Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kertaa teit raskaustestin viimeksi raskaaksi tullessasi?

Vierailija
09.04.2012 |

Mä olen kummallakin kerralla tehnyt kaksi testiä. Ekalla kerralla siksi, kun en lapsettomuusongelmien takai meinannut uskoa positiivista testitulosta. Toisella kerralla eka testi oli negatiivinen, vaikka oireita oli ollut jo monta päivää (testissä jotain vikaa, viikkoja oli kuitenkin jo 5+), sen takia tein muutaman päivän kuluttua uuden testin.

Mua hieman ihmetyttää ihmiset, jotka alkaa tehdä testejä heti oletetun ovulaation jälkeen ja sitten panikoi, kun on tai ei ole jotain haamuviivoja ja sitten testejä tehdään päivittäin vielä sittenkin, kun selkeesti testien ja oireiden mukaan ollaan raskaana. Ei ne testit ihan ilmaisiakaan ole. Voisko joku selittää, mikä järki siinä on? Jotenkin ajattelen, että miten ne ihmiset jaksaa odottaa 9kk lapsen syntymää, jos ei jaksa odottaa paria viikkoa raskaustestin tekemistä...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

testin kerran per raskaus ja joka testistä tulee lapsi. Olkaa sitten onnellisia, mutta älkää tukehtuko omahyväisyyteenne. Joidenkin on esim. toistuvien keskenmenojen vuoksi ihan tarpeellista testata monta kertaa. Ei siihen tuskaan kaivata lisäksi sitä naurettavaa paatosta, miten MINÄ TESTAAN VAIN KERRAN. Joo, sen voi sanoa neutraalisti, mutta miksi ikään kuin hyökätä huonompionnisten kimppuun?!

Vierailija
22/32 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

testin kerran per raskaus ja joka testistä tulee lapsi. Olkaa sitten onnellisia, mutta älkää tukehtuko omahyväisyyteenne. Joidenkin on esim. toistuvien keskenmenojen vuoksi ihan tarpeellista testata monta kertaa. Ei siihen tuskaan kaivata lisäksi sitä naurettavaa paatosta, miten MINÄ TESTAAN VAIN KERRAN. Joo, sen voi sanoa neutraalisti, mutta miksi ikään kuin hyökätä huonompionnisten kimppuun?!

Missä ja kuka on hyökännyt ja kenen kimppuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan, ettei voida ymmärtää, miksi testejä tehdään useita. Toivottavasti siis tästä opitte, että joillekin se on oikeasti tarpeen.

Vierailija
24/32 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan, ettei voida ymmärtää, miksi testejä tehdään useita. Toivottavasti siis tästä opitte, että joillekin se on oikeasti tarpeen.

Olen mäkin kokenut 2 keskemenoa. Silti mulle on aina riittänyt se yksi testin tekeminen.

Jos joku ei sitä käsitä, miten olen siihen pystynyt tai jotain, niin mitä sitten?

Vierailija
25/32 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudessa tein pari testiä. Ei pitäisi uskoa markkinamiehiä, jotka väittää, että ne näyttää oikean tuloksen silloin, kun menkkojen pitäisi alkaa (ellei aiemminkin?). Hyvä bisneshän se on sekin, kun naiset ostelee testiä toisensa perään ;) Olen vitsaillut, että mulla tulee selvä positiivinen ehkä sitten, kun viimeisilläni odotan kaksosia... Ja mulla alkaa raskausoireet, aika kovatkin vatsakivut, jo ennen pos. tulosta.

Vierailija
26/32 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen tein, kun menkat olivat viikon myöhässä, ja siihen testiin tuli oikein hento viiva - testiajan sisällä kumminkin. Meillä oli jo yli vuosi yritystä takana, enkä millään meinannut uskoa olevani raskaana, joten viikon päästä ekasta testistä tein toisen testin. Siihen tulikin sitten vahva viiva suurinpiirtein saman tien, kun pissa imeytyi testiin.

Vierailija
27/32 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko elämässäni tehnyt 4 testiä, kaikki peräkkäin. Kun huomasin menkkojen olevan myöhässä tilasin netistä muutaman kappaleen kaikkein halvimpia testejä. Halpistesteistä en kuitenkaan saanut mitään selkoa, joten halpa tuli kallliiksi ja kipaisin ostamassa Clearbluen -selvä plussa.

Vierailija
28/32 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole koskaan raskaana vielä ollut...

Mutta tuosta monta kertaa testaamisesta sen varalta, ettei vain ole tullut keskenmenoa: Eikö keskenmenoon liity (aina?) vuoto jossain vaiheessa? Tai siis jos ei ole vuotoa, ja on saanut yhden plussan testiin, niin haalistuuko tai poistuuko plussa km:n takia vaikka mitään vuotoa ei olisikaan...?

Vierailija
29/32 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla sain hyvin haalean plussan 4+0, tein kolme päivää myöhemmin digitaalisen testin varmistuakseni asiasta. Toinen lapsi oli yllätysvauva. Tein ensimmäisen testin, kun kuukautiset olivat viikon myöhässä. Vielä viikkoa myöhemminkään raskaus ei tuntunut todelliselta, joten nappasin marketista halvan testin, jotta sain nähdä tuloksen vielä uudelleen.

Vierailija
30/32 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole koskaan raskaana vielä ollut...

Mutta tuosta monta kertaa testaamisesta sen varalta, ettei vain ole tullut keskenmenoa: Eikö keskenmenoon liity (aina?) vuoto jossain vaiheessa? Tai siis jos ei ole vuotoa, ja on saanut yhden plussan testiin, niin haalistuuko tai poistuuko plussa km:n takia vaikka mitään vuotoa ei olisikaan...?

Keskenmenoon ei aina liity vuotoa (tai se vuoto voi tulla vasta kuukauden päästä). Ja plussan voi saada vaikka keskenmeno olis jo tapahtunut monta päivää aiemmin. Kaikki mahdollista:)

Vierailija
31/32 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikani kuluksi testailin. Kun oli laitettu siemenet itämään, oli mielenkiintoista alkaa seurata herkillä ja halvoilla testiliuskoilla alkaako mitään viivaa kehittyä. Ensimmäinen plussa näkyikin jo 5 päivää ennen kuin kuukautisten piti alkaa.

Raskaus ja uusi tuleva ihminen on niin mahtava uutinen että en ikinä malttaisi odottaa viikkoa yli menkkojen alkamisajan jos sen tiedon voi saada jo aikaisemmin. Olen sitten varmaan luonteeltani utelias ja malttamaton ja siinä se syy :)

T. viiden äiti

Vierailija
32/32 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden testin tein. Kaikissa kolmessa raskaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän