Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

melkein 3 v, miten voin opetella nukahtamaan yksin?

Vierailija
09.04.2012 |

voiko niin pieneltä vaatia, että nukahtaisi itse? mä en jaksa enää tunnin nukutuksia!!! onko teillä vinkkeja.. vai kärsinkö vaan...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai nyt joku muukin on tässä tilanteessa ollut?? en kai ole ainoa...??? :/ muutenkin lapsi kitisee aika paljon vaikka mitä teen/olen tekemättä.. haluaisin edes joskus edes kerran viikossa saada sen nukahtamaan edes 30 minuutissa...

Vierailija
2/7 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia vaatii opettelua. 3-vuotias ymmärtää jo asioita, joten sille voi vaikka selvittää mitä tehdään.

Ensinnäkin hankkikaa yövalo, jos lasta pelottaa olla ihan pimeässä. Toiseksi voitte aloittaa siitä, että luet iltasadun ja lapsi jää sen jälkeen yksinään sänkyyn vaikka "lukemaan" kirjaa hetkeksi.

sanot, että tulet 5 minuutin päästä vielä sanomaan hyvää yötä ja sitten sammutetaan valot (paitsi yövalo).

Senn jälkeen lupaat taas tulla 5 tai kymmenen minuutin päästä, ja taas lupaaat tulla uudelleen. Näin lapsi luottaa siihen, että tulet aina hetken päästä hänen luokseen ja tulee turvallisemmaksi nukahtaa. Tätä useampi ilta putkeen, niin ehkä lapsi oppii nukahtamaan jo vaaikka yhden tai kahden käynnin jälkeen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia vaatii opettelua. 3-vuotias ymmärtää jo asioita, joten sille voi vaikka selvittää mitä tehdään.

Ensinnäkin hankkikaa yövalo, jos lasta pelottaa olla ihan pimeässä. Toiseksi voitte aloittaa siitä, että luet iltasadun ja lapsi jää sen jälkeen yksinään sänkyyn vaikka "lukemaan" kirjaa hetkeksi.

sanot, että tulet 5 minuutin päästä vielä sanomaan hyvää yötä ja sitten sammutetaan valot (paitsi yövalo).

Senn jälkeen lupaat taas tulla 5 tai kymmenen minuutin päästä, ja taas lupaaat tulla uudelleen. Näin lapsi luottaa siihen, että tulet aina hetken päästä hänen luokseen ja tulee turvallisemmaksi nukahtaa. Tätä useampi ilta putkeen, niin ehkä lapsi oppii nukahtamaan jo vaaikka yhden tai kahden käynnin jälkeen :)

yövalo on ja satuja luetaan...

Vierailija
4/7 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi itse olen käynyt tiheämmin, ehkä 2minuutin välein. On lapselle ollut selvästi helpompaa kun käyn aluksi useaan ja kun huomaan, että pysyy sängyssä, vähän harvennan.

Varaudu myös siihen, että lapsi saattaa kiivetä aluksi miljoona kertaa sängystä pois, heitellä tyynyt, peitot ja unilelut, riisua itsensä alasti ja huudella sängystä kaikkea maan ja taivaan väliltä. Ole rauhallinen, palauta jämäkästi kerta toisensa jälkeen takaisin sänkyyn, tyynyt ja peitot vasta kun itse niitä pyytää ja ennen kaikkea, vältä hyvin pitkälle puhumista ja katsekontaktia sänkyyn palautusten yhteydessä. Tsemppiä!

Vierailija
5/7 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi itse olen käynyt tiheämmin, ehkä 2minuutin välein. On lapselle ollut selvästi helpompaa kun käyn aluksi useaan ja kun huomaan, että pysyy sängyssä, vähän harvennan.

Varaudu myös siihen, että lapsi saattaa kiivetä aluksi miljoona kertaa sängystä pois, heitellä tyynyt, peitot ja unilelut, riisua itsensä alasti ja huudella sängystä kaikkea maan ja taivaan väliltä. Ole rauhallinen, palauta jämäkästi kerta toisensa jälkeen takaisin sänkyyn, tyynyt ja peitot vasta kun itse niitä pyytää ja ennen kaikkea, vältä hyvin pitkälle puhumista ja katsekontaktia sänkyyn palautusten yhteydessä. Tsemppiä![/i

Vierailija
6/7 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselee kirjoja ja nukahtaa siihen. Tämä kolmas on kyllä helpoin nukutettava. Jotenkin itse on oppinut että jossain vaiheessa lapsi nukahtaa kun on väsynyt. Ennen katsoin kelloa, pitää nukkua kun kellokin on noin paljon.

Vierailija
7/7 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tarvitsisi olla siinä vieressä, tai muuten tulee sellainen kolmen tai jopa neljän tunnin huuto, että!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi