Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kertoo ihmisestä se, jos ei tiedä/muista minkään hintoja?

Vierailija
09.04.2012 |

Esim. ei osaa sanoa paljonko maksaa maitolitra tai kilo banaaneja. Tai muista paljonko on tilaamansa sanomalehden vuosimaksu tai vaikka paljonko vuodessa menee sähköön?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kertooko tämä siitä, ettei ole ollenkaan rahan tajua.

t. ap

Vierailija
22/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erinomainen numeromuisti, muistan helposti puhelinnumerot, syntymäajat, tilinumerot yms. pitkät numerosarjat. Luulisi, että muistaisin hinnatkin.

Olen ennemmin pihi kuin tuhlaileva, joten luulisi, että kiinnittäisin huomiota hintoihin.

Olen keskituloinen ja tililläni on jatkuvasti 3-4 kk:n palkan verran säästöjä puskurina, joten ehkä johtuu sitten siitä. Sillä, mitä perushyödykkeet maksavat, ei ole merkitystä, koska joudun joka tapauksessa ostamaan ne ja minulla on aina varaa ostaa ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvä matematiikassa, muistan tarpeellisia numeroita. Olen myös pihi, vertailen hintoja kaupassa. Olen tällä hetkellä työtön pienen lapsen yh. Ostan mitä tarvitsen mutta en silti muista.

Vierailija
24/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin ei hirveästi kiinnitä huomiota. Meillä sitä paitsi mies käy yleensä kaupassa ostamassa maidon ja maksaa sähkön. Minä tosin ostan banaanit, mutta en sittenkään muista.

Suklaapötköjen hintoja muistan. Kioskissa ne ovat kalliimpia kuin ruokakaupassa. Ja kahvia saa työpaikan automaatista 20 sentillä kupillisen, mikä on tosi halpaa.

Vierailija
25/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esim. osta banaaneja aina hinnasta viis vaan ostan kun ne maksaa sen verran kuin minusta niistä on järkeä maksaa. 1,3 e kilohinta on sopiva hinta, banaani ei siis ole minulle peruselintarvike.

Vierailija
26/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleeni. En ole erityisen rikas, mutten pienituloinenkaan, meillä on miehen kanssa bruttotulot about 8 tonnia kuussa. Rahat riittävät hyvin menoihin, sen takia ei ehkä sitten ole tullut kamalan tarkkaan seurattua hintoja.

Minusta on aika turhaa painaa mieleen sellaisten asioiden hintoja, joita on joka tapauksessa ostettava. Hintatietoisuus on järkevämpää tuotteissa, joita voi saada tarjoushintaan, kun tietää, mikä on huokeaa ja mikä ei.

Vierailija
27/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. ei osaa sanoa paljonko maksaa maitolitra tai kilo banaaneja. Tai muista paljonko on tilaamansa sanomalehden vuosimaksu tai vaikka paljonko vuodessa menee sähköön?

Mä en osaa sanoa.

Vierailija
28/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aivot karsii muistista epätärkeät asiat. Itse en tuollaisia muista, mutta mietin kyllä ostohetkellä hintoja ja vertailen niitä, mutta ei ne mieleen jää. Ei se oo koskaan mitään ongelmia tuottanu ja oon rahankäytössä tarkempi kuin mieheni.

Mutta oon ylipäätään huono muistamaan mitään numeroita ja nimiä. Minkäs sille mahtaa.

Vierailija
29/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni muistaa tosi hyvin kaikkien hinnat ja on silti todella holtiton rahankäyttäjä. Käyttää kaiken aina kerralla kaikkeen turhaan (esim. saattaa ostaa vaatteita kamalasti eikä välttämättä edes koskaan käytä niitä). Muistaakin hinnat varmaan siksi, että tietää sitten paljonko pitää hankkia rahaa jostain että saa sitä ja sitä ylimääräistä... Että ainakaan hintojen muistaminen ei kulje käsi kädessä järkevän rahankäytön kanssa.