Montako kertaa teit raskaustestin viimeksi raskaaksi tullessasi?
Mä olen kummallakin kerralla tehnyt kaksi testiä. Ekalla kerralla siksi, kun en lapsettomuusongelmien takai meinannut uskoa positiivista testitulosta. Toisella kerralla eka testi oli negatiivinen, vaikka oireita oli ollut jo monta päivää (testissä jotain vikaa, viikkoja oli kuitenkin jo 5+), sen takia tein muutaman päivän kuluttua uuden testin.
Mua hieman ihmetyttää ihmiset, jotka alkaa tehdä testejä heti oletetun ovulaation jälkeen ja sitten panikoi, kun on tai ei ole jotain haamuviivoja ja sitten testejä tehdään päivittäin vielä sittenkin, kun selkeesti testien ja oireiden mukaan ollaan raskaana. Ei ne testit ihan ilmaisiakaan ole. Voisko joku selittää, mikä järki siinä on? Jotenkin ajattelen, että miten ne ihmiset jaksaa odottaa 9kk lapsen syntymää, jos ei jaksa odottaa paria viikkoa raskaustestin tekemistä...
Kommentit (32)
3 keskenmenoa ja siksi teen useita testejä nähdäkseni, miten viiva lähtee vahvistumaan.
Ohuehko haamu tuli, mutta kun menkatkin olivat myöhässä muutaman päivän, en nähnyt aiheelliseksi asiaa varmistaa toisella testillä.
Mutta meitä on moneen junaan, eikä se halvin testi kallis ole.
Mutta olenkin poikkeus jos av-palstaan on uskominen... Ja aina kun testiin on ollut tarvetta (kuukautiset myöhässä ja ehkäisypettänyt syystä tai toisesta miehen kanssa) niin ollaan kyllä "rauhassa" odotettu, että kuukautiset ovat yli viikon myöhässä. Turhaksi olen kokenut, että pitäisi ennen aikojaan testailla, kun eihän siinä ole mitään hyötyä ! Aamu- tai iltapissoilla ei testeissä enää ole mitään väliä, mutta kyllä sillä on väliä onko raskaushormooneja ehtinyt kehittyä lainkaan vielä elimistössä.
Tein ekan testin kp 22/26-27 aamupissasta. Nega. Seuraava kp 23 aamupissasta. Tämä testi näytti negaa aamulla, mutta päivän aikana muuttunut roskishaamuksi. Tämän takia tein samana iltana uuden testin, joka haalea mutta selkeä viiva. Kp 24 tein vielä varmistustestin :)
Halpoja mutta herkkiä luiskatestejä. Kolmas raskaus ja joka kerta olen jaksanut vauvaa kyllä kohdussa kantaa, vaikka testaillut olenkin paljon.
"menkat myöhässä, raskausoireita, oonkohan raskaana"? kyllä yksi testikerta on aina riittänyt.
Mihin niitä montaa tarvitaan? Ihaillaan uutta punaista viivaa joka päivä? Näytetään jokaiselle kaverille erikseen
Esikoisesta tein kaksi kertaa - eli tein uuden testin vielä juuri ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä. Tuntui hölmöltä mennä neuvolaan tekemättä uutta testiä, jos raskaus olisi vaikka mennyt kesken ekan testin ja ensimmäisen neuvolakäynnin välisenä aikana.
ja kerrasta uskoin.
Olen kuullut että ne jotka testaa monesti yrittää helpottaa pettymystään, se ei ole niin kova isku kuulemma kerralla jos on jo joka päivä nähnyt sen negan. Minä en ihan ymmärrä tuota mutta omatpa ovat rahansa.
mulla oli jotain halpistestejä netistä tilattuna, joten oli mitä tehdä. Syy miksi tein oli vuodot ja kivut, ja raskaus menikin kesken viikolla 9.
Noin 10 kertaa.
Hysteerinen esikoisäiti tässä hei.
Tein testin pari päivää siitä, kun menkat olivat myöhässä.
Vaikka oli jo 5. raskaus. Edellinen raskaus, joka oli alkanut valemenkoilla, oli päättynyt myöhäiseen keskenmenoon, valemenkoilla alkoi tämäkin eikä viiva lähtenyt vahvistumaan, vaikka menkat olivat myöhässä. Siksi siis testailin. Onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin ja nyt tämä "vahvistumaton viiva" on jo 5v. :0)
Kerran Tein testin pari päivää siitä, kun menkat olivat myöhässä.
Kummallakin kerralla näin.
Minulla siis kaksi lasta. Molemmilla kerroilla olen tehnyt testin heti samana päivänä kuin menkat myöhässä ja tulos on ollut kalpea ja utuinen viiva. Ihan varmistaakseni tuloksen olen tehnyt seuraavana päivänä uuden testin.
ja tiesin, et otetaan olutta ja mennään baariin. Tein testin ja se näytti negaa. Joten läträsin ihan urakalla viinaksien kanssa.
Sitten tein uudelleen kolmen päivän päästä ja siihen tulikin jo haalea viiva. Seuraavan tein kahden päivän päästä ja ei viivaa ollenkaan. Kävin sitten ostaa vielä yhden testin ja tein sen samana iltana ja siihen paukahti komiasti kaks tummaa viivaa. (testeissä on siis eroja)
Eli neljä tein.
noin kuusi viikkoa edellisisten kuukautisten alkamispäivästä, kahdeksan kertaa olen ollut raskaana, kuusi lasta olen synnyttänyt.
Testin viivan tummuusaste ei kerro yhtään mitään,
viiva tulee tai ei.
et voi väittää, että viivan tummuusaste ei kertoisi mitään. Sinähän olet tehnyt yhden testin per raskaus. Et siis tiedä mitään viivan oikeasta vahvistumisesta. Minulla on yksi lapsi ja kolme keskenmenoa ja peräkkäisillä testeillä olen pystynyt seuraamaan viivan vahvistumista tai haalistumista. Olisi aika tyhmää suorastaan esim. tehdä yksi testi ja mennä sitten np-ultraan, kun raskaus olisi jo aikoja sitten mennyt kesken.
Mä en suoraan sanoen ymmärrä niitä jotka tekee testin monesti.
Kyllä kerta riittää kun menkat myöhässä ja jotenkin tiesin olevani raskaana jo ennen testiä.