tarkeneeko 13v huomenna jo ilman toppahosuja?
siis kalsarit, verkkarit ja tuulipuvun housut?
Kommentit (37)
millä asuvat. Vastaus riippuu aika paljon siitä, asutteko Hangossa vai Kilpisjärvellä.
Ei munkaan 13 v tyttöni kyllä käyttäisi toppahousuja koulussa millään konstilla, ei vaikka miten määräisin.
Enkä olisi itsekään käyttänyt koulun yläasteella.
Ja jos noin määräilee lapsiaan, on kyllä vähän päästään vialla.
TROLLI!
Ei munkaan 13 v tyttöni kyllä käyttäisi toppahousuja koulussa millään konstilla, ei vaikka miten määräisin.
Enkä olisi itsekään käyttänyt koulun yläasteella.
Ja jos noin määräilee lapsiaan, on kyllä vähän päästään vialla.
TROLLI!
Normaali 13v. ei käytä toppahousuja keväällä, vaikka äiti olisikin vähän kiks.
Meillä 8v. ei ole 1 tai 2 kuukauteen käyttänyt toppahousuja.
Ei todellakaan ole tarvetta, kun on farkut topattomien housujen alla.
Haloo siellähän on lämmin.
Vittu ootte kyllä outoja vai pohjoisessako te asutte.
vittu kun ollaankin outoja kun huolehditaan lapsista! kaikki eivät halua palelluttaa lapsiaan,vaikka sinä niin haluatkin.
ihmettelen miten monet vataavat että lapset on kulkeneet kevättamineissa jo kuukauden. Meillä lounaisessa-suomessa oli viime viikolla aamuisin pakkasta 10 astetta. Päivisinkin oli pakkasta.
Tokaluokkalaisemem laittoi kyllä ihan kunnon talvitamineet noille keleille kouluun.
Ei olisi tulllut mieleenikään päästää häntä missään välikausivaatteissa ulos.
Huominen on vähän siinä ja siinä mitä laittaa päälle. Muutaman asteen verran pöussaa on ennustettu ja mielestäni se on vielä liian kylmä välikausitamineille oli sitten ikää 3v. tai 13-vuotta.
Aikuinen määrää lapsensa pukeutumisen ja muunkin niin kauan kuin tämä asuu kotona.
Mistä sä sen kylmän keksit.
Varsinainen tollo oletkin ja mun lapsella ei ole kyllä ole ollut kertaakaan kylmä.
Olet varsinainen idiootti.
lapsen on oltava kuumissaan pihalla.
Ei kyllä ole pakkasia meilläpäin ja ei asuta Etelä-Suomessa.
Kurjaa olla pihalla, jos vaatteita on liikaa päällä. Tulee tosi tukala olo.
Mistä sä sen kylmän keksit.
Varsinainen tollo oletkin ja mun lapsella ei ole kyllä ole ollut kertaakaan kylmä.
Olet varsinainen idiootti.
tollo,tyhmä,muumit karanneet laaksosta,kellotapulissa lepakot karanneet,tyhmyri,pöljä,aasi,homepää,idiootin idiootti!!!
jatketaanko sun tasosta keskustelua lisää???
Sen täytyy pitää pilkkihaalareita ja huopatossuja ainakin heinäkuun 24. päivään asti.
aamuisin Vetämään ulkoiluhousut jalkaan. Kotiin hän useimmiten tulee ne taiteltuna käsivarrelle. Itse hän välillä huomaa, että kylmä on tai kastuu. Ja siitä oppii tai ei. Pikkuhiljaa täytyy alkaa hölläämään. En ikinä olisi itse laittanut 13-vuotiaana kouluun toppahousuja. Eivät sen ikäiset enää hangessa telmi, ainakaan tytöt. Säälikää nyt vähän teinejänne.
aamuisin Vetämään ulkoiluhousut jalkaan. Kotiin hän useimmiten tulee ne taiteltuna käsivarrelle. Itse hän välillä huomaa, että kylmä on tai kastuu. Ja siitä oppii tai ei. Pikkuhiljaa täytyy alkaa hölläämään. En ikinä olisi itse laittanut 13-vuotiaana kouluun toppahousuja. Eivät sen ikäiset enää hangessa telmi, ainakaan tytöt. Säälikää nyt vähän teinejänne.
katsokaa kuudesluokkalaisia poikia. Ihan kakaroita vielä ovat.
ja meidän ekaluokkalainen on jo pari viikkoa käyttäny coretex kuorihousuja farkkujen päällä. Varmaan pärjäis ilmankin, mut nuo nyt olen vielä pakottanu, kun tuon ikäset peuhaa vielä hangessa.
Ja tosiaan 8 vuotiaallekin mun on ne pakotettava.Talvikengistä käydään sanasotaa, mut lunta on vielä ihan helkkaristi. Pojalla ei ole (onneks) sopivia skeittareita ja olen päättäny ostaa vasta, kun lumet vähenee. Muuten lompsii märillä skeittareilla.
Meillä on vanhin pukeutunu aina lämpimästi ihan oma-alotteisesti. Ei ole halunnu paleltua ulkona. On vieläkin samanlainen nyt 20 vuotiaana.
Sitten on nyt 14 v joka ei ole toppahousuja ja talvikenkiä käyttäny sitten kolmannen luokan. Siinähän paleltuu, kun kerta ite haluaa. Nytkin talvella oli 3 viikkoa putkeen pakkanen 30 asteen tuntumassa ja fillarilla kulki kouluun 4 km. Toppatakki ja hanskat sentään on, muttei ees pipoa vaan lippis. Kait tuo ees hupun veti päähänsä.
Meillä lounaisessa Suomessa taas tänään pitkät kalsarit, farkut ja kuorihousut. Viikko pari taisi välissä mennä talvivaatteilla, kun oli sen verran kylmää.
Eli SÄÄN MUKAISET VAATTEET päällä. Itse en ole koskaan pitänyt palelemisesta, enkä toisaalta liian kuumastakaan ja opetellut sen vuoksi pukeutumaan oikein.
alle -5 asteeen pakkasissa toppahousuissa, siitä kun lämpeni puki collegehousut ohkasten ulkoiluhousujen alle. Nyt ainakin viimesen kuukauden painellut pelkissä farkuissta tai collegehousuissa. Meillä kyllä tosiaan kovilla pakkasilla veti toppikset mutisematta jalkaansa ja asutaan jopa ihan helsingissä....
Ehtii ne valvomaan, kun makavat persehomeessa kotona vahtaamassa teinejä.
Ei siinä töitä kerkee tekemään.