Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa asuvat kaupunkilaiset - mihin on PAautoolla auto?

Vierailija
09.04.2012 |

no, ok onhan autosta omat hyödyt ja huvit, mutta mihin oikeastaan on pakko omistaa auto?

Joukkoliikenne toimii, pääsee A paikasta B jne ei tarvitse etsiä parkkipaikkaa ja maksaa siitä . Myös bensakulut, verotus, huollot, korjaukset, vakuutukset jne

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä pakko olla, koska hänen työnkuvaan kuuluu ajelua ympäri tätä kaupunkia sekä lähikuntia.

Minä kuljen töissä bussilla/ pyörällä.

Tuleehan tuota autoa kyllä vapaa-aikana käytettyä aika helposti. Mutta jos sitä ei olisi, niin kyllä sitä pärjäis. Toki joutuisi miettimään enemmän aikatauluja bussilla kulkiessa.

Vierailija
22/26 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä ei ole koskaan ollut autoa. Täällä sitä ei oikeasti tarvitse. Meillä on yksi lapsi ja ainakaan tälläisellä pienellä perheellä ei ole mitään tarvetta autolle. Ainoa miinus on se, että jos lapsi sairastuu, niin on kurjaa lähteä sairaalaan taksilla ja raahailla sitä kammottavan painavaa turvaistuinta siellä mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikävä kyllä jos työmatkalla joutuu vaihtamaan kulkupeliä kahteen kertaan, aikaa menee moninkertaisesti verrattuna siihen, että ajaa ovelta ovelle suoraan. Varsinkin keskellä päivää liikkuminen vaihdon kanssa on tosi hidasta. Voin kyllä kuvitella millaista liikkuminen on seudulla, jossa joukkoliikenne ei toimi sitäkään vähää.

Lapsia joutuu kuljettamaan harrastuksiin hyvinkin laajalla alueella, ja kun joutuu kuljettelemaan myös remonttikamoja ja mökki on landella, on tarpeen olla auto. ja kiitos, en tarvitse natinoita, että PITÄÄKÖ lasten harrastaa ja PITÄÄKÖ se mökki olla. Kyllä pitää.

Vierailija
24/26 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortin sain 18-vuotiaana ja heti ostin auton. Mulla on sen jälkeen ollut aina auto. Töihinki menen autolla vaikka matkaa on vaan 5 kilsaa. En minä autosta luovu. Lapset on isoja ja käyttää paljon julkisia, mä sillointällöin.

En mä haluaisi esim. illalla myöhään käyttää julkisia, niissä on sellaista räkäsakkia.

Vierailija
25/26 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alueella, jossa on poikkeuksellisen hyvät linja-autoyhteydet. Myös työpaikkani on Tampereella. Silti julkisilla menisi matkaan yli tunti. Omalla autolla menee reittioppaan mukaan 16 minuuttia, joka vastaa sangen hyvin todellisuutta.

Kun tähän lisätään vielä lapsen hakeminen hoidosta, joka ei ole kodin vieressä, matka-aikaa tulisi melkoisesti. Pitäisi muuttaa, että tuosta matkasta tulisi järkevä julkisilla. Paitsi silloin miehen työmatka taas menisi hankalammaksi.

Lisäksi tarvitsen työssäni autoa, joten vaikka asuisin työpaikan vieressä, en voisi siltikään luopua autostani.

Vierailija
26/26 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa kaupungeissa ei ole toimivaa joukkoliikennettä, tai työt voivat olla sellaiseen aikaan sellaisessa paikassa ettei joukkoliikenteestä ole apua vaikka se kotikaupungissa olisikin hyvä.

Measumme Helsingissä ja meillä on auto, mutta käytämme pääasiassa joukkoliikennettä ja omia voimia (ts. kävely, pyöräily) n. 9 kk vuodesta. Kesäisin teemme kenttätöitä, ja niihin on pakko kulkea autolla kun muuta mahdollisuutta ei vaan ole - kenttähommia n. 100-200 km säteellä kotoa ja paikoissa joihin ei pääse joukkoliikenteen avulla.