Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asia, jonka opit Suomesta asuttuasi ulkomailla?

Vierailija
09.04.2012 |

Kerro vaikka paikkakin missä asuit tai asut.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin on sovittu. Tänään klo 12.30 on 12.30 eikä huomenna tai kenties ensi viikolla, jos silloinkaan.

Asunut olen pohjois-Italiassa ja Espanjan aurinkorannikolla.

Vierailija
2/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken kunnian. Suomalainen kylppäri ja suihkut, aah:-) Asuin Englannissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on silkkaa mielikuvaa ja tulosta valtion menestyksellisestä propagandasta :=)

Olen asunut Yhdysvalloissa, Sveitsissä, Ruotsissa, Arabiemiraateissa ja Saudi-Arabiassa.

Yksikään noista muistakaan maista ei tosin ollut kehnon tai hyvän maineensa veroinen, ja hyvin monet asiat joita tälläkin palstalla lausutaan totuuksina ko. maihin liittyen, eivät pidä paikkaansa alkuunkaan.

Vierailija
4/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi homogeenista sakkia.

Asuin usassa ja Australiassa

Vierailija
5/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustasollakin. Asuin Espanjassa.

Vierailija
6/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Yhdysvalloissa, Sveitsissä, Ruotsissa, Arabiemiraateissa ja Saudi-Arabiassa.

Yksikään noista muistakaan maista ei tosin ollut kehnon tai hyvän maineensa veroinen, ja hyvin monet asiat joita tälläkin palstalla lausutaan totuuksina ko. maihin liittyen, eivät pidä paikkaansa alkuunkaan.

Vierailija
7/48 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassa tykkäsin kovasti. Palatessani Suomeen huomasin, että täällä on henkisesti kahden kerroksen väkeä. On seurallisia iloisia ihmisiä ja sitten niitä soomettuneita, jotka ei tajua mistään mitään kun katsovat maailmaa mehupillin läpi.

Se on minusta pelottavaa! Luulevat, että voivat estää kansainvälistymisen töykeällä asenteellaan. Edes naapureita ei tervehditä ja kadulla kännetään pää pois. Joku pitää sitä muka ujoutena mutta se on töykeää käytöstä ja piste.

Näitä ihmisiä ei ole opetettu tervehtimään ja kysymään mitä kuuluu! Eivätkä he ole itse viitsineet opetella. Suu auki mollottavat ja tuijottavat. On se näky! Mielestäni koulun pitäisi avittaa tätä asiaa ja ekalla luokalla opettaa kaikki kakarat tavoille! Kirkastaisi kummasti Suomikuvaa!

Vierailija
8/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointia on roppakaupalla enemmin muualla esimerkiksi Saksassa. Siellä päsi lääkäriin ja tutkittiin. Suomessa ei puhettakaan ainakaan täällä Helsingissä.

Opin myös sen että ruoka on halvempaa ja parempaa muualla vaikka hyvin köyhissäkin maissa.Tavallinen ihminen syö paremmin kuin keskiluokan Suomalainen.

Vierailija
9/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ylipäätään osaa ajatella että yksi maa olisi jotenkin absoluuttisesti ihanampi kuin joku toinen vaan mun kohdalla se on mennyt niin, että yksi asia on ihanaa/paskaa yhdessä maassa ja joku toinen toisessa. Yritin vain sanoa sitä, että monet käsitytkset ja mielikuvat kumoutuvat, kun asuu jossakin maassa useamman vuoden vakituisesti. Sama koskee kyllä Suomeakin, ei sen puoleen. :=)

t. se monessa maassa asunut

Vierailija
10/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei tarvitse talvella palella kotona +13 C huoneistolämpötiloissa ilman KUNNOLLISTA KESKUSLÄMMITYSTÄ ja olla puolikuoliaaksi vilustuneena koko ajan...Kun menee suihkuun, Suomessa kylpyhuoneessa on LÄMMITYS eikä tarvitse ottaa suihkuaan +13C lämpötilassa....hhrr...

Asuin yli 10 v Lontoossa mutta en totisesti asu enää..;))

Vierailija
12/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usassa maailman sairaimmat ihmiset. Sosiaaliturva olematon. 5 miljoonaa ihmistä vankilassa.

Ja Saudi-Arabiahan vasta onnela onkin. Ja Ruotsi

Vierailija
13/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavani sanovat, että puhtautta arvostaa kovasti aina tänne tultuaan. Samoin turvallisuutta ja "helppoutta" elämisessä.

Vierailija
14/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointia on roppakaupalla enemmin muualla esimerkiksi Saksassa. Siellä päsi lääkäriin ja tutkittiin. Suomessa ei puhettakaan ainakaan täällä Helsingissä.

Opin myös sen että ruoka on halvempaa ja parempaa muualla vaikka hyvin köyhissäkin maissa.Tavallinen ihminen syö paremmin kuin keskiluokan Suomalainen.

Tämän voit todeta kun katsot WHO:n MRSA karttaa.

Saksa on myös toistuvien ruokaskandaalien maa. Maaperä on saastunut, edes luomu ei ole puhdasta. Muistatko 80-luvun happosateiden tappamat metstä, se paska on siellä maaperässä vieläkin.

Vierailija
15/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavani sanovat, että puhtautta arvostaa kovasti aina tänne tultuaan. Samoin turvallisuutta ja "helppoutta" elämisessä.

Tosin yhtä turvallista on kyllä ollut siellä Saudeissa ja Dubaissakin. Tosin niissä maissa välttämättä paikallisilla islaminuskoisilla naisilla ei ole yhtä turvallista kuin länsimaisilla henkilöillä... Eli mikään ei välttämättä ole ihan siltä miltä näyttää.

Se pitää muistaa kans, että Suomi on todella homogeeninen maa mikä tietysti johtuu pienestä koosta ja pienestä kansasta. Yhdysvalloissa taas on maankolkkia ja kulttuureita, jotka ovat aivan kuin eri maasta - mutta maa on niin helvetin iso, ettei muuta voisi ollakaan.

En ole pitänyt yhtäkään maata, jossa olen asunut, läpeensä ihanana tai läpeensä paskana. Siksi luultavasti olen saanut irti ko. vuosista paljon muutakin kuin jos olisin suhtautunut hirveän ennakkoluuloisesti.

t. edelleen se monessa maassa asunut

Vierailija
16/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ylipäätään osaa ajatella että yksi maa olisi jotenkin absoluuttisesti ihanampi kuin joku toinen vaan mun kohdalla se on mennyt niin, että yksi asia on ihanaa/paskaa yhdessä maassa ja joku toinen toisessa. Yritin vain sanoa sitä, että monet käsitytkset ja mielikuvat kumoutuvat, kun asuu jossakin maassa useamman vuoden vakituisesti. Sama koskee kyllä Suomeakin, ei sen puoleen. :=)

t. se monessa maassa asunut

t. se asiaa kysellyt

Vierailija
17/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jörö, tyly, epäystävällinen ja arvossa pidetään huonoa käytöstä, eikä toisista piitata paskaakaan, on vain minä minä minä!

Olen asunut USAssa

Vierailija
18/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jörö, tyly, epäystävällinen ja arvossa pidetään huonoa käytöstä, eikä toisista piitata paskaakaan, on vain minä minä minä!

Olen asunut USAssa

Ikävää jos omalla paikkakunnallasi on noin.

Vierailija
19/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlannissa asuttuani muutaman opiskelijan solussa sai huomata, että suomalaiset huolehtivat puhtaudesta tosi hienosti. Kylpyamme oli niin paksun lian peitossa, etten ikinä olisi iljennyt astua sinne ennen perusteellista kuuraamista. Samoin koko vessa oli ihan hirveän törkyinen, vaikka kyseessä oli muuten itsestään huolehtivista nuorista naisista.

Ja sitten se vanha juttu, että ne syövät tosi paljon Fairya astioiden mukana. Suomalaiset eivät pidä Fairya ravinnoksi soveltuvana ja hyvä niin :D

Vierailija
20/48 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa maassa on puolensa ja puolensa. Ei voi sanoa, että joku maa on kauttaaltaan muita ihanampi. Mutta ainakin minulle on tärkeää se,

että muista ihmisistä välitetään, ollaan kohteliaita, pidetään huolta, ollaan ystävällisiä. Ilmeisesti suomalainen kova verotus + sosiaaliturva on saanut aikaan sen, ettei kukaan piittaa läheisistäänkään, saati kaukaisemmista tutuista: ajatellaan että sitä varten sitä veroja maksellaan, että Kela ja sossut hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän