Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koulutettu arvelet, että duunarihommat ovat leppoisia hommia

Vierailija
09.04.2012 |

joissa työt eivät tule kotiin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelen, että duunarihommat ovat käsittämättömän tylsiä suoritustöitä, joissa joku kyttää ja hiostaa selän takana, eikä itse pysty juurikaan vaikuttamaan työhönsä, koska se ei vaadi luovaa eikä älyllistä panosta. Ja juuri siksi se ei tule kotiin, koska se ei vaadi luovaa eikä älyllistä panosta - tämä kun on se osa, joka itselläni tulee kotiin - eikä sitä suurelta osin edes voi tehdä ilman duunin työkaluja. Eikä ehkä myöskään ilman sitä Murikkaa siellä selän takana.

Vierailija
2/8 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat todellakin olleet sellaisia, etteivät ne ole kotiin tulleet ajatuksissa tai yöunia vieneet. Ns. asiantuntijatöissä, joita olen tehnyt, on ollut toisin.

Mutta stresssaavuus riippuu ihan työstä ja tehtävästä, sekä duunarilla että asiantuntijalla. Ja sitten on ihmisiä, jotka stressaavat kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi kotiin?

Vierailija
4/8 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä joudun ainakin miettimään päivän päätteeksi asiakastilanteita ja joskus on jännittäviä ja vaarallisia tilanteita. Stressiä on paljon. Myös jos on jotain ekstratehtävää, pitää miettiä, kuinka saa hommat tehdyksi.

Stressihän tulee muuten myös siitä, että homma on yksitoikkoista. Eli tavallaan stressi voi seurata kotiin silloin.

Mutta olen varmaan enemmän sitä ihmistyyppiä, joka stressaa vähän kaikesta.:)

Vierailija
5/8 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen ei koskaan pitäisi olla sitä. Ei koulutetuissakaan hommissa.

Vierailija
6/8 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

duunarihommat ovat tylsiä rutiinihommia, joissa koko ajan joku kyttää eikä saa itse vaikuttaa työhönsä. Ei voi kun nauraa :D

Mä olen teollisuuslaitoksessa töissä, enkä ole itse duunari, vaan olen se "kyttääjä." Meillä duunareilla on hyvinkin vastuulliset hommat, koskaan ei ole samanlaista päivää. Itse saavat pääosin päättää työnsä ja työtapansa. Luovuutta, älykkyyttä ja erityisesti ongelmanratkaisukykyä tarvitaan päivittäin.

Ja pakko sanoa tuon kirjoituksen perusteella, että arvostan erittäin monia duunareita huomattavasti enemmän kuin akateemisia, jotka ovat noin ymmärtämättömiä. Onko sulle koskaan tullut mieleen, että hyvin monet akateemisetkin tekevät päivittäin "käsittämättömän tylsiä suoritustöitä?" Nuo asiat kun eivät riipu ollenkaan koulutuksesta, vaan työnkuvasta ja kaikissa koulutusasteissa on erilaisia töitä.

ajattelen, että duunarihommat ovat käsittämättömän tylsiä suoritustöitä, joissa joku kyttää ja hiostaa selän takana, eikä itse pysty juurikaan vaikuttamaan työhönsä, koska se ei vaadi luovaa eikä älyllistä panosta. Ja juuri siksi se ei tule kotiin, koska se ei vaadi luovaa eikä älyllistä panosta - tämä kun on se osa, joka itselläni tulee kotiin - eikä sitä suurelta osin edes voi tehdä ilman duunin työkaluja. Eikä ehkä myöskään ilman sitä Murikkaa siellä selän takana.

Vierailija
7/8 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmasti ainakin yrittäjillä ja esimiehillä seuraavat kotiinkin, vaikka ei se minusta mikään ihanne ole.

Vierailija
8/8 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ainakin omassa työssäni yhdistyy kaikki ihanteet; työni on haastavaa ja itsenäistä, mutta vain siellä työpaikalla, vapaa-aika on omaa aikaa eikä työt tule kotiin. Aika hyvin palkkakin ilman varsinaista ammattiin opiskelua; 45 000-50 000 euroa vuodessa. En vaihtaisi päivääkään pois :)