sitten hedelmäsosetta ja kaurapuuroa, vuoropäivin yleensä. Hyvin menee sosetta, hedelmää yleensä noin puoli purkkia kerrallaan. Puuroa en ole vielä niin paljoa antanut..

Ens viikolla olis tarkoitus lähteä Muumimaailmaan ja risteilylle. Toivottavasti ilmat paranevat!! =/

Jännittää vähän, että miten Aatu laivalla nukkuu... ja miten ruokahommat hoituu siellä. Kotona kyllä nukkuu koko yön, välillä tuttia pitää käydä asentamassa mutta muuten ok.

Yritän laittaa kuvan tähän, jos nyt onnistuu!

Mukavaa viikkoa!

t. vilmahilja ja aatu (29.1.)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8ff76d7c-36e9-11dd-a840-…!

Vierailija
10/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei törmätty edes vahingossa Pajunkukan kanssa, kun me oltiin lintsillä sunnuntaina! Meilläkin oli onni, että päästiin miehen kanssa kahdestaan laitteisiin, kun anoppilat olivat mukana.

Vilmahilja: Aatu onkin vielä isompi kuin meidän Aada. Aadalla oli 4kk neuvolassa painoo 8kg, mutta oli kuitenkin pitempi kuin Aatu, eli 67cm. Parilla kaverilla on ollut tosi isoja vauvoja, sellaisia oikein pulleita. Jännästi on kuitenkin käynyt, kun nyt ovat n. 2 vuotiaita, niin ovat ihan normaali kokoisia. Eli muutoksia painoon ja pituuteen tulee varmasti iän myötä ja kun alkavat liikkumaan enemmän.

Tämä oli nyt vain pikainen pyrähdys täällä, jatkokuulumisia sitten mummon luota. Mummo (minun äitini) ei ole vielä tavannut ollenkaan Aadaa. Hän ei ole ollenkaan "mummoihminen"... Toivotaan kuitenkin, että reissu menee hyvin. Nyt lähden huuhtelemaan hiusvärin pois päästä ja sitten pakkaamaan tavaroita reissua varten:)

T:vikli80 ja Aada 5kk1vk

Vierailija
11/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähä lyhyehkö tuo edellinen viesti=D

Ametisti, nauratti nuo sinun esikoisen jutut=D Vaikka vakavaahan se toisaalta on, mutta toisaalta taas naurattaa.

Pore, vehnä annetaan viimeisenä viljoista!!!! on helppo sääntö, jonka muistaa korva-sanasta:KauraOhraRuisVehnä=KORV. Siinä järjestyksessä viljat.

Meillä on annettu jo lihaa.aloitin kana-pottu-porkkanalla, koska olin jo maistattanut potun ja porkkanan.Hyvin uppoo!

Iltaisin ja aamuisin mätetään kunnolla jo kaurapuuroo.Sen se on tehny, että Vieno ei enää öisin syö ollenkaan, vaan viimekin yönä nukkui klo 20-7.45!!!!

Vienon lempimaku on ruusunmarja.Sitä se söis vaikka kuin paljon.Kerralla menee purkki ja sit en enää anna.

Kakka on kiinteitten jälkeen menny kovemmksi ja haisee aikas lailla.

Isoja vauvoja Viklillä ja Vilmahiljalla ja Ipulla!!!!

vieno itkee vaunussa-pakko mennä!

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=3d314339-36fc-11dd-a840-…!

Vierailija
12/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo aiemmin mut eipä taas mennyt lähetys läpi, hermostuin vielä sitten niin etten edes tallentanut sepustuksiani mihinkään varastoon, en nyt tietenkään muista/jaksa kirjoittaa kaikesta mitä oli..

mutsiko kyseli hoitoonjättämisistä, meillä ollut jo kahdesti Ohto vanhemmillani yksin yökylässä, hyvin on mennyt. Se johtunee kyllä siitä että me muutenkin puoliksi melkein asutaan välillä vanhemmillamme (kaikki harrastukset siellä maalla..) joten mummo on Ohtolle suunnilleen yhtä tuttu kuin isänsä. Ja imetyskin oli loppunut ennen ekaa hoitokertaa. Joka oli siis reilun 3kk iässä.

Oli mulla kyllä ekalla kerralla ihan kauhea olo. ikävä ja outo olo, kuin puolet minusta olisi poissa.. ja ehkä vähän syyllisyyttäkin että teenkö mä jotenkin väärin kun otan vapaata lapsestani...mutta kaikki meni hyvin, onhan oma aikakin välillä tarpeen, meillä hyvä kun sen saa noin luotettavasti järjestettyä. en siis yhtään epäillyt etteikö äitini pärjäisi ja osaisi. Tai että Ohto kokisi olonsa turvattomaksi.

Meillä on nyt juuri löytyneen ne varpaat, vkloppuna löysi ne katseellaan sylissä "istuessaan", ihmetteli kovin. kylvyssä kans oli ihan ihmeissään että mitä veden alta pilkottaa..Viikonlopun sitten jatkuvasti katseli niitä mietteliäänä. Tänään otti kädellään jalkaterästä kiinni, ei se ote kyllä vielä kauan kestänyt..

Meillä kans nauretaan ääneen kaulaan pusutteluille. Ei vielä juuri muulle.

Viikonloppuna yllätyin kans, miten vahva Ohto on, ja miten suuri halu sillä olisi istua. Sängyllä vedin hieman käsistä, siis ihan pari senttiä päätä ylös sängyltä, niin Ohto itse veti itsensä täysin istumaan, kerta toisensa jälkeen (ja hyökkäsi mussuttamaan mun rannetta siinä). ja istui todella suoraselkäisenä, vain käsistäni kiinni pitäen. ja siis silleen itse pitäen, minä en Ohtoa vetänyt käsistä. Sylissä myös haluaisi aina istua aika suorassakin. Eikös se mene niin, että jos lapsi itse tekee sen, se saa olla, vaikka ikää on vasta 4,5kk..? Oon mä itse yrittänyt olla kenollaan se sylissä, antaa sen nojata mua vasten, mutku se itse nousee irti minusta..

monet syö jo puuroa... Alkaa tulla hinku itsekin pian kokeilla sitä Ohtolle, ois ihanaa jos se oppisi nukkumaan läpi yön. Vaikka eihän se välttämättä..

Sitä mä vaan mietin että miten ja milloin sen iltapuuron sitten antaisi. Kun mä en aina oikein tiedä milloin se rupeaa yöunille. Sillä on vähän huono ruoka-uni-rytmi..

Illalla syö yleensä kuuden maissa, seuraava nälkä olisi odotettavissa siis kellon mukaan 21 maissa.. Muttakun Ohto usein nukahtaa yöunille jo kahdeksalta, syömättä. Mutta en mä taas sitä kuuden ruokaa osaa vielä iltapalana ajatella, ja ei se sitäpaitsi aina nukahda kahdeksalta. Ehkä 40% kerroista se syö vielä 21-22 maissa ennen nukkumaanmenoa, 60% kerroista se nukahtaa ennen sitä ja menee siis melko tyhjin vatsoin unille. Herää silloin yleensä puolilta öin syömään ekan kerran..

Niin milloin mä sitten tuon puuron antaisin? Jos mä annan sen kuudelta, se ei välttämättä vaikuta uniin, koska voi valvoa vielä monta tuntia. ja jos taas en, se jäisi useina iltoina saamatta..

Tai sitten ehkä pitäisi miettiä miten saisi sille selkeämmän nukkumaanmenoajan muodostettua, mielellään niin että se olisi jonkun ruuan jälkeen. Kuudelta on vaan vielä turhan aikaista laittaa se nukkumaan, sehän heräisi neljältä aamulla! Ja sinne seuraavaan ruokaan asti taas se ei jaksa usein valvoa. Äh.

Frimmy ja Ohto 250108

Vierailija
13/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aikaisitaa päivällistä viiteen ja antaa puuro vaikka klo 19-20.

sammermanni

Vierailija
14/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammermanni: Joskus 19.30 oliskin oikein hyvä puuro-aika.

Mut kun ei Ohto suostu syömään kuin vasta silloin kun on hirveä nälkä.. Ei sen ruokailua voi aikaistaa.. Sillä on muutenkin nykyään niin vaikeaa tuo syönti välillä, aina ei suostu syömään vaikka olisikin hirveä nälkä..huutaa vaan mutta ei silti syö..

Paitsi voi olla että tuo syömisen hankaluus liittyy pulloon, sitä vastaan se lähinnä taistelee. soseita syö kyllä jonkunverran kun suuhun tuppaa. Eli oikeammin ongelma liittyy juomiseen..

Mut ehkä me vasta haetaan ruokarytmiä, kai se pitäis vaan aamusta alkaen saada menemään jonkun järkevän aikataulun mukaan.

Tähän asti oon mennyt vaan tasan sen mukaan milloin se sitä ruokaa (eli tuttelia) vaatii..

Frimmy

Vierailija
15/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo niin tottunut elelemään lasten kanssa keskenään, että ärsyttää jo kun mies on kotona! Kaikki systeemit ja rytmit menee ihan sekaisin kun se sotkee kaiken. Ja kaiken hyvän lisäksi syö kaikki loput leivät ja juo vikan litran maitoa, joten sitä ei sitten riitä pojalle aamuksi. Että näin. (ja mun mielestä aikuisen miehen ei tarvitsisi vedellä sitä maitoa niin tolkuttomasti kuin se vetelee...)

Siinä siis tämän viikon valitusvirsi.

Joko olette päättäneet, monelta perjantain tapaaminen on? En ole ilmoittautunut kun alustava tieto oli että klo 10. Siihen en valitettavasti ehdi... Toisaalta muutenkin arveluttaa tuo lähtemisen mahdollisuus kun matkaa kuitenkin on aika paljon.

Vilmahilja on lähdössä Muumimaailmaan ensi viikolla, niin mekin! Me menemme jo maanantaina. Turussa sitten yötä. Risteilylle olemme menossa vasta elokuussa ;)

Mitä enemmän tuota vauvaa tuntee ja näkee, sitä enemmän häntä rakastan. Poika on ihan mahdoton velmuilija ja hurmuri. Tekee ihan hassuja juttuja ja sitten nauraa käkättää päälle. Yöllä juttelee hurjasti ja pönöttää mahallaan, välillä tuntuu että yrittää katkaista rottinkisänkynsä laidat siellä.

Eilen sai päähänsä, että vauvasafari (sellainen lelukaari leikkimatolla) on hauskempi kun sen kaataa. Poika siis makasi maton päällä, johon lelukaari oli kiinnitetty. Mutta kun oikein voimakkaasti potkii ja puskee niin koko systeemin saa kaadettua vaikka sen maton päällä makaakin. Ei se haitannut, että poika jäi sinne jumiin... pääasia että systeemi saatiin nurin. Ja sitten naureskeli. Laitanpa kuvan niin näette... MUTTA ÄLKÄÄ NÄYTTÄKÖ VAUVOILLE, ETTEIVÄT SAA HUONOJA VAIKUTTEITA ;)

ipu ja jäänmurtajat
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8f8a473f-3723-11dd-8384-…!

Vierailija
16/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammermanni; Neuvolassa saatiin ohje, että ei väliä järjestyksellä kunhan yksi uusi kerrallaan. Että huutomerkkiä itelles!!! Vitsi :) Eli meillä tuli nyt riisi- ja kaurapuuron jälkeen vehnä. Miksi vehnän pitäisi olla viimeinen? Kade olen kyllä noista teidän yöunista....

Nyt unille kovaa kyytiä...

Pore saunanraikkaana

Vierailija
17/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja vauvoja on muutamalla muullakin. Tämä meidän Suomen Sisu taitaa olla jo 70 cm pitkä. Kun 4kk neuvolassa oli 68 cm niin oletettavasti 7-kympin rajapyykki on iloisesti rikottu. Painoa oman vaa'an mukaan noin 8 kg.

ipu ja isot ukot

Vierailija
18/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole turhan lämmin tämä Suomen kesä...

Mutsiko: muistelinkin tuolta odotuspuolen ajoilta, että olet lapista kotoisin, taisit olla tuolta aivan "oikeasta lapista"!?

Ametistin esikoisen jutut kuulostavat tutulta. Meidänkin 4-v latelee joskus samantyyppisiä juttuja, usein kylläkin niin päin, että isi joutaisi kuolla pois... En enää muista mistä meille tuli tuon 4-v:n kanssa riitaa, mutta puuskahti oikein antaumuksella, että "onneksi isillä on oikia pyssy, niin saahaan tuo äiti hengiltä". Luulen, että meillä liittyy nuo puheet ikäkauteen ja kuolema-teema on nyt muutenkin pohdinnassa pojalla. Annua poika rakastaa yli kaiken, sille ei haluaisi mitään pahaa tapahtuvan =) Ja tänään viimeksi meilläkin pikkumiehet uhkasivat muuttaa pois, mutta lyhyt oli se visiitti =)

Joku muistaakseni haikaili "kokovartaloruokalapun" perään. Sellaisia on ihan oikeasti, askarteluessun nimellä, meillä on muistaakseni BabyBjörn-merkkinen. Pojilla käytettiin paljonkin sitä mie itte-vaiheessa.

Neidille iski oikein räkäinen flunssa :( Muuten on aivan oma touhukas itsensä, mutta syönti on vähän huonompaa. Maitoa pulauttelee taas enemmän, ilmeisesti nenän tukkoisuudesta johtuen. Uusien sosemakujen kanssa olen ollut vähän laiska, mutta nuo jo repertuaarissa olevat maut uppoavat hyvin.

Korvikkeella olevat: keitättekö vielä pullot ja tutit? Minä en ole uskaltanut vielä keittämisestä luopua, en tosin enää sitä viittä minuuttia keitä, mutta pari minsaa kuitenkin.

Minäkin innostuin tuputtamaan tuttia neidille peukun sijaan Strutsin onnistumiskokemusten innoittamana. Ostin apteekista DentoBon-tutin (mainosten uhri...) mutta ei se kelpaa yhtään sen paremmin kuin jo kokeillut...

Tolleroisen miehen toilailut kuulostaa tutulta, minun mies on samanlainen "viherpeukalo". Ihme, että meidän tontilla on edes puut pystyssä... Viime talvena ajoi moottorikelkalla pilalle useamman taimen marja-aronia-aidasta! Ei kuulemma haittaa, kun niitä on niin paljon... no mikäs aita se sitten enää on!?

Kyllä mullakin taitaa jäädä haaveeksi se Oulun tapaaminen. Täältä on kuitenkin se 200km, junalla tulis kätevästi, mutta ainakin toinen pojistakin pitäisi ottaa mukaan joten taitaisi tulla turhan raskas reissu.

Ei se auta ku lähteä nukkumaan. Huomenna pitää käydä esikoisen kanssa lääkärillä, arvioidaan kitarisojen poiston tarve. Toista jännitti röntgen niin, ettei meinannut unikaan tulla silmään.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

aksiina ja Annu 28.1

Vierailija
19/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppis on likainen, eli töhnää väleissä ,siksi kirjaimia jää pois vahingossa. ALLU, en tiedä kenet nirhaamme täällä puutarhassa? Kukaa saa kokea Billin kohtalon? ( Tarantino: Kill Bill 1 & 2 ) :D.

Strutsille laitoin jo viestiä takaisin. Toivottavasti vatsatautinne hellitti?

IPU: Laita vaas s.postia mulle. OLISIKO esim. klo 12 sopiva aika Strutsille, Magda_Lenalle ja Pajunkukalle? Meille tulee Itiksestä ja Viikistä kehää bussit tuohon lähelle. YHTEYS TAPAAMISEEN: tilli@wippies.com

Missäs Mantelihamma ja Miukkis luuraavat, lomalla?

Tuntu niin hullulta kirjoittaa samoja juttuja uudestaan, plääh sivut.

Olemme myös suuntaamassa Muumimaailmaan, haluaisin sen hotellipaketin Turusta. Kertokaa sitten kokemuksistanne.

Olavi myös kihertää, kun riisun häntä, pesen kaulaa tai pussailen kaulaa. Tulevien miesten herkin kohta :).

Ostin tänään MAM-nokkamukin Olaville. Hän oli tohkeissaan, karjui ja ähelsi ja imeskeli sitä nokkaosaa. Samoin kaikki syöminen on liikuttavaa ähellystä ja muljuilua. Enimmäkseen hän siinä sivussa imeskelee ja ikenillä puree mun sormia.

Meidän 5v. esikoisella on hyvät jutut :). Sairaudet ja kuoleminen ovat jostakin syystä nyt erittäin kiinnostavia asioita, niitä pohditaan. Hän haluaisi mm. rokotuksen hepuliin, raivarikohtauksiin :). Olen myös itse pari kertaa "muuttanut" kotoa, siinä 11v. Otin 20 mk ja muutin tyttökaverille, jätin lapun kotiin pöydälle tiedoksi muutostani.

Isoja emäntiä ja isäntiä joillakin. Meillä on huomenna 5kk neuvola

Ametisti ja Olavi ( virallinen henkkarikuva ohessa)

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=3eeba74a-372d-11dd-8384-…!

Vierailija
20/57 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei keitetä enää pulloja ja tutteja kotona. Vanhempieni luona keitän yhä, kun siellä vesi tulee omasta kaivosta, ei ole siis niin tarkkaa valvontaa veden laadulla kuin kunnallisessa verkossa.

Minäkin muuten mainosten uhrina mietin että vieläkö kokeilisi tuota dentoBon tuttia Ohtolle... mutta en taida kyllä sittenkään, jos se ei sen kummemmin kelvannut teilläkään. Olen kuitenkin jo ostanut tai saanut 10 tuttia, mikään niistä ei ole kelvannut.

Että ei kai sitten väkisin. Hassua kyllä miten mä nyt niin kovin tahtoisin Ohton oppivan syömään tuttia, vaikka alunperin ennen Ohton syntymää olin sitä mieltä että en opeta tutille.. Mutta nuo ideologiat ennen esikoisen syntymää onkin ihan oma lukunsa.. En silloin uskonut että todella kaipaisin joskus jotain helppoa keinoa rauhoittaa lasta.. tai että se imisi sitten sormiaan noin paljon..

Äh, nyt pitäisi alkaa imuroimaan. Meille tulee tänään joku seurakunnan tyyppi käymään, meilläpäin on tapana että joku kyläläinen siis tulee seurakunnan puolesta "rotinakäynnille", tuo vissiin lapselle jonkun lahjan ja meille pullaa.. Aluksi mä yritin vähän lintsata tuosta vieraan vastaanottamisesta, mut en sitten kehdannut kuitenkaan kieltäytyä kun ihan perään soittelivat että saako tulla.. Voihan se olla ihan kivakin, jos se vaan tosiaan tulee kahville ja voidaan jutella niitänäitä kylän jutuista ja srk:n tarjoamista jutuista lapsille vaikkapa..

Frimmy